در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رای دادگاه 16 فرودین به بابک زنجانی ابلاغ می‌شود/حکم دادگاه روند انتقال بدهی را کند کرد

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: زندانی شدن زنجانی زمینه سوء استفاده افراد در خارج از کشور را برای اموال زنجانی فراهم کرده است.

رأی دادگاه 16 فرودین به بابک زنجانی ابلاغ می‌شود/حکم دادگاه روند انتقال بدهی را کند کردرسول کوهپایه‌زاده وکیل متهم نفتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهارداشت: دادگاه روز 16 فرودین ماه رای 230 صفحه‌ای بابک زنجانی را ابلاغ می‌کند و ما 20 روز فرصت داریم تا اعتراض خودمان را تقدیم دادگاه کنیم. 

وی گفت: زنجانی زمانی به اتهام مفسد فی الارض شناخته شد که دادگاه بدوی بر این باور بود اقدامات زنجانی به قصد ضربه زدن به نظام و با آگاهی انجام شده است و اگراتهام فساد فی الارض مطرح نبود و زنجانی فقط به اختلال در نظام اقتصادی متهم می‌شد حبس جایگزین حکم اعدام می‌شد.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ام که موکلم خدماتی قابل توجهی را به نظام عرضه کرده است و یکی از این اقداماتی که تاکنون مغفول مانده است  کمک به بازگردانی میلیون‌ها دلار به کشور با همکاری بانک‌ها بوده است که این ادعای بنده به شهادت مدیران بانک‌ها در دادگاه رسیده است.

وکیل مدافع متهم نفتی گفت: تمام اقدامات موکلم خدمت به دولت و در راستای دور زدن تحریم‌ها بوده است کما اینکه زنجانی به مبلغ 66 میلیون یورو را به کشور بازگردانده است.

کوهپایه زاده بیان داشت: همچنین بارها عنوان شد که اتحادیه اروپا زنجانی را مهره‌ای کلیدی و موثر در دور زدن تحریم‌ها می‌داند و زنجانی و شرکت‌های وابسته به وی را تحریم کرده است.

وی افزود: تمام این موارد بارها مطرح شده است ضمن اینکه زنجانی در دادگاه اشاره‌ای به سفر به دوبی داشته که نزدیک بود توسط نیروهای آمریکایی ربوده و به این کشور منتقل شود و به خاطر آن چندین شب را در سفارت ایران در دوبی گذرانده است که این موضوع مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته است موضوعی که امروز برای رضا ضراب پیش آمده است.

وکیل مدافع بابک زنجانی تصریح کرد: در حال حاضر اتفاقی که برای رضا ضراب که به نوعی با بابک زنجانی همکاری داشته این است که وی توسط نیروهای امنیتی آمریکایی به علت همکاری اقتصادی با ایران بازداشت شده است.

کوهپایه زاده گفت: ما ادعا نمی‌کنیم چون زنجانی خدماتی را به کشور ارائه داده است نباید محاکمه شود اما به لحاظ حقوقی زنجانی نباید مفسد فی الارض شناخته شود زیرا این موضوع دارای پارادوکس است زیرا چگونه ممکن است هم دشمنان این نظام قصد روبایش زنجانی را داشته باشند و هم در داخل کشور بابک زنجانی به علت فعالیت‌های اقتصادی مفسد فی الارض شناخته شود.

وی بیان داشت: امیدوارم دیوان عالی کشور وقضات با دقت و به دور از جو سنگین سیاسی و رسانه‌ای که پیش آمده است و با رعایت موازین حقوقی به خدمات زنجانی به کشور توجه داشته باشند و حکم تغییر کند.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: بنده مقام قضایی نیستم اما به عنوان کسی که پرونده را مطالعه کرده‌ام هر اتهامی که به زنجانی نسبت داده شود وارد است اما نباید فساد فی الارض مطرح باشد.

کوهپایه زاده گفت: اگر زنجانی همین امروز از زندان آزاد و از کشور خارج شود یقیقا توسط نیروهای امنیتی و قضایی آمریکا بازداشت خواهد شد.

وی افزود: اگر یک نفر در این کره خاکی بخواهد بدهی شرکت نفت پرداخت شود یقیقا این شخص زنجانی است و موکلم اراده پرداخت بدهی را دارد زیرا می‌داند این موضوع به نفع خودش است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که افراد خارج از کشور وجود دارند که امانت دار اموال زنجانی بوده‌اند اما با شرایط ایجاد شده زمینه سوء استفاده این افراد از اموال موکلم به وجود آمده است.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: کسانی که اموال موکلم در خارج از کشور به آن‌ها سپرده شده است بیشتر تبعه‌های خارجی هستند و اگر زنجانی همچنان در زندان باقی بماند و آزاد نشود قطعا به نفع این افراد خواهد بود ولی امیدوارم با تغییر حکم هم رای صادر شده به عدالت نزدیک شود و هم اموال زنجانی به داخل کشور منتقل و زمینه سوء استفاده این افراد از بین برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار