ادعای مقامات آمریکا در خصوص توقیف یک کشتی حامل سلاح از ایران

نیروی دریایی آمریکا مدعی شد یک کشتی حامل سلاح‌ را به مقصد احتمالی یمن متوقف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ در بیانیه‌ای منتشر شده از سوی ناوگان دریایی آمریکا، گفته شده که یک کشتی آمریکایی به تازگی قایق کوچکی را متوقف کرده که در آن 1500 سلاح کلاشنیکف، 200 شلیک کننده آرپی‌جی و 21 رگبار جاسازی شده بوده است. خدمه این قایق پس از مصادره محموله آن آزاد شدند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه چهارم آوریل (۱۶ فروردین) در بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی حامل سلاح ایران را در دریای عرب توقیف کرده‌اند که احتمالا مقصد نهایی این محموله یمن بوده است.
طبق گزارش رویترز، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا ادعا شده است که این سلاح‌ها احتمالا برای نیروهای انصارالله در یمن ارسال شده است.

این بیانیه اضافه کرده است که دو رزم ناو «یواس‌اس سیراکو» و «گرایولی» هفته گذشته در بازرسی یک کشتی کوچک (لنج) یک هزار و ۵۰۰ قبضه کلاشینکف، ۲۰۰ موشک انداز آرپی جی و ۲۱ قبضه تیربار ۵۰ میلیمتری به دست آوردند.

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید این کشتی در ۲۸ مارس (9 فروردین) توقیف شده و این سلاح‌ها بوسیله آمریکایی‌ها ضبط شده است. ولی خدمه این کشتی آزاد شده‌اند.

این بیانیه در ادامه ادعاهای خود گفته است توقیف این کشتی یکی دیگر از نمونه‌های جریان ارسال غیرقانونی سلاح از ایران است که بوسیله نیروهای بین المللی در منطقه توقیف می شود.

نیروی دریایی آمریکا همچنین گفته است در ۲۷ فوریه (8 اسفند) نیروی دریایی استرالیا یک کشتی حامل حدود دو هزار قبضه کلاشنیکف، ۱۰۰ آرپی جی، ده‌ها نارنجک‌انداز و مسلسل را توقیف کرد. نیروی دریایی فرانسه نیز از ضبط یک کشتی نزدیک به دو هزار قبضه کلاشینکف، ۹ موشک ضد تانک و ده‌ها تیربار خبر داد.

در واکنش به این خبر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد حمایت ایران از نیروهای انصارالله نمونه ای از اقدامات «بی‌ثبات» کننده ایران در منطقه است و احتمالا شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌بایست به این مساله ورود کند.
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: "خیلی واضح است که ما نگران تحولات در این زمینه هستیم؛ چرا که حمایت از شورشیان در یمن با قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه سازگار نیست".

به گزارش رویترز، پیش‌تر مقام‌های آمریکا تاکید کرده بودند که کمک‌های ایران به انصارالله محدود است؛ اما نیروهای ایرانی حوثی ها را اموزش می‌دهند.

عربستان و ائتلاف سعودی بار‌ها مدعی شده اند ایران شبه نظامیان انصارالله را مسلح می کند.

نیروهای انصارالله به همراه طرفداران علی عبدالله صالح، رییس جمهوری سابق یمن، صنعا، پایتخت یمن، را به کنترل خود دارند. این در حالی است که عربستان سعودی که حامی عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی او با بهانه حمله به نیروهای انصارالله، قدام به حملات هوایی به مردم مظلوم یمن کرده است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ارسال سلاح به تروریست ها کار شیطان بزگ آمزیکا و شیطانک های آمزیکا آل یزید سعودی و امارت و ترکیه و بحرین است . دیگر در دنیا کسی گول اینها را نمی خورند .
Germany
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
شرط میبندم کشتی و سلاح همه مال خود آمریکا بوده.یه تیر و دو نشون کرده. هم ایران رو متهم کرده هم بعداز توقیف محموله همشو میرسونه بدست تروریست های القاعده و داعشی خودش در یمن
آخرین اخبار