در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محیط زیست با افزایش مسیر بزرگراه شهید شوشتری موافقت نخواهد کرد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: محیط‌زیست به هیچ قیمت با عبور بزرگراه شهید شوشتری از پارک ملی سرخه‌حصار و منطقه حفاظت‌شده جاجرود موافقت نخواهد کرد.

مصطفی سرمدی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح مسیر پیشنهادی شهرداری برای افزایش بزگراه شهید شوشتری و تونل آن اظهار داشت: محیط‌‌زیست به طور قاطعانه در مقابل افزایش مسیر بزرگراه شهید شوشتری مقاومت کرده و به هیچ عنوان با طرح پیشنهادی شهرداری موافقت نخواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در مسیر پیشنهادی شهرداری، افزایش بزرگراه شهید شوشتری با  گذر از، بخشی از پارک ملی سرخه‌حصار و قسمتی از منطقه حفاظت شده جاجرود اجرایی می‌شود که با تحقق این امر موجبات تخریب مناطق مذکور رخ خواهد داد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در خصوص دلیل مخالفت سازمان با این مسیر تصریح کرد: پارک ملی سرخه‌حصار به لحاظ حیات جانوران و گیاهان موجود در آن از لحاظ زیستگاهی ارزش بالایی داشته و مهم‌ترین منطقه محیط‌زیستی استان تهران است.

سرمدی افزود: محیط زیست به هیچ قیمت با گذر تونل و یا مسیر بزرگراه شهید شوشتری حتی به مساحتی محدود از پارک ملی سرخه‌حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود موافقت نخواهد کرد.

وی  گفت: محیط‌زیست مسیر جایگزینی به شهرداری معرفی کرده ولی این ارگان با طرح پیشنهادی ما که از بزرگراه شهید دوران عبور کرده و به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌شود مخالفت کرده و هم‌چنان بر اجرای طرح خود اصرار دارد.

انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار