افشین سنگ چاپ:

آماده بودن فیلمنامه روند تولید را روی غلطک می‌اندازد

آماده بودن فیلمنامه‌ها در این سریال باعث شده است که روند تولید کار روی غلطک بیفتد و بسیار روان و طبق برنامه‌ریزی و با نظمی خاص پیش برود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین سنگ چاپ مسئول انتخاب بازیگران سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» که در ساختاری اپیزودیک مراحل تولید خود را در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی طی می‌کند، در پاسخ به اینکه این مجموعه چه تفاوت‌هایی با نمونه مشابه خود یعنی سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» دارد گفت: این سریال از نظر کیفیت بسیار حرفه‌ای‌تر از سریال «شاید...» تولید می‌شود. کارگردان و تصویربردار ثابت دارد. همچنین در آن از کست قوی استفاده می‌شود. 

وی افزود: همچنین «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» در هر اپیزود خود متنی بسیار قوی و فیلمنامه‌های بی‌نظیری دارد. بنابراین تنها شباهت آن با مجموعه «شاید ...» در ساختار اپیزودیک و از این نظر است که هر قسمت ماجرای مستقلی دارد. اما از نظر پروداکشن و تولید و لوکیشن‌ها و گروه و عوامل پشت صحنه کاملا متفاوت است. 

سنگ چاپ که خود تاکنون در اپیزودهای اول و دوم این سریال نقش‌آفرینی کرده است، همچنین ادامه داد: در این سریال همچنین فضاهای سخت و دراماتیک بسیاری دیده می‌شود. خود من تاکنون در اپیزودهای اول و دوم این سریال در نقش‌های مکمل حضور داشته‌ام. البته این ترتیب‌بندی در ارتباط با زمان ضبط هر اپیزود است و پخش سریال الزاما با ترتیب ضبط شده صورت نمی‌گیرد. 

وی درباره شرایط تولید سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» نیز بیان کرد: خوشبختانه آماده بودن فیلمنامه‌ها در این سریال باعث شده است که روند تولید کار روی غلطک بیفتد و بسیار روان و طبق برنامه‌ریزی و با نظمی خاص پیش برود. در حال حاضر همه عوامل تولید بر کار مسلط هستند. 

سنگ چاپ درباره معیارهایش در انتخاب بازیگران این اثر اپیزودیک هم خاطرنشان کرد: به دلیل ماهیت اپیزودیک این کار از بازیگران زیادی کمک خواهیم گرفت. تاکنون سعی کرده‌ایم از کسانی دعوت به همکاری کنیم که دغدغه بازیگری دارند و به نقش‌ها هم نزدیک هستند و مفاهیم مورد نظر را به مخاطب بهتر می‌رسانند.

مجموعه اپيزوديک «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به قلم گروهی از نویسندگان با كارگردانی داود بيدل، به تهیه‌کنندگی محمدهادی پروین در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی در حال تولید است و برای پخش از شبکه آی فیلم در نظر گرفته شده است.

همچنین در ساخت این سریال اپیزودیک که در ۲۰ قسمت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود، عوامل زیر مشارکت دارند:

تصویربردار: ناصر محمود کلایه، صدابردار: مسعود شاهوردی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نرجس ابراهیمی، دستیار کارگردان: حمیدرضا بیدگل، مدیر تولید: وحید مرادی، تدوینگر: مهدی جودی، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، دستیار تصویربردار: رامتین فروتن، دستیاران صحنه: علی خزایی و مصطفی هادی، دستیاران لباس: زهرا موسوی و مهسا عباسی، انتخاب بازیگردان: افشین سنگ چاپ، طراح و اجرای گریم آقا: امید گلزاده، عكاس: هانیه رستمی، جلوه‌های ویژه: آرش آقابیک، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، منشی صحنه: شیما باقری.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار