خجسته در نشست خبری مطرح کرد

بهبود وضعیت میدانی سوریه در 5 ماه اخیر/ایران هیچ محدودیتی در کمک به لبنان ندارد

رئیس هیأت پارلمانی ایران به سوریه و لبنان گفت: وضعیت میدانی سوریه در ۵ ماه اخیر بهبود یافته است.

بهبود وضعیت میدانی سوریه در 5 ماه اخیر/ایران هیچ محدودیتی در کمک به لبنان نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه، 23 فروردین) مجلس شورای اسلامی، پیرامون سفر هیأت پارلمانی ایران به سوریه و لبنان اظهار داشت: به دعوت پارلمان های سوریه، لبنان و حزب الله با توجه به شرایط حساس منطقه هیأت پارلمانی ایران به سوریه و لبنان سفر کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سفر به لبنان برای پیگیری هماهنگی های لازم بود که پیش از این رئیس مجلس شورای اسلامی و دولت پیگیر آنها بودند. در این سفر با اعضای فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان نیز دیدار کردیم.

خجسته ادامه داد: دیدار بعدی پارلمانی ایران با رئیس مجلس لبنان بود که سیاست های مشترک لبنان و ایران در مبارزه با اسرائیل مورد بحث قرار گرفت و رئیس مجلس لبنان از وحدت بین حزب الله لبنان و جنبش امل ابراز خوشحالی کرد. همچنین در ارتباط پارلمانی بین ایران و لبنان تأکید داشت.

رئیس هیأت پارلمانی ایران در اعزام به سوریه و لبنان گفت: از ‌رئیس مجلس لبنان دعوت کردیم به ایران بیاید همچنین توافقنامه های بین ایران و لبنان که از گذشته منعقد شده بودند را پیگیری کردیم تا توافقنامه هایی که اجرایی نشدند به صورت کامل اجرایی شود.

خجسته گفت: اعطای کمک های نظامی به دولت لبنان همانطور که آقای شمخانی با صراحت عنوان کرده اند ادامه خواهد  داشت و ایران هیچ محدودیتی در کمک به لبنان به منظور مبارزه با تکفیری ها و اسرائیل نخواهد داشت.

وی افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری لبنان نیز تأکید کردیم مردم این کشور باید سرنوشت خود را تعیین کنند و دخالت های عربستان در این زمینه مردود است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار داشت: جلسه ای 6 ساعته با سیدحسن نصرالله داشتیم که در مورد کلیه مسائل منطقه بحث و گفتگو کردیم. امروزه نام حزب الله در دل صهیونیست ها و تکفیری ها رعب و وحشت ایجاد کرده و این گروه امید مسلمانان جهان و بشریت است که با شجاعت در مقابل ارتش سوم دنیا ایستادگی کرد و نشان داد می توان با مقاومت استکبار جهانی را خوار و ذلیل کرد.

خجسته بیان کرد: مواردی که سیدحسن نصرالله مطرح کرد بسیار جالب بود همچنین از برنامه های آینده حزب الله گفتند و این حزب را امید مردم لبنان دانستند.

وی افزود: سیدحسن نصرالله عنوان کرد که ما در 4 جبهه می جنگیم. مبارزه با اسرائیل، مبارزه در جبهه سوریه، نبرد با تکفیری ها و کشورهای خودفروخته منطقه 4 جبهه ای هستند که حزب الله با آنها در حال نبرد است. کشورهای منطقه حزب الله را تحت فشار قرار دادند ولی امروز این حزب الله است که تبدیل به قدرت برتر منطقه شده است. همچنین ارتش پنهان حزب الله همیشه حالت آماده باش دارد و هر حرکت اسرائیل را خنثی می کند.

خجسته اظهار داشت: در سوریه نیز با رئیس مجلس و نخست وزیر این کشور بحث های مفصلی را داشتیم و به مردم و دولتمردان این کشور موفقیت های عرصه میدانی را تبریک گفتیم.

وی گفت: در سوریه امیدواری را در بین مردم، ارتش و دولت دیدیم همچنین وضعیت میدانی بسیار خوب بود مخصوصا در 5 ماه اخیر که روسیه ورود نظامی پیدا کرده و به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. ارتش سوریه در مقابل داعش و ارتش آزاد موفقیت های خوبی را به دست آورده و شکست محاصره نبل و الزهرا نیز دستاورد بزرگی بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: حمایت های بی دریغ ایران از سوریه و ارتش این کشور ادامه خواهد داشت و در بازسازی سوریه نیز اولویت با یک ایران و روسیه است تا بتواند نقش آفرینی کند.

خجسته گفت:‌ با توجه به اینکه رئیس سازمان حج و زیارت ایران مذاکراتی را برای اعزام زوار ایرانی به سوریه انجام داده . اعزام زوار ایرانی به سوریه به مراحل خوبی رسیده است و این کار در آینده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه 10 هزار ایرانی مقیم سوریه نیاز به توجه ویژه دارند گفت:‌ اینها جدای از مدافعان حرم هستند که مقرر شده ایرانیان مقیم سوریه اقامت و گذرنامه رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سوریه ، لبنان ، ایران ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار