نگاهی به اتفاقات کشتی در سالی که گذشت

کشتی ایران در سالی که گذشت اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشت و با عبور از انواع مشکلات و حاشیه‌ها سال را به پایان رساند.

  به گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  کشتی ایران در سالی که گذشت آبستن حوداث مختلفی همچون سال های گذشته بود از چهارمین قهرمانی متوالی در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در سالن فروم لس آنجلس که در همان ماه نخست بهار رقم خورد تا از دست دادن استاد سید جواد رفوگر مرد دوست داشتنی و دلسوز کشتی که اواخر دیماه رخ داد؛محرومیت کشتی گیران کشورمان به دلیل استفاده از مواد نیرو زا و کسب 8 سهمیه حضور در بازی های المپیک از 12 سهمیه ممکن بخشی از اتفاقات تلخ و شیرین کشتی در سال جاری بود. 

در ادامه نگاهی گذرا به اتفاقات و حوادث کشتی در سال 94 خواهیم داشت:

قهرمانی آزادکاران در رقابت های جام جهانی
تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی که فروردین ماه در کشور آمریکا برگزار شد به قهرمانی رسید این قهرمانی از ابعاد غیر ورزشی نیز دارای اهمیت ویژه ای بود و موجی از خوشحالی را در میان مردم به وجود آورد.

عناوین مختلف تیم های ملی در رقابت های قهرمانی آسیا
 در مسابقات قهرمانی آسیا که اواسط اردیبهشت ماه در قطر برگزار شد تیم‌های کشتی بزرگسالان ایران به مقام قهرمانی رسیدند، نوجوانان نیز در هر دو رشته در هند قهرمان شدند و جوانان نیز در میانمار به مقام سوم رسیدند.

در رقابت‌های بزرگسالان آسیا تیم آزاد 4 مدال طلا ، 2 نقره و یک برنز  و تیم فرنگی 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کردند.

 در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا تیم آزاد در این مسابقات صاحب 4 مدال طلا شد و تیم فرنگی 2 طلا، یک نقره و 2 برنز را کسب کرد.

 تیم آزاد نوجوانان در رقابت‌های آسیایی صاحب 2 مدال طلا و 5 مدال نقره و تیم فرنگی نیز صاحب یک مدال طلا، 6 نقره و یک برنز شد.


رکوردی تاریخی توسط آزادکاران جوان
 در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که اواخر مردادماه در کشور برزیل برگزار شد، در رشته کشتی آزاد تیم جوانان ایران برای دومین سال پیاپی به مقام قهرمانی دست یافت و یک رکورد تاریخی را کسب کرد چراکه تاکنون در هیچ رشته ورزشی تیمی از ایران نتوانسته برای دوسال پیاپی قهرمان جهان شود؛ و در کشتی فرنگی نیز ششم شد. کشتی آزاد در این رقابت‌ها صاحب 2 مدال طلا و 4 نقره شد و فرنگی نیز به یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافت.

نایب قهرمانی و سومی نوجوانان در رقابت های جهانی
در رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان که دهه نخست شهریورماه در کشور بوسنی برگزار شد تیم فرنگی با کسب سه مدال طلا در جایگاه دوم ایستاد و تیم آزاد نیز با کسب 2 مدال نقره و 4 برنز نایب قهرمان شد.

نایب قهرمانی و چهارمی آزاد و فرنگی کاران بزرگسال در رقابت های جهانی
چهل و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک روزهای 19 تا 22 شهریور در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد و در رقابت‌های کشتی آزاد تیم ایران توانست با کسب 2 مدال نقره حسن رحیمی و حسن یزدانی و 2برنز سید احمد محمدی و علیرضا کریمی با کسب پنج سهمیه المپیک و عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان دهد. در رقابت‌های کشتی فرنگی نیز تیم ایران صاحب یک مدال نقره توسط قاسم رضایی شد و با دو برنز یوسف قادریان و حبیب اله اخلاقی موفق به کسب سه سهمیه از شش سهمیه المپیک شد تا در جایگاه چهارم جهان قرار گیرد.

موفقیت تیم های ملی کشتی ساحلی در رقابت های جهانی
 در رقابت‌های ساحلی قهرمانی جهان نیز تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به ترتیب به عنوان سوم، و دو عنوان قهرمانی رسیدند.

 در مجموع تیم‌های کشورمان در رقابت‌های ساحلی جهان صاحب 7 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز شدند و در نخستین حضور خود در رقابت‌های جهانی زیر نظر فدراسیون کشتی با اقتدار قهرمان شدند.

قهرمانی کشتی آلیش در آسیا
در رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا که زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی در تهران برگزار شد در بخش مردان تیم ایران با کسب یک مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز در حضور بیش از 10 کشور قاره کهن قهرمان شد.

نخستین میزبانی کشتی ایران در بخش بانوان
 کشتی ایران برای نخستین بار در تاریخ میزبان رقابت‌های زنان بود که تیم آلیش بانوان ایران موفق شد قهرمان این مسابقات شود. تیم ایران در این مسابقات یک مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز بدست آورد و یک افتخاری تازه بدست آورد.

 تیم قزاق گوراش ایران نیز در نخستین حضور خود در رقابت‌های آسیایی در کشور چین با دو ورزشکار صاحب یک مدال برنز شد.

آغاز اردوهای بستر سازی پس از چند سال وقفه
اردوی بسترسازی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی پس از چند سال وقفه امسال در کشتی آزاد زیر نظر استاد مجید ترکان قهرمان سابق کشتی جهان آغاز شد. همچنین در کشتی فرنگی نیز اردوی بسترسازی زیر نظر عبدالکریم کاکاحاجی دنبال می شود.

برگزاری طرح بورسیه فنی با پیشنهاد ایران
 برای نخستین بار طرح بورسیه فنی با ابتکار ایران و زیرنظر اتحادیه جهانی کشتی با حضور کشورهای توسعه نیافته پاکستان، عراق و بنگلادش و با حضور مدرسان ایرانی در دوبخش عملی و تئوری در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

حضور چشمگیر در تورنمنت های بین المللی
در سال 94 تیم های منتخب بسیاری از کشورمان در تمامی رده های سنی و حتی در بخش بانوان به رقابت های بین المللی اعزام شدند که بدون اغراق می توان گفت حضور کشتی گیران ایران در تورنمنت های مختلف در یک دهه گذشته بی نظیر بوده است.

بازگشت دوباره محمد بنا به کشتی فرنگی
پیرو دعوت شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی از محمد بنا، جهت اعلام نظر برای پذیرش مسئولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی، محمد بنا عصر یکشنبه(5 مهرماه) در جلسه با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، برنامه‌های خود را ارائه داد و طرفین به توافق رسیدند تا محمد بنا آقای خاص کشتی باردیگر هدایت فرنگی کاران را در آستانه بازی های المپیک 2016 بر عهده بگیرد.

محرومیت مادام‌العمر نعمت‌پور و چهارساله محمدیان به دلیل دوپینگ 
خبر محرومیت دو کشتی‌گیر کشورمان به‌دلیل دوپینگ از سوی اتحادیه جهانی کشتی در 24 آذرماه منتشر شد.محرومیت مادام العمر طالب نعمت‌پور کشتی گیر فرنگی کار کشورمان و دارنده مدال طلای رقابت های جهانی سال 2013 به دلیل استفاده از ماده «اپی‌ترنبولون» و همچنین محرومیت 4 ساله محمد حسین محمدیان که در وزن 86 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2014 مدال برنز گرفته بود از حوادث تلخ سال جاری بود.

نگاهی به اتفاقات کشتی در سالی که گذشت

راه انداری کشتی با کمربند زنان ایران در بین 10 رویداد برتر کشتی جهان در سال 2015 
اتحادیه جهانی کشتی، ۱۰ رویداد برتر کشتی جهان در سال ۲۰۱۵ را که بر روی تشک مسابقه و یا بیرون از میدان مسابقه رخ داد را در دیماه به شرح زیر معرفی کرد:

1-سعدالله یف و اسنایدر، پیشتازان جنبش جوانان در کشتی آزاد 
کشتی گیران روسیه و آمریکا بخشی از حرکتی بودند جنبش جوانان در کشتی آزاد نام گرفت. کایل اسنایدر 20 ساله از آمریکا قهرمان وزن 97 کیلوگرم جهان شد و عبدالرشید سعدالله یف از روسیه نیز در 19 سالگی برای دومین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد.

2-معرفی کمپین "سوپر 8" به جامعه المپیکی
یک برنامه هشت هفته ای به نام کمپین "سوپر 8" در روز بین المللی زن در 8 مارس به ثبت رسید که بر طبق آن 8 ورزشکار زن از ورزش کشتی در دو ماه بر روی افزایش حضور زنان در ورزش تمرکز کردند.

3-قهرمانی کشتی زنان ژاپن و ادامه شکست ناپذیری ایچو، یوشیدا و توساکا
سه کشتی گیر زن ژاپنی فصل را بدون شکست پشت سر گذاشتند تا تیم زنان ژاپن قهرمان جهان شود. این در حالی بود که یوشیدا برای سیزدهمین بار قهرمان جهان شد، ایچو برای دهمین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد و توساکا نیز سومین قهرمانی اش در جهان را جشن گرفت.
4-نناد لالوویچ عضو کمیته بین المللی المپیک شد.

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی به عنوان عضو کمیته بین المللی المپیک انتخاب شد. لالوویچ که نقش مهمی در برابری نسلها در جریان المپیک جوانان داشت، به عنوان عضو آژانس جهانی ضد دوپینگ نیز برگزیده شد. لالوویچ اولین عضو از خانواده کشتی است که به عضویت کمیته بین المللی المپیک در می آید.

5-صدرنشینی متوالی الکسانیان در رنکینگ کشتی فرنگی جهان
آرتور الکسانیان ارمنستانی تنها کشتی  گیر در رشته کلاسیک فرنگی بود که به صورت متوالی صدرنشینی اش در رنکینگ جهانی را ادامه داد و جایگاهش را در صدر وزن 98 کیلوگرم حفظ کرد.

6-راه اندازی کشتی با کمربند زنان در ایران
کشتی کمربند زنان برای اولین بار توسط فدراسیون کشتی ایران راه اندازی شد تا حرکتی در جهت حضور زنان ایرانی در ورزش کشتی انجام شود.

7-راه اندازی سیستم مدیریتی ورزشکاران به نام آنتا
سیستم مدیریتی آتنا از سوی اتحادیه جهانی کشتی راه اندازی شد تا فدراسیونها بتوانند ورزشکاران خود را آنلاین ثبت نام کنند و ورودیه حضور آنها در مسابقات را قبل از سفر به محل مسابقه پرداخت کنند. 

8-انتخاب باروز، ولاسوف و الکسانیان به عنوان المپین های سال کشورهای آمریکا، روسیه و ارمنستان

جردن باروز از آمریکا، رومن ولاسوف از روسیه و آرتور الکسانیان از ارمنستان با قهرمانی در مسابقات جهانی 2015 به عنوان برترین ورزشکار مرد المپیکی در کشور خود انتخاب شدند.

9-کشتی، رشته پرطرفدار بازیهای اروپایی

کشتی در اولین دوره بازیهای اروپایی که در باکوی آذربایجان برگزار شد از محبوب ترین رشته های ورزشی بود که در جریان مسابقات کشتی، هواداران پرشور برای تشویق قهرمانانشان در سالن حاضر می شدند تا به قهرمانی ملی پوشان خود کمک کنند.

10-برگزاری کلینیک پیشرفته مربی گری کشتی
کلینیک پیشرفته مربی گری در ژاپن عرصه جدیدی از آموزش مربیان را به نمایش گذاشت که هدف از برگزاری این کلینیک کمک به مربیان برای آموزش اجرای فنون با امتیاز بالا و آموزش تکنیکهای تمرینی به روز شده به همراه آنالیز کشتی ها، بود.

قهرمانی بیمه رازی در رقابتهای کشتی آزاد جام باشگاه های جهان
تیم کشتی آزاد بیمه رازی با پیروزی برابر حریف آمریکایی خود در فینال رقابتهای کشتی آزاد جام باشگاههای جهان برای دومین بار عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد. 
در فینال دومین دوره رقابتهای کشتی آزاد جام باشگاههای جهان تیم بیمه رازی با نتیجه 7 بر یک باشگاه تایتان مرکوری آمریکا را شکست داد و ضمن کسب جام قهرمانی جایزه 50 هزار دلاری را نیز از آن خود کرد.

تیم تایتان مرکوری نیز با عنوان نایب قهرمانی موفق به کسب جایزه 30 هزار دلاری شد.
دومین دوره رقابت های قهرمانی باشگاههای جهان روزهای 5 و 6 آذر ماه با حضور 11 تیم خارجی و 4 تیم داخلی در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

رده‌بندی کامل این رقابت‌ها هم به شرح زیر است:
1- بیمه رازی2- تایتان مرکوری آمریکا3- کفایتی مشهد4- تاشیر ارمنستان5- ستارگان ساری6- آتا اسپور آذربایجان7- گرجیا کلوب گرجستان8- خاسومگابات مغولستان9- شهرداری همدان10- ان اس آ بلغارستان

11- چپلی بیروکوزو کلوب مجارستان12- سی بی دبلیو برزیل13- المپیک قرقیزستان14- آمریکای لاتین

15- بنگلادش
عنوان نخست بیمه رازی در رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان
تیم بیمه رازی با شکست تیم دینامو ارمنستان به مقام قهرمانی دومین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در سالن خلیج فارس خرمشهردست یافت.
دومین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان با حضور 8 تیم خارجی و 4 تیم داخلی روزهای 26 و 27 آذرماه در سالن خلیج فارس مجموعه ورزشی شهید جهان آرا خرمشهر برگزار شد.
در دیدار فینال این رقابت ها تیم بیمه رازی مقابل تیم دینامو ارمنستان قرار گرفت و توانست با نتیجه 7 بر یک از سد این تیم بگذرد و به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یابد. 

 رده بندی تیمی این مسابقات نیز به شرح زیر است:
1- بیمه رازی 2- دینامو ارمنستان3- پدیده دوکوهه اندیمشک4- بوداپست تی اف مجارستان5- سینا صنعت ایذه6- اس پریموگا اوکراین7- پتروشیمی اروند8- ان اس آکادمی بلغارستان9- مناس قرقیزستان10- اسکای تاجیکستان11- مراکش12- آلپ ارسلان ترکمنستان
راه اندازی سایت فارسی اتحادیه جهانی کشتی
بخش زبان فارسی سایت اتحادیه جهانی کشتی در دهه نخست دیماه و همزمان با ایام میلاد پیام اکرم (ص) رسما آغاز به کار کرد. سایت اتحادیه کشتی که پیش از این به سه زبان انگلیسی، فرانسه و روسی فعال بود، بخش  فارسی را به عنوان چهارمین زبان رسمی اش راه اندازی کرد و اخبار این فدراسیون بین المللی از این پس به زبان فارسی نیز منتشر خواهد شد. البته زبان روسی این سایت تقریبا غیر فعال است و تنها بخش‌های انگلیسی، فرانسه و فارسی فعال هستند.


درگذشت استاد سید جواد رفوگر
استاد سید جواد رفوگر رئیس و دبیر سابق فدراسیون کشتی، عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و رئیس انستیتو بین المللی کشتی دار فانی را وداع گفت که این اتفاق مهمترین حادثه تلخ سال 94 بود.
سید جواد رفوگر پیشکسوت گرانقدر کشتی کشور، از استادان برجسته تربیت بدنی در دانشگاه ها و مربی سابق تیم ملی، که سال های بسیار از عمر خود را وقف ورزش اول کشور کرده بود ظهر روز چهارشنبه(23 دی ماه) به دلیل بیماری در سن 66 سالگی درگذشت.

درگذشتگان کشتی در سال 94
کشتی ایران در سال 94 قهرمانان و پیشکسوتان بسیاری را از دست داد حجت اله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی و از مدیران ورزش کشور نیز در اردیبهشت ماه سال جاری پس از تحمل مدت ها بیماری به دیار باقی شتافت.، همانطور که مرحوم ضیامعینی از اساتید دانشگاه و رئیس انستیتو  کشتی ایران نیز فرودین ماه امسال دارفانی را وداع گفت.

هادی نوروزی فوتبالیست تیم پرسپولیس و کشتی گیر نیز در  سن 30 سالگی به علت ایست قلبی 9 مهرماه درگذشت.، و استاد حسین حصاری کارشناس و نویسنده گرانقدر کشتی نیز خردادماه دارفانی را وداع گفت. ضمن اینکه مادر گرامی محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز 24 شهریورماه به دیار باقی شتافت.

مصطفی داودی عضو اسبق هیئت رئیسه فدراسیون کشتی، حسین برزگر، عیسی رمضانی، منوچهر درزی، مسعود بذری، علی غفوری الاصل، محمد اسفندیاری، داستان پور، سیروس زندآسا، یوسف مجیری، حمید بنی اردلان، اسداله گلیان و مصطفی صفارزاده از جمله پیشکسوتان کشتی نیز در سال جاری به دیار باقی شتافتند. همچنین پوریا جعفری، فرزند حسام جعفری نیز در سن 18 سالگی براثر سانحه تصادف دی ماه سالجاری به دیار باقی شتافت.

کلنگ احداث نخستین آکادمی ملی کشتی ایران درحضور رئیس کمیته ملی المپیک در روز پنجشنبه (24 دیماه) زمین زده شد

مراسم کلنگ زنی آکادمی ملی کشتی ایران در محل مجموعه ورزشی آزدی با نام آکادمی کشتی پاسارگاد با حضور کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی، مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، مسئولان وزارت ورزش و جوانان، مسئولان فدراسیون کشتی، پیشکسوتان و قهرمانان کشتی کشور، مسئولان بانک‌پاسارگاد و جمعی از ورزشکاران برگزار شد.

قهرمانی تیم های کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی ایران در جام تختی 
سی و ششمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی که طی روزهای 24 و 25 دی ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و با قهرمانی تیم های ایران به پایان رسید. 

در کشتی آزاد که با شرکت 107 کشتی گیر، از 13 کشور، طی 7 دوره و با انجام 134 رقابت برگزار شد رده بندی تیمی به این ترتیب بود: 1- ایران 80 امتیاز 2- ارمنستان 26 امتیاز 3- بلاروس 25 امتیاز 4- آذربایجان 17 امتیاز 5- اوکراین 14 امتیاز 6- تاجیکستان 13 امتیاز 
در کشتی فرنگی نیز که با شرکت 95 کشتی گیر، از 9 کشور، طی 7 دوره و با انجام 125 کشتی انجام شد رده بندی تیمی به ترتیب زیر صورت گرفت: 1- ایران 79 امتیاز 2- اوکراین 38 امتیاز 3- آذربایجان 22 امتیاز 4- ارمنستان 18 امتیاز 5- تاجیکستان 7 امتیاز 6- استونی و مراکش 6 امتیاز 
همچنین در کشتی پهلوانی که با حضور 30 کشتی گیر، از 12 کشور، طی 5 دوره و با انجام 39 کشتی برگزار شد نتایج زیر در دو وزن 70 و +90 کیلو گرم به دست آمد:
70 کیلوگرم: 1- حمید الهیان (ایران) 2- محمد نادری (ایران) 3- امید خدمتی (ایران) و فردین قهرمانی (ایران) 5- وحید مریمی نسب (ایران) و محمد متقی نیا (ایران)
90+ کیلوگرم: 1- احمد میرزاپور (ایران) 2- الکسی نیکولایوف (بلاروس) 3- عبداله قمی (ایران) و ایگور ژرشنکوف (روسیه) 5- اشکان مردانی (ایران) و سینا خلیل زاده (ایران(

قهرمانی ایران در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا /تایلند 2016
تیم کشتی آزاد ایران با کسب 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 73 امتیاز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن در بانکوک تایلند را از آن خود کرد. بیست و نهمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 1 و 2 اسفندماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد وتیم ایران با کسب 5 مدال طلای ، میثم نصیری، مصطفی حسین خانی، احسان لشگری، رضا یزدانی و پرویز هادی در اوزان 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم، یک نقره بهنام احسان پور در وزن 61 کیلوگرم، یک برنز محمد نادری در وزن 70 کیلوگرم و مقام پنجمی یونس سرمستی در وزن 57 کیلوگرم و با 73 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

اقتدار ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا / تایلند 2016
تيم ملي كشتي فرنگي ايران با كسب 4 مدال طلا، يك نقره و دو برنز و 71 امتياز قهرمان آسيا در شهر بانكوك تايلند شد.بيست و ششمين دوره رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا در سال 2016، روزهاي 28 و 29 بهمن ماه در شهر بانكوك تايلند برگزار شد و تيم ايران با كسب 4 مدال طلا توسط افشين بيابانگرد، رامين طاهري، مهدي علياري و امير قاسمي منجزي در اوزان 71، 80، 98 و 130 كيلوگرم، يك مدال نقره سامان عبدولي در وزن 59 كيلوگرم و دو مدال برنز مهدي زيدوند و پيام بويري در اوزان 66 و 75 كيلوگرم و كسب 71 امتياز عنوان قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كرد. پس از تيم ايران تيم هاي قزاقستان و قرقيزستان به ترتيب با كسب 58 و 49 امتياز دوم و سوم شدند.

نگاهی به اتفاقات کشتی در سالی که گذشت

تصمیمات ویژه شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در مورد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی 
جلسه اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی بعد از ظهر روز چهارشنبه(5 اسفندماه) با حضور اعضاء برگزار شد.در این جلسه که با حضور حسین ملاقاسمی، رحیم علی آبادی، بهرام مشتاقی، محمد دلیریان، مهدی هوریا و علیرضا لرستانی اعضای شورای فنی، رسول خادم رئیس و حمید بنی تمیم دبیر فدراسیون و محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برگزار شد، تصمیمات زیر در مورد برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی گرفته شد:
1- در اوزان دارای سهمیه در تاریخ مقرر از سوی فدراسیون رقابت های انتخابی تیم ملی مرحله نهایی برگزار شود.
2- در وزن 75 کیلوگرم به دلیل حضور آقای سعید عبدولی در رقابت های انتخابی تیم ملی مرحله اول و رقابت مکرر با رقبای داخلی و کسب مقام اول در جام تختی، در عمل مسابقات انتخابی تیم ملی در مرحله نهایی، در مرحله اول انجام شده است، نتیجه حاصل در جام تختی، ملاک عمل خواهد بود.

3- در وزن 85 کیلوگرم حبیب اله اخلاقی، مجتبی کریم فر، یوسف قادریان، داود اخباری، داود عابدین زاده و حسین نوری، رقابت های انتخابی تیم ملی را خواهند داشت.
4- در وزن 98 کیلوگرم قاسم رضایی و مهدی علیاری رقابت های انتخابی تیم ملی را خواهند داشت.
5- رقابت های انتخابی تیم ملی وفق ضوابط فرآیند، بر مبنای پیروزی 2 کشتی از 3 کشتی بوده, و کلیه مسابقات نیز به صورت دوره ای خواهد بود.
6- کلیه کشتی گیرانی که در اوزان فاقد سهمیه در رقابت های گزینشی المپیک سهمیه کسب می نمایند, بنا به پیشنهاد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، به همراه کشتی گیر یا کشتی گیران واجد شرکت و مجاز به شرکت در انتخابی تیم ملی، در رقابت های بین المللی مناسب ارزیابی و در نهایت کشتی گیر شایسته پوشیدن تیم ملی مشخص خواهد شد.

7- مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم ملی با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد

تصمیم گیری نهایی اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در مورد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی
 
جلسه اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد صبح روز جمعه(7 اسفندماه) با حضور اعضاء برگزار شد.در این جلسه که با حضور اعضای شورای فنی، منصور برزگر، ابراهیم جوادی و عسکری محمدیان، رسول خادم رییس فدراسیون  و علی رضا رضایی مدیر تیم های ملی کشتی آزاد برگزار شد، تصمیمات زیر در مورد برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی گرفته شد:1-  مقرر گردید اوزان دارای سهمیه المپیک در تاریخ مقرر از سوی فدراسیون ، رقابت های انتخابی تیم ملی مرحله نهایی برگزار شود.

2- کشتی گیری که در وزن125 کیلوگرم (فاقد سهمیه) در رقابت های گزینشی المپیک کسب سهمیه می کند، بنا به پیشنهاد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، بهمراه کشتی گیر یا کشتی گیران واجد شرایط و مجاز به شرکت در انتخاب تیم ملی، در رقابت های بین المللی مناسب ارزیابی و در نهایت کشتی گیر شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی مشخص خواهد شد.

3- رقابت های انتخابی مرحله نهایی تیم ملی با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

4- در وزن 57 کیلوگرم ، بدلیل اینکه نفر برتر این وزن باید در رقابت های بین المللی دیگری نیز محک بخورد و در این صورت با وزن کم کردن های متوالی مواجه خواهد بود ، حسن رحیمی و رضا اطری در یکی از رقابت های بین المللی واجد شرایط مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت . نفر برتر پیراهن تیم ملی را به تن خواهد کرد.

5- رقابت های نهایی انتخابی تیم ملی وفق ضوابط فرآیند، بر مبنای قاعده پیروزی در دو کشتی از سه کشتی بوده، و کلیه مسابقات نیز بصورت دوره ای خواهد بود.

6- مقرر گردید در وزن 65 کیلوگرم سید احمد محمدی و میثم نصیری رقابت نهایی انتخابی تیم ملی را برگزار نمایند.

7- مقرر گردید در وزن 74 کیلوگرم حسن یزدانی و مصطفی حسین خانی رقابت نهایی انتخابی تیم ملی را برگزار نمایند.

8- مقرر گردید در وزن 86 کیلو گرم علیرضا کریمی ، احسان لشگری ، رضا بیات ، میثم مصطفی جوکار (با استناد به بند سوم از بخش نهایی مرحله اول)رقابت نهایی انتخابی تیم ملی را برگزار نمایند.


9- مقرر گردید در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی و امیر محمدی رقابت نهایی انتخابی تیم ملی را برگزار نمایند. 
10 –  با استناد به بند دهم از بخش توضیحات فرآیند انتخابی تیم ملی سال جاری، و با توجه به پذیرش مستندات ارائه شده مربوطه به آسیب دیدگی مسعود اسماعیل پور از سوی کمیته پزشکی، در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور ابتدا با مهران نصیری رقابت کرده و سپس نفر برتر با مهران شیخی مسابقه خواهد داد . نفر برتر این رقابت به همراه بهنام احسان پور در رقابت های جام جهانی حضور خواهند داشت.

به طور حتم مهمترین اتفاق پایانی سال 94 رقابت های گزینشی المپیک 2016 برزیل است که در روز های 27 تا 29 اسفندماه در آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد جایی که حمید سوریان،امید نوروزی و بشیرباباجانزاده در اوزان 59، 66 و130 کیلو گرم رشته فرنگی و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلو گرم رشته آزاد برای تصاحب سهمیه های باقی مانده المپیک ریو به مصاف حریفان آسیایی خود خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار