اصفهان؛

برگزاری نخستین جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان برای مسافران بهار

نخستین جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان با جشن بزرگ «شادیانه بهار» و حضور هنرمندان برجسته کشور برای مسافران بهار برگزار‌می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز اصفهان، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در حاشیه اجرای این جشنواره در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  گفت:این جشنواره با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، سرگرمی و آموزشی جشن بزرگ «شادیانه بهار»، برپایی چهار نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی بانوان و محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «کاشان شهر مهربانی»، توزیع کتابچه مفاخر و مشاهیر کاشان بین مسافران و گردشگران نوروزی،برگزاری سیرک بین المللی آذربایجان با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی و بین المللی اجرا می‌شود.

مجتبی رضازاده، برپایی ایستگاه های نشاط و تندرستی در بوستان‌های پارک لاله، جوان، آیت‌الله مدنی، پارک بزرگ شهر و باغ کهنه و فیروزی و زیارت ولی بن موسی الکاظم (ع) راوند همراه با مسابقات و ورزش‌های بومی و محلی مانند دارت، طناب کشی و کیسه تنی را از ویژه برنامه های ورزشی، تفریحی و سرگرمی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ویژه مسافران بهار در ایام نوروز برشمرد.

وی، از راه اندازی 6 پارکینگ اختصاصی و فعال با همکاری معاونت حمل و نقل به منظور سهولت در رفت و آمد و افزایش آسایش و رفاه حال گردشگران و میهمانان نوروزی در این کاشان را یادآورشد و گفت: توزیع بسته های فرهنگی شامل پازل شهروندی، پیک کودکانه سیلک، نقشه گردشگری، ویژه نامه نوروزی با اعلام برنامه های عید نوروز سازمان، از جمله برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در ایام نوروز است.

به‌گفته‌وی، 10 هزار بسته فرهنگی، بروشور و نقشه کاشان ویژه گردشگران نوروزی در ورودی شهر و کمپ های پذیرش مسافر توزیع شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، شرکت بیش از پنج هزار گردشگر در مسابقات ورزشی و  سرگرمی دارت، طناب کشی و کیسه تنی این سازمان را خاط رنشان کرد و گفت: این و یژه‌برنامه‌ها با استقبال پرشور و فراوان گردشگران روبرو شده‌است.

رضازاده با اشاره به اقامه نماز جماعت اول وقت در محل‌ها و اماکن برگزاری جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان افزود: جشن بزرگ شادیانه بهار کاشان با حضور هنرمندان برجسته کشور از جمله استاد علیرضا افتخاری، چنگیز حبیبیان و اجرای جذاب، پرشور و زیبای حمید ماهی صفت، و هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در سالن ورزشی هفت مهرغیاث الدین جمشید کاشانی اجرا می شود.

وی افزود: حضور شقایق دهقان،خوانندگی مازیار بازیار، اجرای گروه طنز گل علی، ، گروه طنز آقا رشید از ششم تا دهم فروردین از دیگر برنامه های جشن بزرگ «شادیانه بهار» برای میهمانان و گردشگران نوروزی و شهروندان کاشانی است. 

به‌گفته‌وی، جشن «بانوی مهربانی» نیز همزمان با شب ولادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) دهم فروردین با حضور شقایق دهقان در مجموعه فرهنگی ورزشی «شهربانو» این شهرستان برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اظهارداشت:ایجاد محیطی شاداب و بانشاط ویژه میهمانان و گردشگران نوروزی و شهروندان کاشانی با محوریت طنز، موسیقی، تئا‌تر و مسابقات فرهنگی، ماندگاری خاطره ای خوش در سفر به شهری با تمدن و پیشینه 7500 سیلک و معرفی آثار و جاذبه های گردشگری از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان است.

رضازاده با اشاره به برگزاری سیرک بین المللی آذربایجان نیز با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی و بین المللی تا 31 فروردین که از 27 اسفند 94 آغاز شده است از حضور 70 درصدی گردشگران و میهمانان نوروزی برایدیدن این ویژه برنامه خبر داد.

وی افزود: سیرک بین المللی آذربایجان با حضور هنرمندان چهار کشور ایران، روسیه و کنیا 
و  برنامه های بندبازی، تک چرخ سواری بر روی بند،  شعبده و تردستی، دلقکی، عملیات رنجر، رکورد جهانی قرقره، حرکت نمایشی ترامپولین، آکروبات، حرکت ریملی، آکروبات هوایی هر روز در دو سانس ساعت 18 عصر و 21 شب در چادر اختصاصی سیرک واقع در بلوار دانش کاشان اجرا می شود.

به گفته وی، سیرک بین المللی آذربایجان به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین سیرک حال حاضر در ایران است که با حضور آرتیست‌هایی از ایران، آذربایجان و روسیه با مدیریت فرهاد ذاکری و اجرای الکس (ALEX)هنرمند بین المللی سیرک آذربایجان در کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: کاشان ، گردشگری ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام.من اهل شیراز هستم و در شب اول برگزاری این جشن به همراه خانواده ام شرکت کردم.عالی بود.جای همه خالی بود...جو بسیار شاد و جذابی .ممنون از مسوولان برگزاری این جشن.برگزاری این جشن خیلی خیلی خیلی خوب و عالی بود.