دادستان اسپانیایی: پیوستن زنان به داعش موجب شکاف در جامعه می شود

یک دادستان اسپانیا گفت: داعش بطور بی سابقه برای پیوستن زنان غربی به صف خود تلاش می كند و هدفش ایجاد شكاف در بطن جامعه ما است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لا راسون ، این تشخیص «دولورس دلگادو» دادستان دادگاه ملی اسپانیا است كه كارشناس در امر تروریسم است.

وی طی هفته گذشته در باره شبكه ای كه كار او مختص به جذب زنان به داعش بوده و یكی از گروه های اصلی آن در سئوتا و ملیا واقع در جنوب اسپانیا قرار دارد، تحقیقات بسیاری كرده است.

این تحقیقات بشكل مخفیانه و با دستگیری 2 زن تبعه كشور مغرب در دوم اگوست 2014 (11 مرداد 93) آغاز شد. یكی از این زن ها ، «فوزیه علال محمد» با 19 سال سن بوده كه در مرز «بنی انصار» ملیا دستگیر شده و خانم دیگر هنوز به سن قانونی نرسیده بود.

این دو تن می خواستند به مغرب بروند و از آنجا به عراق سفر كنند تا به صف داعش بپیوندند.
این اولین باری بود كه نیروهای امنیتی اسپانیا زنانی را دستگیر می كردند كه می خواستند به داعش بپیوندند. هر دو آنان در پاسخ به ندای «ابوبكرالبغدادی» سركرده داعش، تصمیم به پیوستن به این گروه تروریستی گرفته بودند.

دلگادو اعلام كرد كه پیام البغدادی توسط شبكه ای كه در مغرب و سئوتا و ملیا فعال بود، برای جذب نیرو ارائه شد.

وی تصریح كرد :این شبكه ها از داعش، متون مربوط به آموزش جنگ و خشونت، تامین بودجه برای سفر و عملیات را دریافت كرده و كارآیی بالایی از خود نشان داده اند.

دادستان افزود: داعش تیپ های نظامی زنان را تشكیل داده كه مسئولیت آنها كنترل زنان در سرزمین هایی است كه تحت تسلط آنها قرار دارند. زنان جذب شده از غرب توسط داعش، نهایتا وارد این لشكر مخصوص كه بر اجرای كامل شریعت در میان زنان نظارت می كنند، می شوند.
داعش مقام و مسوولیت های مهمی به خارجی ها می دهد و گمان دلگادو این است كه آنها وفاداری بیشتری نسبت به اهدافشان دارند.

به گفته دلگادو، زنان غربی در برخی موارد با تروریست ها ازدواج می كنند اما تنها زنان آنان محسوب نمی شوند. زنان غربی بیشترین آمادگی را برای مبارزه، خشونت و افراطی گری از خود نشان می دهند. با این وجود در برخی از موارد تبدیل به برده های جنسی شده، مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اونوقت میرن خر از قبرس میارن ؟
آخرین اخبار