سفر سندرز به واتیکان

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به واتیکان سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنی سندرز، نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای ورود به کاخ سفید، روز جمعه برای شرکت در نشستی بین المللی به واتیکان رفت اما با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان دیدار نکرد. 

سندرز به دعوت آکادمی علوم اجتماعی شورای پاپی به واتیکان سفر کرده بود. این آکادمی نهادی است که به موضوعات اجتماعی، ‌اقتصادی و موضوعات مرتبط با محیط زیست می‌پردازد. 

سندرز در کنفرانسی خبری در واتیکان اطمینان داد درباره موضوعات زیادی به مواضع پاپ آرژانتینی نزدیک است. 

سندرز گفت: «من اعتقاد دارم پاپ با تلاش برای ایجاد یک اقتصاد جدید جهانی و دیدگاه جدید افراد درباره کره محل زندگی ما، یک نقش باورنکردنی تاریخی ایفا کرده است.» 

این سناتور ۷۴ ساله آمریکایی افزود: «آنچه پاپ گفته این است هنگامی که افراد کمی این همه دارایی در اختیار دارند و طمع آنان به نیروی بسیار ویرانگری نه فقط در آمریکا بلکه در کل جهان تبدیل شده است، ما نمی‌توانیم به این شکل ادامه دهیم.» 

سندرز همچنین اطمینان داد: «مدت زمانی طولانی است که من از دیدگاه اقتصادی پاپ فرانسیس و مواضع او در خصوص تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کنم.» 

ساندرز نخستین نامزد یهودی است که در یک انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری چه در جناح دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان در برخی از ایالت‌ها به پیروزی می‌رسد. 

او تقریبا هرگز به یهودیت اشاره نکرده است و به طور مرتب از وارد شدن به موضوع دین خود در مناظرات خودداری می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار