هادی ربيعی به سمت رييس پژوهشكده هنر منصوب شد

هادی ربيعی، عضو هيئت علمی پژوهشكده هنر و رييس كتابخانه تخصصي فرهنگستان هنر به عنوان رييس پژوهشكده هنر برگزيده شد.

هادی ربيعی به سمت رييس پژوهشكده هنر منصوب شدبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، مراسم معارفه هادي ربيعي كه طي حكمي از سوي محمدعلي معلم دامغاني، رييس فرهنگستان هنر به سمت رييس پژوهشكده هنر برگزيده شد، صبح شنبه 21 فروردين در محل اين پژوهشكده برگزار شد. در اين مراسم كه با حضور رييس فرهنگستان هنر، مديران و جمعي از اعضاي هيئت علمي اين پژوهشكده برگزار شد، استاد معلم با اشاره به سوابق مديريتي و پژوهشي هادي ربيعي اظهار داشت: امروز فرهنگستان هنر نياز به پژوهش‌هاي جدي و بنيادين دارد و آقاي دكتر ربيعي كه سابقه مديريتي در پژوهشكده را نيز قبلا داشته و صاحب تحقيقات و تاليفات بسيار در زمينه پژوهش و فلسفه هنر است، مي‌تواند در اين زمينه، كارهاي بسيار اساسي و مهم انجام دهد و بسياري از نقص‌ها را جبران كند.
 
وي با نقد برخورد سليقه‌اي در امور فرهنگ و هنر ادامه داد: برخورد سليقه‌اي با امور و كارها نمي‌تواند موجب شكوفايي يك ملت باشد و در اين راه بايد به نيازهاي يك جامعه توجه داشت و بر اساس آن قدم برداشت.
 
رييس فرهنگستان هنر به امكانات و شرايط فرهنگستان اشاره داشت و افزود: اگر اعضاي هيئت علمي توليدات موثر در زمينه هنر داشته باشند، مي‌توانند از تمامي امكانات موجود فرهنگستان از جمله سالن‌ها براي برگزاري نشست‌ها و همايش‌ها، امكانات چاپ و نشر براي تبديل شدن پژوهش‌ها به كتاب‌هاي ارزنده و حتي ضبط استوديويي و نشر صوتي استفاده نمايند و آنها را در اختيار اهالي فرهنگ و هنر قرار دهند.
 
وي اهالي فرهنگ و هنر را به رودخانه نور تشبيه كرد و يادآور شد: اهل فرهنگ رودخانه نورند كه مي‌توانند از خشكسالي جلوگيري كرده و در زمانه اقتصاد مقاومتي راه‌هاي زيادي را براي پيشرفت و رشد نشان دهند. گرچه بايد به فكر نان و آب آن‌ها نيز بود.
 
سپس هادي ربيعي، رييس پژوهشكده هنر نيز به ذخاير انساني كه در اين پژوهشكده فعاليت مي‌كنند اشاره و اظهار داشت: يكي از امتيازات پژوهشكده هنر وجود هيئت علمي و نيروي انساني خبره است كه مي‌توانند در پيشبرد اهداف فرهنگي و هنري كمك نمايند.
 
وي با اشاره به مباحث فرهنگ و هنر ادامه داد: گستره فرهنگ و هنر از شرق دور تا غرب و از دوران پيش از اسلام تا معاصر است و اين گستره وسيع نياز به پژوهش‌هاي بسياري دارد كه سال‌ها به طول مي‌انجامد و مي‌بايست به صورت مستمر كار كرد و اميدوارم با پشت سر گذاشتن محدوديت‌هايي كه در اين عرصه وجود دارد، بتوانيم كارهاي برجسته به انجام برسانيم.
 
در اين مراسم احمد عبدالحي دبير فرهنگستان هنر، نيّر طهوري، حميد كشمير شكن، نسرين دستان، ندا اخوان و جمعي از مديران و مسئولان فرهنگستان هنر شركت داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار