لرستان؛

ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي لرستان

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي لرستان گفت: سال گذشته بيش از سه هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي ايجاد شد و جهاد كشاورزي استان در اين حوزه رتبه پنجم را در كشور به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نامدار صيادي افزود : جهاد كشاورزي لرستان با قرار گرفتن در بين استان هايي همچون فارس، اصفهان، خراسان رضوي ، مازندران و تهران در بين پنج استان برتر در عرصه ايجاد اشتغال و فرصت هاي شغلي حوزه كشاورزي قرار گرفته است.
وي گفت: در سالي كه گذشت بنا بر بررسي شاخص ها ، وزارت جهاد كشاورزي موفق ترين دستگاه دولتي بوده است و در اين بين جهاد كشاورزي استان لرستان با سهم 5/2 درصدي از مشاغل ايجاد شده در بخش كشاورزي كشور از جايگاه قابل توجهي برخوردار است.
صيادي با بيان اينكه اين موفقيت در نتيجه تغيير نگاه، توجه، برنامه‌ريزي هاي كلان و منطقه اي حاصل شده است گفت: سازمان جهاد كشاورزي با بسيج تمامي امكانات، ماشين آلات و نيروي انساني در راستاي تغيير وضعيت اقتصادي بخش كشاورزي استان اقدام كرده بطوريكه با بهره‌گيري از ظرفيتها موجود در سال گذشته، عملكرد قابل قبول و چشم‌گيري داشته است.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي جهاد كشاورزي استان لرستان گفت: با توجه به اعلام گزارش از سوي معاونت برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي، در خصوص ايجاد اشتغال، سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان عملكرد خوب و قابل قبول در بين 32 استان كشور در سال 1394 داشته است.
وي يادآور شد: بنا بر آمار و ارقام موجود با توجه به ميزان مساحت و جمعيت استان نسبت به كشور، ميزان 4/3 درصد و ميزان 2/4 درصد كل اراضي آبي كشور به لرستان اختصاص دارد كه اين يك ركورد و موفقيت چشمگير براي بخش كشاورزي استان به شمار مي رود.
صيادي دستيابي به اين امر مهم را نتيجه تلاش بي وقفه مديران و كارشناسان بخش كشاورزي استان دانست و افزود: با تدوين برنامه‌ريزي منظم و بهره‌گيري از تمامي ظرفيت ها و پتانسيلهاي موجود، تشكيل كارگروهاي مختلف در سطح سازمان و شهرستانها، سركشي و بازديد از مزارع و واحدهاي توليدي در استان اين موفقيت حاصل شده است.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي جهاد كشاورزي لرستان افزود: اين سازمان در جذب اعتبارات تسهيلات بانكي از محل صندوق توسعه ملي و خط ويژه مكانيزاسيون طي دو سال گذشته عملكرد مطلوبي داشته بطوري كه در اين مدت مجموعا بالغ بر 160 ميليارد تومان كه دو برابر سهم اوليه استان بوده را جذب كرده است.
وي يادآور شد: مهمترين و اساسي ترين چالش و مشكل استان اشتغال است كه مي توان در يك بازه زماني مشخص با برنامه ريزي وسرمايه‌گذاري، بهره گيري از نيرو و توان كارشناسي و مديريتي بومي و محلي، بهره‌گيري از تمامي ظرفيتهاي استان و كشور، برنامه‌ريزي و مديريت نيروهاي جوان و بهره‌گيري از تجارب پيشكسوتان اين مشكل را حل نمود.
انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.