شهرکرد؛

شهرستان سامان، آماده میزبانی از مسافران نوروزی

شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری، آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از دفتر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ شهرستان سامان، آمادگی کامل برای جذب مسافران داخلی و خارجی ویژه نوروز 95 را دارد.

سامان، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، در کنار برجستگی های فرهنگی، ادبی، تاریخی و مذهبی، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

گردشگاه پل تاريخي زمانخان، باغات و روستاهاي حاشيه رودخانه زاينده رود از سد زاينده رود تا سامان، قايق راني در آب هاي آرام و خروشان روستاي سوادجان، باغات بادام، گردو و هلو از مهمترین جاذبه های گردشگری در شهرستان سامان محسوب می شود.

شهرستان سامان، آماده میزبانی از مسافران نوروزی استمسجد جامع سامان، بافت تاريخي روستاي ياسه چاي، کوه شیراز، پل تاريخي هوره، بقاياي قلعه هوره و مقبره دهقان ساماني نیز از مکان های تاریخی و مذهبی این شهرستان است.

انواع بافته های داری مانند قالی، گلیم و قاليچه، البسه محلی، سرمه دوزی و معرق هم صنایع دستی شهرستان سامان را تشکیل می دهد.

انواع لبنیات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارابشکن، دوغ، روغن حیوانی و محلی و پنیر، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و میوه های باغی دیگر نیز از سوغات محلی این شهرستان به شمار می رود.

شهر سامان از دير زمان، كانون دانش و عرفان بوده و شعراي نامدار و ادباي بي شماري را در دامان خود پرورانده که عمان و دهقان سامانی، از جمله این افراد هستند.

قنات لاغدنبه، به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین قنات چهارمحال و بختیاری در سامان قرار دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار