مهاباد؛

پاكسازي تالاب كاني برازان مهاباد توسط دوستداران محيط زيست

حاشيه تالاب بين المللي كاني برازان مهاباد بعنوان نخستين سايت پرنده نگري كشور توسط جمعي از دوستداران و اعضاي انجمن هاي زيست محيطي این شهرستان و جوامع محلي ، پاكسازي شد.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به نقل از رئيس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد ، در اين عمليات پاكسازي كه بيش از 70 نفر از دوستداران محيط زيست اين شهرستان حضور داشتند ، بيش از يك تن زباله و دیگر پسماندها در حاشيه اين تالاب جمع آوري شد.

حسيني افزود : در تعطيلات نوروز امسال ، به ويژه در روز طبيعت بيش از هشت هزار گردشگر از تالاب بين المللي کانی برازان مهاباد دیدن كردند كه برخي از بازديدكنندگان پسماندهاي خود را در حاشيه تالاب رها كرده بودند.

وي اضافه كرد : اين تالاب يكي از مهمترين تالابهاي اقماري جنوب درياچه اروميه است و از با ارزش ترين زيستگاه هاي انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي مهاجر و بومي در شمالغرب كشور به شمار مي رود.

تالاب بين المللي كاني برازان با مساحت بیش از 927 هكتار در 30 كيلومتري شمال مهاباد در سواحل جنوبي پارك ملي درياچه اروميه و بين روستاهاي خورخوره و قره داغ واقع شده و به علت برخورداري از آب دائمي به محل زيست انواع پرندگان بومي و مهاجر تبديل شده است.

كميته ملي طبيعت گردي كشور اين تالاب بين المللي را که از مهمترين تالابهاي استان آذربايجان غربي است ، به عنوان نخستين سايت پرنده نگري کشور معرفي کرده است.

اين تالاب زيبا و شگفت انگيز همچنين با پيوستن به مناطق چهارگانه زيست محيطي در فهرست پناهگاه هاي حيات وحش كشور به ثبت رسيده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.