با موافقت مجلس؛

سرمایه صندوق رفاه دانشجویی افزایش می‌یابد

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 در قالب تدابیری به افزایش سرمایه صندوق رفاه دانشجویی کمک کرده است.

سرمایه صندوق رفاه دانشجویی افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 با بند (ب) تبصره 9 این لایحه موافقت کردند.

به موجب بند (ب) تبصره 9 این لایحه؛ صندوق‌ةای رفاه دانشجویان، وزاترخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف‌اند وجوه حاصل از پرداخت وام‌های شهریه سالهای 1385 تا 1393 را به حساب درآمد عمومی کشور، موضوع ردیف 160 واریز کنند.

درآمد حاصله تا سقف 450 میلیارد ريال از محل ردیف 145-  530000 جدول شماره 9 این قانون اختصاص می‌یابد تا به عنوان کمک به افزایش سرمایه صندوق رفاه دانشجویان تلقی گردد.

همچنین به موجب بند الحاقی 1 تبصره 9 که به تصویب مجلس رسید، صددرصد وجوه اداره شده پرداختی از سال 1385 تا سال 1394 به صندوق های رفاه و دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک جهت افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویی تلقی می‌شود. وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور تا سقف 11 هزار و 300 میلیارد ريال در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرمایه ، صندوق ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار