حقانی در جلسه علنی شورای شهر:

درختان تهران از زمان شاه‌عباس دوم تا به امروز در حال کاهش است/ تهران ساختمان شهر است نه باغ شهر

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که امروزه تهران به جای باغ شهر بودن به ساختمان شهر تبدیل شده است، گفت: متاسفانه از زمان شاه عباس دوم تا به امروز درختان شهر تهران در حال کم شدن است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل هشتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکر کارکنان خدمات شهری و همچنین مترو و دیگر افرادی که در ایام عید به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کردند، اظهار داشت: کاشت چمن وگل لاله بسیار در زیبایی شهر موثر است اما متاسفانه قطع درخت و کتمان  کردن اصل موضوع و تکذیب از سوی شهرداری تهران قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در حالی درخت در شهر تهران قطع می‌شود که هنوز جوهر قلم رهبرمعظم انقلاب که به زیبایی و سرسبزی بسیار اهمیت می‌دهند خشک نشده  در حالی که گزارشاتی مبنی بر قطع درخت و تخریب باغ به گوش می‌رسد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که در بلوار شهرزاد -کوچه یاراحمدی- بن بست افخم پلاک 1 چرا یک درخت قطع شده است؟ افزود:  این پلاک هزارو دویست متری از شهرداری تهران اجازه جا‌ به جایی 4 درخت برای ساخت 7 طبقه روی زمین ،3 طبقه زیر زمین  و 3 طبقه به صورت پایلوت را داشته است.

حقانی اضافه کرد: امروزه خوشبختانه مردم حساس و هوشیار شده‌اند و در خصوص هر اتفاقی به ما گزارش می‌دهند در خصوص این باغ هم مردم گزارش‌هایی فرستاده‌اند و ما نیز کارشناسانی در این خصوص به محل فرستادیم و آن‌ها این مطلب را تایید کردند.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته قطع درخت در شهر تهران به دلایل مختلف رخ داده است، تصریح کرد: این اتفاق از زمان شاه عباس دوم تا به امروز صورت گرفته در حالی که ما از این امر‌حمایت کردیم که این امر قابل قبول نیست چرا که ما از مردم هستیم و نباید به آن‌ها دروغ بگوییم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در گذشته شهر تهران به باغ شهر معروف بوده است، تاکید کرد: اما متاسفانه امروز شهر تهران ساختمان شهر شده و تعدادی افراد سودجو و متخلف به جان باغ‌ها افتاده و آن‌ها را از بین می‌برند.

حقانی با بیان این‌که فضای سبز تهران برای هر نفر 15 الی16 متر است، یادآور شد: باغات کن را نباید جزء فضای سبز شهر تهران حساب کنیم وباید  بر اساس تراکنش فضای سبز شهر تهران را افزایش دهیم.

وی با اشاره به این‌که در محدوده پلاک 1، 144 اصله درخت وجود داشته و 47 قطع شده است ،اظهار داشت: این پلاک باغ شناخته شده اما مالک اعتراض کرده و عده‌ای می‌گویند 97 درخت در این باغ قطع نشده ما هم باور داریم 97 نبوده چرا  که 47 اصل درخت قطع شده به همین دلیل من از رئیس شورای شهر تقاضا دارم که در سال اقدام وعمل در راستای مدیریت صحیح شهری اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار