طالبان بخش هایی را در استان بغلان افغانستان تصرف كرد

شبه نظامیان طالبان بار دیگر كنترل بخش هایی از بغلان را به دست گرفته و برخی مناطق دیگر را به محاصره خود درآوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یك عضو شورای استان بغلان روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت كه طالبان شامگاه چهارشنبه به روستاهای «جوی نو» و «احمدزی ها» حمله كردند و این مناطق را به تصرف خود درآوردند، اما حمله ساعت یك بامداد آنان به «شهرنو» عقب زده شد.

وی گفت كه تصرف دوباره این مناطق به دست طالبان در شرایط حساس كنونی نگران كننده است.
شورای استان بغلان پیشتر هشدار داده بود كه گروه طالبان باردیگر در شهرستان دندغوری تحركاتی را آغاز كرده اند و قصددارند بار دیگر این منطقه را به كنترل خود در آورند و اگر دولت امكانات و نیروهای بیشتری به این استان نفرستد، احتمال سقوط دوباره دند غوری و منطقه «دند شهاب الدین» این شهرستان وجود دارد.

با این حال ژنرال برید رجب معاون فرمانده لشگر شاهین افغانستان گفته است كه عملیات مشترك ارتش، پلیس و نیروهای امنیت ملی، تحت عنوان «تندر یك» در استان بغلان آغاز شده و تا نابودی كامل عناصر گروه های مخالف مسلح در این استان، ادامه خواهد یافت.

دند غوری پس‌ از نزدیك به 40 روز نبرد سنگین میان نیروهای دولتی و گروه طالبان، از وجود نیروهای این گروه پاك‌سازی شده بود؛ اما اكنون آنان در كمتر از یك روز توانستند بخش هایی از این استان را تصرف كنند.

طالبان حدود سه ماه قبل دكل های توزیع برق وارداتی ازبكستان به كابل را در منطقه دند شهاب الدین استان بغلان تخریب كردند و پایتخت افغانستان را در خاموشی فرو بردند و این اقدام باعث شد تا نیروهای ارتش، پلیس و امنیت ملی این كشور عملیات گسترده و سنگینی را در این استان تدارك دیدند و آنان را از این مناطق به عقب راندند و دكل های برق را ترمیم كردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار