با موافقت نمایندگان؛

دولت مجاز به تسویه بدهی‌های خود تا سقف 125 هزار میلیارد ریال شد

نمایندگان به دولت اجازه دادند در سال 95 بدهی‌های قطعی خود که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 93، ایجاد شده تسویه کند.

دولت مجاز به تسویه بدهی‌های قطعی خود تا سقف 125 هزار میلیارد ریال شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 23 فروردین‌ماه) و در جریان رسیدگی به بخش درآمدی بودجه سال 95، بند (و) تبصره 5 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب بند (و) تبصره 5 به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1395 بدهی‌های قطعی خود که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1393 ایجاد شده، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی) از اشخاص مذبور تا مبلغ 125 هزار میلیارد ريال به صورت جمعی_ خرجی تسویه کند.

همچنین به موجب ماده الحاقی بند (و) به منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور، به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ 100 هزار میلیارد ريال اسناد خزانه اسلامی منتشر و اسناد مزبور را صرف تخصیص‌های اولویت‌دار ابلاغی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موضوع قانون بودجه سال 1395کند. این اسناد از مالیات معاف بوده و در بورس اوراق بهادار قابل داد و ستد می‌باشد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: لایحه ، بودجه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار