بیزنس اینسایدر: پس‌لرزه‌های بحران اقتصادی چین در دیگر کشورهای جهان احساس می‌شود

بیزنس اینسایدر در گزارشی هشدار داد مشکلات اقتصادی چین، دیگر کشورهای جهان را نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

بیزنس اینسایدر: پس‌لرزه‌های بحران اقتصادی چین در دیگر کشورهای جهان احساس می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیزنس اینسایدر با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مشکلات اقتصادی چین سرار جهان را فراخواهد گرفت. این روزها، پس‌لرزه‌های بحران اقتصادی چین در کشورهای دیگر نیز احساس می‌شود.

مشکل اینجاست که شمار کارخانجات تولید زغال‌سنگ و فولاد در چین، بیش از حد لازم است. میزان بدهی شرکت‌های دولتی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند، سوددهی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. دولت قصد دارد وابستگی کشور را به تولید کالا و محصولات کاهش دهد. تحقق این برنامه و تعلیق از کارِ میلیون‌ها نفری که در این صنایع مشغول به کار هستند، به معنای فاجعه‌ای در اشتغال این کشور خواهد بود.  

در ادامه گزارش امده است: پکن نمی‌تواند یک‌شبه تمامی کارخانجات موردنظر را تعطیل کند. از آن‌جایی که این کارخانجات باید بدهی‌های بانکی خود را تسویه کنند، چاره‌ای جز ادامه کار و تولید محصولات بیشتر نخواهند داشت. این محصولات پس از تولید بازار مصرف لازم دارند و این بدان معناست که صادرات چین به کشورهای دیگر افزایش خواهد یافت. بزودی جهان مملو از فولاد خام، آلومینیوم، مواد شیمیایی، سیمان، کاغذ و دیگر کالاهای تولید چین خواهد شد.    



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار