بخت با حافظ یار نبود

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان دوره معاملات روزی جاری با کاهش 373.27 واحدی مواجه شد و به عدد 80 هزار و 280 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان  دوره  معاملات روزی جاری درحالی کار خود را به اتمام رساند با کاهش 373.27 واحدی مواجه شد و به عدد 80 هزار و 280 واحد رسید.
 
بر اساس این گزارش ، ارزش کل معاملات بورس تهران از 3 میلیاد ریال فراتر رفت  که ناشی از دست به دست شدن 1 میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 118 هزار نوبت خرید و فروش بود. 

این گزارش می افزاید شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 8 واحد به عدد 13 هزار و 813 واحد را تجربه کرد .

لازم به ذکر است، شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 8 واحد به عدد 11 هزار و575 واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 53 واحد کاهش به عدد 92 هزار و 533 واحد رضایت داد، و شاخص بازار اول با کاهش  70 واحدی به رقم 56 هزار و 488 واحد رسید که شاخص بازار دوم تغییری نداشته و به عدد 173 هزار و 723 واحد دست یافت.

گفتنی است نمادهای اخابر، خودرو، شبندر، وغدیر، فارس با اعمال منفی و نماد وصندوق، حکشتی با اعمال مثبت موجب رونق بازار شدند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات خود با کاهش 6.40 واحدی به عدد  805 هزار و 20 واحد دست یافت.  

بر همین اساس تعداد 278 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد ریال در 34 هزار  نوبت معاملاتی دست به دست شد.

**وضعیت بورس توسط شرکت ها تغییر می کند

آرام بنیار کارشناس بورس درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تغییر بورس توسط شرکت ها گفت: در روند کلی می توان گفت که امسال، خروج از رکود در بازار بورس حاصل می شود و شرکت ها در فضای بین المللی درحوزه صادرات، با مشکل مواجه نمی شوند البته این رشد درهمه صنایع و شرکت ها رخ نمی دهد.

این کارشناس بورس در ادامه عنوان کرد:  بعضی از شرکت هایی که موقعیت بهتری دارند همانند بانک، پتروشیمی و صنایع فلزی عمدتا وضعیت بهتری دارند.

بنیار در ادامه اظهار کرد: ادغام و حضور شرکت های بزرگ، باحضور سرمایه گذاران خارجی بیشتر و بهتر محقق می شود چرا که باوجود این تکنولوژی، تحولات خوبی هم دربورس تحقق می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار