قم؛

ارتقاء سطح آگاهی عمومی، مهمترین ابزار مقابله با مواد مواد مخدر است

استاندار قم با بیان اهمیت فرهنگ سازی در حوزه مواد مخدر، اظهار داشت: ارتقاء سطح آگاهی عمومی، مهمترین ابزار جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مهدی صادقی استاندار قم در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در سال 95 که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به شعار امسال با عنوان: «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: باید با همکاری و هم افزایی همه دستگاهها در حوزه مواد مخدر به سوی جامعه ای عاری از معظلات اجتماعی پیش رویم.

استاندار قم با تأکید بر اجرای اولویت های مشخص شده از سوی وزارت کشور در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: لازم است تا با بکار گیری تجربیات گذشته به راهکاری مشترک برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر برسیم.

صادقی ارتقاء سطح آگاهی عمومی را مهمترین ابزار پیشگیری و مقابله با مواد مخدر دانست و اضافه کرد: اتخاذ باور و دیدگاهی واحد در مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد از سوی دستگاهها و نهادهای ذیربط ضروری است.

وی با بیان اهمیت استفاده از تمام توان و امکانات موجود در استان تصریح کرد: در تدوین برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری بایستی نظرات مسئولان مرتبط مدنظر قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به برگزاری کمیته های ذیل این شورا در زمینه های مختلف اظهار کرد: برنامه های سال جاری در این حوزه در حال تدوین و اجراست و طرح هایی چون توانمند سازی دانش آموزان در رابطه با برخورد با مواد مخدر و نیز برخورد قاطع با خرده فروشان و توزیع کنندگان در سطح شهر و نیز طرح نوروزی نیروی انتظامی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از جمله این طرح هاست.

مسئله ی قاچاق مواد مخدر از خارج کشور، آماده سازی بستر های بازگشت معتادین درمان یافته به محیط خانواده و زندگی اجتماعی و مشارکت همگانی و فرهنگ سازی، از موضوعات مورد اشاره اعضا در این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار