آبادان؛

بهره برداری از ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر

ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر آماده بهره‌برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: کار ساخت پروژه ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر تمام شده و این پروژه آماده بهره‌برداری است.

عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اهمیت ساخت این ایستگاه افزود: این طرح یکی از طرح‌های وسیع است و ساختمان و خطوط آن با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی گفت: بخشی از اعتبارات این طرح از محل اعتبارات داخلی راه‌آهن و بخش دیگر با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر تامین و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: اعتبار کلی طرح دو خطه اهواز به اندیمشک ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری است.

درویش زاده با بیان اینکه دوخطه اهواز به بندرامام به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار اولیه ۱۰۵۰ میلیارد ریال است، گفت: از این مسیر حد فاصل ایستگاه میان دشت به سربندر معادل ۸۱ کیلومتر آماده بهره‌برداری است و منتظر مسئولان راه‌آهن برای اعلام زمان افتتاح آن هستیم.

وی افزود: روزانه ۸ رام قطار کار جابجایی مسافران را از ایستگاه کارون به سربندر انجام می‌دهند که ظرفیت آن ۲۵۰۰ نفر است و با توجه به آماده شدن خط دوم، این ظرفیت قابل افزایش به دو برابر است که می‌تواند پاسخگوی تقاضای منطقه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.