یزد؛

آغاز سی و چهارمین جشنواره بزرگ مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان

سی و چهارمین جشنواره بزرگ مسابقات قرآن ، نماز و عترت دانش آموزان استان یزد آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بزرگ مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان استان با حضور فرماندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش ، مدیرکل اوقاف و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزارشد .

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش دراین مراسم ازهمه بسته های فرهنگی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش که به دانش آموزان ارائه می شود به عنوان ارزش و معروف یاد کرد و افزود : شما دانش آموزان قرآنی از میان این بسته های فرهنگی، برترین و والاترین را انتخاب کرده اید و در عرصه مسابقات قرآن، نماز و عترت پای گذارده اید و من انتخاب شایسته شما را تحسین می کنم .

محمد رضا مسیب زاده از شرکت کنندگان این مسابقات به عنوان سفیران قرانی در مدرسه و جامعه یادکرد و از دانش آموزان خواست برای جذب سایر هم کلاسی های خود در برنامه های قرآنی تلاش کنند.

وی به تفاهم آموزش و پرورش و اوقاف برای جلوگیری از یک کار موازی اشاره کرد  و افزود: براساس این تفاهم مسابقات قرآنی دانش آموزی  و شکوفه های قرانی اوقاف درهم ادغام و برگزیدگان این مسابقات به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی درمسابقات جهانی شرکت می کنند.

این مسئول برنامه های قرآنی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان را یادآورشد و طرح حفظ موضوعی قرآن و حفظ ترتیبی ، طرح امام شناسی ، طرح مبین و احیای مراکز دارالقرانها را ازجمله این برنامه ها برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد نیز دراین مراسم با برشمردن اثرات همنشینی و انس با قران گفت : قرآن نور است و هرکس با قرآن مأنوس باشد نورانی می شود .

وی از رقابت 1700 دانش آموز برگزیده استان در جشنواره بزرگ قرآن، نماز و عترت استان در 14 رشته خبرداد و افزود :این جشنواره به مدت 4 روز ادامه دارد و برترین ها به مسابقات مرحله کشوری راه می یابند.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: استان یزد ، نماز ، عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار