اردبیل؛

صادرات محصولات کشاورزی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل است

استاندار اردبیل زمینه سازی و رونق صادرات محصولات کشاورزی را راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: رشد مثبت اقتصاد کشور در سال گذشته در سایه رشد بخش کشاورزی حاصل شده و ظرفیت های بالایی در این بخش وجود دارد.

وی گفت: فعالیت 120 هزار بهره بردار کشاورزی در استان ، تنوع فعالیت ها در امور زراعت ، دامداری و باغداری و تولید محصولات آبزی پروری بر ارزش و اهمیت این بخش و نقش آن در اقتصاد مقاومتی بیش از پیش افزوده است.

استاندار اردبیل افزود: بخش بیشتری از 24 بند محور اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش کشاورزی است و به همین دلیل ارتقای بهره وری اقتصادی در بخش کشاورزی را باید با جدیت پیگیری کنیم.

خدابخش اظهار کرد: فرهنگ صادرات خام محصولات کشاورزی باید از بین برود زیرا با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مسوولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی استان گفت: برای بالا بردن درآمد بهره برداران بخش کشاورزی توجه به کشت محصولات ارزشمند اقتصادی از جمله کشت زعفران ، کشت گیاهان دارویی ، کشت پسته و سماق و پرورش ماهی اهمیت مضاعفی دارد و با تحقق و توسعه آنها درآمد سالانه کشاورزان و تولید کنندگان افزایش می یابد.

خدابخش حمایت از صادر کنندگان محصولات کشاورزی و دامی استان را یک اصل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

وی افزود: برای اقتصادی کردن تولیدات و محصولات کشاورزی باید فروش را از تولید جدا کرد بدین معنی که پس از تولید محصولات کشاورزی برای تغییر و تبدیل از شکل خام به محصول فرآوری شده وارد چرخه فرآوری شده و پس از آن متولیان عرضه به ویژه صادر کنندگان تولیدات محصولات کشاورزی را با بهره وری بالا در داخل و خارج از کشور به صورت استاندارد به دست مصرف کنندگان برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.