قاضی‌پور در مخالفت با بودجه 95؛

بودجه 95 به قیمت فلاکت مردم نوشته شده است

نماینده مردم ارومیه گفت: بودجه 95 به قیمت فلاکت مردم نوشته شده و از نوع تورمی است.

بودجه 95 به قیمت فلاکت مردم نوشته شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که در مخالفت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: بودجه به معنای دخل و خرج، درآمد و هزینه و منابع و مصارف است.

نماینده ارومیه اظهار داشت: آنچه در گزارش کمیسیون تلفیق مشاهده می‌کنم فقط هزینه و یا به عبارت بهتر مصارف است که حجم این مصارف بسیار بزرگتر از منابع آن است.

وی با بیان اینکه قطعا هزینه‌ها واقع خواهد شد، تصریح کرد: اما نکته‌ای وجود دارد که منابع تامین نخواهد شد و این به ضرر کشور و مردم است، چرا که پیش‌بینی بودجه به شکلی که شاهد آن هستیم، فقط به پایداری تورم و افزایش سطح عمومی قیمتها کمک می‌کند.

قاضی پور با بیان اینکه با توجه به این بودجه تنها حقوق‌بگیران خسارت دیده می‌شوند، گفت: حقوق‌بگیران دولتی، بازنشستگان عزیز و کارمندان زحمتکش همگی خسارت‌دیدگان از پیش تعیین شده این بودجه می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه آنقدر که مردم در انتخابات و همه صحنه‌های سیاسی نگران کشور و نظام هستند آیا ما نباید نگران آنها باشیم؟ افزود: در بودجه‌ای که به شکل کمرشکن ظاهر شده است و رعایت زندگی شریف‌ترین و عزیزترین مردم  لحاظ نشده است، در حالی که ما نمایندگان سوگند خوردیم که  باید به مصالح آنان بیندیشیم، اما این بودجه به قیمت فلاکت بسیاری از مردم نوشته شده است.

قاضی پور پس از بیان کلیاتی به مباحثی در بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان که باید بعد از این جلسه به بودجه رای دهید، توجه ویژه‌ای به برخی از نکاتی که بنده عرض می‌کنم داشته باشید که 1-بودجه یعنی لحاظ مواردی چون اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید ملی، تورم، حجم پول، اشتغال، یارانه،توسعه، رشد اقتصاد ملی، افزایش قدرت خرید مردم، معادن،  محرومیت و آینده اقتصاد کشور لحاظ شود.
 
وی با اشاره به اینکه سال 94 با پیام رهبری، توجه به اقتصاد مقاومتی بود، تصریح کرد: باید گفت که اقتصاد مقاومتی چیست؟ آیا مشتی شعار و برنامه تبلیغاتی است یا اینکه ما باید یاد بگیریم که کشور را بدون نفت و بدون دست کردن در جیب مردم اداره کنیم.

قاضی‌پور با بیان اینکه پیامبر عزیز ما در اولین درس اقتصادی خود به علی‌ابن ابیطالب و همه ما آموخت که اقتصاد اسلامی و تولیدی  همان اقتصاد مقاومت و ایستادگی در برابر کفر و ظلم است، اظهار داشت: یعنی آنکه کم بخوریم و کم مصرف کنیم و در مقابل بسیار پس‌انداز کنیم تا بتوانیم اثبات کنیم که از فشار، فرصت بسازیم و آینده را براساس کمتر هزینه کردن بسازیم.

وی با بیان اینکه آیا بودجه ما این مشخصات را دارا است، اظهار داشت: ساختمان‌ها، عمارات و زیباسازی‌های محوطه‌ها و صدها و هزاران سمینارها و جشنواره‌ها با هزینه‌های بی حساب و کتاب و جوایز و پاداشها چه معنایی دارد؟

قاضی‌پور گفت: آیا کمیسیون محترم که حجم مصارف بودجه را به کمک دولت 37 هزار میلیارد تومان نسبت به سال 1394 افزوده است، به اقتصاد مقاومتی فکر کرده است؟

نماینده ارومیه گفت: ما بودجه را کوچک می‌کردیم، اما بودجه و تولید ملی که متاسفانه مانند مرغ در عذا و عروسی سر بریده می‌شود، هیچ ردپایی از حمایت آشکار در آن دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید به رابطه کلامی با تولیدکنندگان اعم از صنعتگران ، کشاورزان، دامداران و همه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات برقرار کنیم، اظهار داشت: من نتوانستم تولید ملی را در بودجه 95 پیدا کنم.

قاضی‌پور با بیان اینکه لطفا سخنگوی کمیسیون و دولت این خطوط را نشان دهند، ادامه داد: امید دارم که در مباحث مجلس ردپایی از عزیزان و زحمتکشان تولید ملی دیده شود.

نماینده ارومیه با بیان اینکه بودجه سال 95، بودجه‌ای تورمی است، گفت: به گواه افزایش حجم آن که نشان از تورم است، حاکی از این است که دولت و مجلسی که خواهان بهبود زندگی مردم و افزایش سطح معیشت آنان نیستند، ولی متاسفانه در این مورد رفوزه شده‌ایم.

وی گفت: متاسفانه هستند کسانی که با حقوق 800 هزار تومان یک خانواده 4 نفری را اداره می‌کنند و این به معنای مرگ تدریجی خانواده‌های کارگری است.

قاضی‌پور با بیان اینکه راه‌حل دوم کنترل قیمت از راه کوچک کردن بودجه است، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه امروز امتحان بدتری دادیم  و متاسفانه رفوزه‌تر از قبل شده‌ایم. چرا می‌خواهیم قیمت‌ها را کنترل کنیم و تورم را کاهش دهیم؟

نماینده ارومیه با بیان اینکه موضوع دیگر بودجه و حجم پول است، تصریح کرد: همه دولت‌ها روز اول از حجم پول و افزایش روزافزون آن شکایت می‌کنند، چرا که حجم پول سبب نوعی پولشویی دولتی است.

وی با بیان اینکه بودجه فعلی متاسفانه و با توجه به حجم آن به افزایش حجم پول و تورم بیشتر و کاهش سطح رفاه عموم و بیچارگی مردم می‌انجامد، گفت: اما این افزایش پول حتی متوجه کسانی نیز نشده است که ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند مانند معلمان حق‌التدریسی که 7 ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و آیا رواست که ما قبل از پایان ماه به حقوق خود برسیم، ولی کسانی چون فرهنگیان محترم و رزمندگان دلاور حقوق خود را نگیرند؟

قاضی پور با اشاره به اینکه تصور می‌کنم اشتغال مهمترین موضوع بودجه است، اظهار داشت: اما با این وجود ما هیچ چیز جدیدی در آن نیافتیم و اصلا اشتغال جوانان تحصیلکرده را اصلا ندیدیم.

عضو کمیسیون صنایع افزود: اما در بعد یارانه که از روز اول هم در مجلس هشتم گفتم  که عملی زائد و اقدامی علیه مردم است و گفتیم که تیغی دولبه است که نه می‌توان آنرا بطور کامل اجرا و نه می‌توان حذف کرد و من پیشنهاد حذف این تبصره را دادم .

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 95 به توسعه و رشد اقتصاد مقاومتی نخواهد انجامید، اظهار داشت: اگر خیلی کوتاه بیاییم و نگوییم که این بودجه ضد رشد و توسعه است، می‌توانیم بگوییم که کمکی به آن نخواهد کرد.

قاضی‌پور گفت: این بودجه به جای افزایش قدرت خرید مردم به کاهش آن خواهد انجامید و به محرومیت مردم اضافه خواهد کرد و این بودجه مطابق با اصول و راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیست و به عبارتی بهتر این بود که هیچ تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه اد: معادن یکی از فرصت‌های ملی کشور است که باید جایگزین نفت شود و آیا در این بودجه متناسب با آن ظرفیت دیده شده است.

قاضی‌پور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید ملی را بارها متذکر شده‌اند، گفت: با این وجود چرا در قانون هدفمندی علی‌رغم اینکه باید 30 درصد از این قانون به تولید ملی داده شود، ولی عمل نشده است.

نماینده ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان این بودجه برضد کارگران، کشاورزان و نیروهای بازنشسته و حقوق بگیران دولت است و باید دولت به اصلاح آن بیانجامد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قاضی پور ، بودجه ، مجلس ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار