تکنیک‌هایی برای داشتن یک حال خوب

قدم اول برای اینکه حالتان خوب باشد این است که شما خودتان را خوب بشناسید و بدانید چه کارهایی حالتان را بهتر می‌کند و چه طور می‌توانید این حال خوب را حفظ کنید.

ریحانه عزیزی روانشناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همه ما یک زمان‌هایی را در زندگی داریم که دچار بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی می‌شویم در این مواقع انجام برخی از کارها به خصوص کارهایی که به آنها علاقه داریم موجب می‌شود تا از حس و حال بد خود دور شویم.

وی ادامه داد: نور خورشید یکی از مواردی است که علی‌رغم در دسترس بودن و بی‌هزینه بودن به آن توجه کافی نمی‌شود این نعمت خدادادی دوای افسردگی است و از نظر علمی ثابت شده است که تابیدن آن موجب تولید ماده‌ای به نام سروتونین در بدن می‌َشود که این ماده باعث آرامش روحی و روانی می‌شود و خوش خلقی فرد را به همراه دارد.

عزیزی افزود: یکی از عواملی که باعث کج خلقی افراد می‌شود این است که زمانی برای خود در نظر نمی‌گیرند همین امر موجب افزایش ناراحتی و استرس در آنها می‌شود برای دچار نشدن به این گونه ناراحتی‌ها لازم است افراد چند دقیقه و یا حتی چند لحظه را به خود اختصاص دهند حتی می‌توانند با خود قراری روزانه بگذارند که هر روز راس ساعتی مشخص به انجام کارهای مورد علاقه خود مثل صحبت کردن با نزدیک‌ترین دوست، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود و یا پختن غذای مورد علاقه‌شان بپردازند.

وی در خصوص کارهای حال خوب‌کن بیان داشت: خندیدن از ته دل یکی از کارهایی است که می‌تواند حال هر کسی را خوب کند برای این کار لازم نیست تظاهر به خندیدن کنید کافی است هنگامی که می‌خندید از ته دلتان باشد زیرا این امر باعث ترشح ماده‌ای به نام دوپامین می‌شود که موجب خوشحالی و سرزندگی افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر کارهایی که می‌توان به آن اشاره کرد اختصاص دادن وقت بیشتر به خانواده است.

گفتنی است کسانی که روابط دوستانه بیشتری با اعضای خانواده و نزدیکان خود دارند از دیگر هم سن و سالان خود جوان‌تر به نظر می‌رسند ارتباط داشتن با کسانی که دوستشان داریم موجب افزایش کیفیت زندگی می‌شود که تاثیر مستقیمی بر حال و هوای افراد دارد.

عزیزی اظهار داشت: داشتن بدن و قلب سالم که با رژیم غذایی صحیح و ورزش کردن به دست می‌آید تاثیر مستقیمی در خوب بودن حال افراد دارد نوشیدن آب کافی استفاده از میوه و سبزیجات، پرهیز از خوردن غذاهای مضر و خوردن صبحانه‌ کافی و نیز پیاده‌روی موجب می‌شود تا فرد در روز احساس شادابی بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به گل و گیاه و کاشتن سبزی‌های خوراکی، کمک کردن به افراد، دقت کردن به محیط پیرامون به خصوص در فصل بهار، استفاده از رنگ‌های شاد و گرم در منزل از دیگر روش‌هایی است که به طور شگفت‌انگیزی حال افراد را خوب می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار