اصفهان؛

راه اندازی عمل نمونه برداری از پروستات به روش TRUS در بیمارستان نقوی کاشان

برای اولین بار در کاشان، عمل نمونه برداری از پروستات به روش TRUS در بیمارستان نقوی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس بیمارستان نقوی کاشان با اعلام این مطلب گفت: در این روش، از پروستات مشکوک به بیماری سرطان به منظور تشخیص بیماری تحت هدایت سونوگرافی ترانس رکتال (TRUS)نمونه برداری می شود.
دکتر محمد حاجی جعفری افزود: این روش یکی از به روز ترین روش های نمونه برداری از پروستات می باشد و هنگامی که مقدار PSAدر آزمایش خون بیمار به اندازه خاصی برسد نیاز به نمونه برداری برای تشخیص دقیق تر پروستات و اقدام برای کارهای درمانی به موقع به منظور پیشگیری از پیشرفت این بیماری می باشد.
وی تصریح کرد: این روش (TRUS) در محیط اتاق عمل بیمارستان نقوی توسط دکتر سید حمیدرضا آرزه گر، متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری انجام می شود.
دکتر حاجی حعفری ادامه داد: پیش از این بیماران برای انجام این عمل تشخیصی ناچار به مراجعه به مراکز تهران و اصفهان بودند و با انجام این کار، بیماران از مراجعه به شهرهای دیگر بی نیاز می شوند.
به گفته وی، با توجه به اینکه مراجعین به مراکز درمانی شهر کاشان از سایر نقاط همجوار اعم از آران و بیدگل، اردستان، بادرود و نطنز، دلیجان و محلات می باشند انجام این عمل در کاشان، مراجعین را از سفر به نقاط دورتر بی نیاز می نماید.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
واقعا خسته نباشید .