اهواز؛

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در لالی

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی لالی در سال ٩٥، با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه ی شهرستان لالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این نشست با توجه به مصوبه قبلی که تمامی اعضاء می بایست  با لباس بختیاری حضور یابند کار خود را آغاز نمود.

حجت الاسلام علوی اصل امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی  شهرستان لالی با اشاره به فرهنگ غنی قوم بختیاری اظهار داشت: آداب و رسوم مردم بختیاری همواره بر اساس مبانی ایرانی اسلامی بوده و هیچ تضادی با مبانی دینی در آن وجود ندارد اما برخی از مسائل فرهنگی نامناسبی که وجود دارد ناشی از نفوذ بیگانگان است و هیچ ارتباطی با فرهنگ اصیل بختیاری ندارد.

حجت الاسلام علوی اصل با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل تصریح کرد: این نامگذاری ها از سوی مقام معظم رهبری نقشه راهی برای همه ی ماست و می طلبد مصوباتی هم در همین جهت تهیه و مهمتر از آن عملیاتی شود.

وی تاکید کرد : ترویج و توسعه تولیدات محلی و بومی مردم موضوع مهمی است که می تواند به تحقق شعار سال در منطقه ما کمک کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لالی در ادامه اظهار داشت: جای تاسف دارد که پوشیدن لباس محلی و اصیل بختیاری برای عده ای جای خجالت دارد در حالی که این موضوع باید به یک مسئله طبیعی و عادی برای همه تبدیل شود و همه حتی مسئولین با پوشیدن این لباس ها به راحتی در جلسات حاضر شوند.

در ادامه جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی با ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود به بحث و تبادل نظر در خصوص تقویت مسائل فرهنگی و مصوبات مورد نظر شورای فرهنگ عمومی پرداختند که در پایان مصوبات به تایید کلیه اعضا رسید.

* توجه به تولیدات محلی داخلی شهرستان

* برپایی نمایشگاه دستاوردهای بومی و محلی در شهرستان

* معرفی هر چه بهتر قوم بختیاری ( نصب بنر و تراکت در ادارات ، میادین و مکان های عمومی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد قوم بختیاری )

* بنا بر تشخیص امام جمعه ( رئیس نشست ) و فرماندار ( نایب رئیس) حضور در جلسات با لباس محلی بلامانع اعلام شد.

انتهای پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، نشست ، شورا ، فرهنگ ، لالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.