سبحانی‌فر در موافقت با بودجه 95؛

توجه به زیرساخت‌های شهرهای صنعتی از نکات مثبت بودجه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: توجه به زیرساخت‌های شهرهای صنعتی و کمک به مناطق روستایی و کم برخوردار از دیگر فواید بودجه 95 است.

توجه به زیرساخت‌های شهرهای صنعتی از نکات مثبت بودجه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: در بودجه 95 براساس فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و توجه به اقشار کم درآمد، مواردی در بودجه 95 اشاره شده است که استفاده از بخش خصوصی و سیاستهای خارجی از موارد آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه گفت: از طریق برنامه‌های ارائه شده در بودجه 95 بخش خصوصی وارد عرصه‌های اقتصادی می‌شود که از جمله آن شرکت‌های دانش بنیان است که در بودجه 95 مبالغ بالایی در آن پیش بینی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش بودجه بانک مسکن یکی از مباحث اصلی در میان مردم و دولت است زیرا باعث رونق بخش اقتصادی، تولید و اشتغال می‌شود و با پیش بینی این مبالغ در بخش مسکن انتظار می‌رود که مسکن از رکود خارج شود.

سبحانی فر خاطر نشان کرد: منابع بانک‌هایی مانند کشاورزی، ملی و سپه افزایش یافته است و در بخش کشاورزی 5 هزار میلیارد تومان به کشاورزان برای تولید تسهیلات داده می‌شود و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبیاری تحت فشار و لوله گذاری روستاها از این محل انجام می‌گیرد تا کمک شایانی به کشاورزان برای افزایش تولید شود.

وی همچنین در ادامه گفت: در بخش هدفمندی یارانه‌ها سه دهک از بالاترین دهک‌های جامعه حذف شده و قرار است این بودجه در بخش تولید، اشتغال و دهک‌های پایین دستی مصرف شود.

نماینده مردم سبزوار و خوشاب تصریح کرد: از مزایای این بودجه استفاده از تسهیلات میادین مشترک نفت و گاز است که این یکی از مسائل مورد توجه مردم و مسئولین و همچنین کشورهای همسایه است به طوری که همسایگان ما به خوبی از میادین گازی استفاده می‌کنند در بودجه 95 سعی شده است که با توجه به میادین گازی و نفتی در بخش خصوصی سبب توسعه در این قسمت بشود.

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به تقویت اعتبارات فناوری‌های نوین یکی از آن بخش‌های زیرساختی و توسعه‌ای کشور است که اگر به آن کم توجهی کنیم در توسعه دچار اختلال می‌شویم.

سبحانی فر ادامه داد: پرداخت مطالبات دولت به بانک مرکزی که از گذشته باقی مانده است یکی از اقدامات مناسب در بودجه 95 است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: استفاده از 50 میلیارد دلار فایناس، در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری خارجی در بودجه 95 فراهم شده و کشورهای خارجی آمادگی سرمایه گذاری در کشور را پیدا خواهند کرد مانند سرمایه گذاری در طرح‌های فولادی و معدنی کشور که ما می‌توانیم با سرمایه گذاری خارجی و خصوصی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این در حالی است که ورود این سرمایه‌ها به کشور تورم زا نیستند و با اشتغال زایی فرصت مناسبی را برای توسعه فراهم می‌سازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه بخش‌های زیرساختی، تخصیص 500 میلیارد دلار برای آبرسانی به روستاها، دو میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت کردن جاده‌های روستایی، برق رسانی به روستا و توجه به زیرساخت‌های شهرهای صنعتی و کمک به مناطق روستایی و کم برخوردار از دیگر فواید بودجه 95 است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار