شرکت سه میلیون نفر در پرسش مهر 16 / برگزاری کنگره کشوری پرسش مهر همزمان با روز فناوری هسته ای

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شرکت 3 میلیون و 200 هزار نفر در پرسش مهر 16 و برگزاری کنگره ملی آن در فروردین ماه همزمان با روز فناوری هسته ای خبر داد.

کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مسابقات پرسش مهر گفت: طبق آخرین آمارها در سال 94 در حدود 3میلیون و 200 هزار نفر در پرسش مهر شرکت کرده اند که آثار کشوری شرکت کنندگان در هفته اول اسفندماه در کانون شهید مفتح در رشته های مختلف داوری شد.

وی بیان کرد: رشته های پرسش مهر16 به ترتیب سخنوری، مقاله پژوهشی، شعر و داستان نویسی، وب نوشت، گرافیک، تصویرسازی، پوستر ، عکاسی، طراحی ، نقاشی ، خوشنویسی ،فیلم کوتاه شامل مستند، داستانی، پویانمایی ، نمایشنامه نویسی و سرودهمگانی ومخاطبین ان شامل دختران و پسران همه دوره های تحصیلی بجز دانش آموزان دوره اول ابتدایی یعنی اول تا سوم ابتدایی و همه معلمان دوره های تحصیلی ، دانشجومعلمان شامل دانشجویان شاغل در پردیس های مختلف دانشگاه فرهنگیان و اولیا دانش آموزان بودند.

وی درخصوص آثار دیجیتالی افزود: علاوه بر ارسال آثار در بخش های هنری ،دانش آموزان آثار دیجیتالی بسیاری را ارسال کرده اند که نسبت به آثار معمولی رشد قابل توجهی داشته است. همچنین برخی از گروه ها سرود و تئاتر کارهای خود را ضبط فنی کرده و به صورت الکترونیک ارسال نموده اند. آثار دستی مانند خط نوشته ها به صورت نمایشگاهی و یا مجازی ارسال شدند و آثار هنرهای تجسمی به صورت حضوری در این مسابقات شرکت داده شدند.

کفاش اظهار داشت: بعد از داوری ها ،نمونه های کشوری انتخاب می شوند و امیدواریم که بتوانیم این آثار را با تشکیل نمایشگاهی در کنگره کشوری در سال95 (کنگره کشوری و ملی آن 20 فروردین ماه همزمان با روز فناوری هسته ای انجام خواهد شد) در معرض دید قرار دهیم.

وی درخصوص شرکت والدین در این مسابقات بیان کرد: سوالات پرسش مهر به خانه ها نیز برده شده و خانواده ها توانستند با پاسخ به سوالات نظرسنجی درباره پسابرجام و مذاکرات هسته ای در این مسابقات شرکت کنند. این کار به نحوی فرهنگ پاسخگویی به سوالات رییس جمهور را جا می اندازد. این کار در مسابقات پرسش مهر دوره 15 و 16صورت گرفت.

 معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر والدین همچنین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانجو معلمان هم می توانستند شرکت داشته باشند. گفتنی است که این شرکت کنندگان با افرادی هم رده خودشان در ارزشیابی و سهم یابی ها سنجیده می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار