در جلسه علنی شورای شهر؛

زنان خیابانی و کارتن خواب ها معضل منطقه 7 تهران /دبیر :منطقه 7در حال تغییر ماهیت است

دبیر دبیران شورایاری منطقه 7گفت:زنان کارتن خواب ،کودکان کار و کارتن خواب ها معضل اصلی منطقه 7 تهران است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید حجت کریمی دبیر دبیران شورایاری منطقه 7 در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت:منطقه 7به عنوان پهنه مرکزی و قلب شهر تهران از شمال به خیابان رسالت،جنوب خیابان انقلاب ، غرب به بزرگراه مدرس منتهی می شود و دارای 5 ناحیه و 14محله است.

وی افزود:منطقه 7 دارای 1534هکتار مساحت و 300هزار جمعیت و 100هزار خانوار است و ناحیه یک منطقه جز پرجمعیت ترین نواحی بشمار می آید در صورتی که با وجود جمعیت زیاد دارای 48درصد بافت فرسوده است که باید با اتخاذ راهکار هایی مانند تجمیع آن را بر طرف کرد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 7بیان کرد: منطقه دارای 55مسجد،3کلیسا، 1کنیسه و 14 سرای محله است و منطقه 7 از کمبود سرویس های بهداشتی رنج می برد به عنوان مثال در میدان هفت تیر که منطقه ای پرتردد است به جز مسجد الجواد(ع) سرویس بهداشتی وجود ندارد.

کریمی گفت :باغ موزه قصر، موزه رضا عباسی ، خانه هنرمندان و عمارت کلاه فرنگی از آثار تاریخی منطقه است و این منطقه با 4درصد فضای سبز از این بابت دارای فقر است و در خیلی از محلات حتی یک متر فضای سبز ندارد.

وی تصریح کرد: وجود آسیب های اجتماعی مانند کارتن خواب ها در اتوبان صیاد شیرازی و زنان خیابانی در خیابان مطهری و عباس آباد معضلات زیادی را ایجاد کرده که باعث شده منطقه در آینده ای نزدیک مانند محله دروازه غار شود البته با کمک خیرین کار هایی انجام شده است.

دبیر دبیران شورا یاری منطقه 7 گفت: وجود کودکان خیابانی نیز در این منطقه زیاد شده و نیازمند حمایت هستند و ایجاد مراکز کار آفرینی برای زنان خانه دار نیز بسیار مهم است.

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد :سرانه فضای سبز در منطقه 7 کم است و چون این منطقه جز بافت های فرسوده تهران است.

وی افزود:احداث خط بی آر تی در خیابان مطهری و بهشتی که کمیسیون عمران و حمل ونقل نیز با آن مخالفت کرد باعث ایجاد بار ترافیکی در این خیابان ها شده در صورتی که تعداد مسافران این خط بسیار پایین است.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت:در منطقه 7کار خاصی انجام نشده به ویژه بعد از رسیدن اتوبان امام علی(ع) به این منطقه کار راکد مانده است.

وی افزود:منطقه 7به مانند منطقه 6و12در حال تغییر ماهیت از مسکونی به تجاری است وبا پایان ساعت کاری منطقه خالی می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد:بارها گفته شده است که برای میدان هفت تیر طرح وجود دارد اما کاری انجام نشده است .میدان هفت تیر میدانی پر تردد است .

دبیرگفت :چرا نباید مدیریت باغ موزه قصر در دست مردم منطقه باشد در صورتی که در حال حاضر مدیریت آن در دست معاونت فرهنگی شهرداری است.

پیرهادی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد:بزرگ‌ترین سرمایه منطقه 7نیروی انسانی است.

وی افزود :در مورد رفع معضل کمبود فضای سبز در منطقه راهکار هایی وجود دارد به عنوان مثال در صورتی که ملک ارتش به مالکیت شهرداری در آید 20درصد به اراضی فضای سبز افزوده می شود.همچنین در غرب منطقه اراضی نظامی دیگری وجود دارد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:شورا باید به ارتقای جایگاه شورایاری ها توجه کند و باید دقت کرد که شورایاری ها در امتداد شورا ها هستند.

وی افزود:هیچ یک از دبیران شورایاری سعی در تخریب جایگاه شهردار منطقه ندارد و فقط قصد بیان نقد را دارند که باید به این انتقادات توجه کرد زیرا این نهاد پیگیری کننده مطالبات مردم است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابتدا باید معضل قانونی شورایاری ها رفع شود طی چندین سال گذشته بر سر این موضوع با چندین وزیر مشکل داشتیم و حتی کار به هیئت دولت کشیده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار