باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

مقایسه "قدرت نظامی ایران و عربستان" در سال 2016 + آمار و جزئیات

قدرت نظامی ایران در حوزه موشکی تفاوتی جدی با عربستان سعودی دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یک مولفه جدی در توسعه امنیتی ملی کشورمان است که در دو دهه اخیر تلاش های جدی در جهت ارتقا این مولفه انجام شده است.

اما یکی از دشمنان منطقه ای جمهوری اسلامی ایران رژیم سعودی بوده که در 6 ماه اخیر اقدامات مخربی را  ضد جمهوری اسلامی و محور مقاومت انجام داده که یکی از آن ها قطع رابطه با ایران و مقابله با حزب الله لبنان است.


**قدرت نظامی عربستان

اما بر اساس امار گلوبال عربستان سعودی با داشتن جمعیتی بالغ بر 27 میلیون نفر، 235 هزار نفر نیروی خط مقدم، 25 هزار نفر نیروی ذخیره، 1210 دستگاه تانک،432 عراده توپ ، بیش از 6 هزار فروند ادوات زرهی ، 322 سامانه موشکی ، 245 فروند جنگنده، 221 هواپیمای ترابری، 204 فروند هلیکوپتر و 22 فروند هلیکوپتر تهاجمی، 40 ناوجنگی ، ناوچه و مین های جنگی و بودجه نظامی 56 میلیارد و 725 میلیون دلار در رتبه 24 جهان قرار دارد.


البته لازم به توضیح است که بودجه نظامی پادشاهی عربستان چند برابر جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال های اخیر تمام توان خود را صرف خرید از کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و انگلیس کرده است.



**قدرت نظامی ایران

ایران یکی از کشورهای مهم و استراتژیک منطقه غرب آسیا می‌باشد که جمعیتی بالغ بر 81 میلیون و 824 هزار  نفر دارد که 47 میلیون نفر نیروی انسانی آماده به کار هستند که از این میان 1 میلیون و 400 هزار نفر هر ساله در این کشور به سن نظامی می‌رسند که 545 هزار نفر از آنها نیروهای حاضر در خطوط مقدم و 1 میلیون و 800 هزار نفر دیگر به عنوان نیروی ذخیره می‌باشند.

ایران 1 میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مساحت دارد که 880 کیلومتر آن خط آبی و 5 هزار و 894 کیلومتر از مرزهای ایران نیز مشترک است و این کشور 2 هزار و 440 کیلومتر خط ساحلی دارد. سالانه به طور میانگین 6 میلیارد و 300 میلیون دلار برای بخش نظامی خود بودجه در نظر می‌گیرد که بخشی از این مبلغ را از طریق فروش نفت تامین می‌کند.

"جمهوری اسلامی"  از لحاظ ذخایر ارزی و طلا 93 میلیارد و 950 میلیون دلار ذخایر در اختیار دارد که از این رقم  به همراه در آمد حاصل از فروش نفت،  صرف افزایش توان نظامی ایران می شود.

ارتش رژیم سعودی  وابستگی شدیدی به غرب و خصوصا ایالات متحده آمریکا دارد و صنعت نظامی آن غیر بومی و خارجی است. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم ایران و رژیم سعودی این است که ارتش ایران نسبت به رژیم سعودی  از سلاح ها و ادوات بومی استفاده می‌کند و این کشور از تجهیزات غیربومی در ارتش خود بهره می‌گیرد.

با آنکه ایران از نظر تعداد تجهیزات نظامی نسبت به رژیم سعودی در برخی پارامترها  در رتبه پایین‌تری قرار دارد؛  اما شاخص‌های امنیت ملی در ایران نسبت به عربستان  تکامل‌یافته‌تر است.



مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات



در حوزه صنعت ساخت تانک جمهوری اسلامی ایران انواع تانک های "ذوالفقار"، "صمصام" ، "مبارز"، "تی 72" ، "تیام" ، "چیفتن مدرن"  و .... را می سازد و یا بهینه سازی می کند ؛ اما رژیم سعودی از تانک های آمریکایی "آبرامز" استفاده می کند که این نشان دهنده خود کفایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به سعودی هاست.

تفاوت دیگر جمهوری اسلامی با رژیم سعودی در این است که ایران در ساخت جنگنده گام های بلندی را برداشته و ساخت جنگنده "صاعقه" ، "آذرخش" و "قاهر 313" در این راستاست و البته سعودی ها تنها به خرید جنگنده های پیشرفته از انگلیس و آمریکا بسنده می کنند.

البته توان موشکی رژیم سعودی به هیچ عنوان قابل مقایسه با جمهوری اسلامی ایران نیست و ایران قویترین یگان موشکی را در منطقه در اختیار دارد که این موضوع به دلیل تولید و توسعه دانش موشکی در نیروهای مسلح ایجاد شده است.


مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات


**توان موشکی ایران قدرت بازدارنده در منطقه غرب آسیا

جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن انواع موشک های زمین به زمین، ساحل به دریا، زمین به هوا ، هوا به هوا ، هوا به زمین و ... پتانسیل های گسترده ای را در جهت بازدارندگی از هرگونه حمله نظامی ایجاد کرده است.

سرلشکر "محسن رضایی"  فرمانده اسبق کل سپاه در این زمینه اظهار داشت: باید بگوییم توان موشکی باعث جلوگیری از حمله دشمن به ایران شد. فرمانده اسبق کل سپاه افزود: ما هیچ‌گاه نمیتوانیم در عرصه قدرت دفاعی متوقف شویم و ما دقیقا براساس آیه شریفه قرآن کریم که می‌گوید و  وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ توانایی خود را افزایش می‌دهیم و ما به دنبال ماجراجویی نیستیم.

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری"  معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پیرامون بحث موشکی اظهار داشت: امروزه آمریکایی‌ها درباره قدرت موشکی ما بحث می‌کنند و می‌خواهند آن را تحریم کنند و ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم تا زمانی که تجاوزات و غارت‌گری‌های شما ادامه دارد و تا زمانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید ما نیز توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم و ملت غیور ایران بدانند که ما امروز انبارهای موشکی و تونل‌های طویلی از موشک‌های آماده پرتاب داریم و برای مابقی موشک‌هایی که تولید می‌کنیم دچار کمبود فضا هستیم ولی با این وجود توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم.


**ایران شهر موشکی داردو پادشاهی عربستان شهر موشکی ندارد

یکی دیگر از تفاوت های جمهوری اسلامی ایران  با رژیم سعودی این است که ایران شهر موشکی دارد و پادشاهی عربستان از داشتن این توانمندی محروم است و دارا بودن "شهرهای موشکی" و "سیلو"  از مهمترین تمایزهای قدرت نظامی ایران با عربستان است.



مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات


در اکثر مسائل اختلاف نظرهای جدی بین ایران و عربستان وجود دارد که نمونه آن‌ها را می‌توان در موضوعات مهم منطقه همچون مسئله عراق و سوریه، یمن، لبنان و فلسطین مشاهده کرد. البته برخی از رسانه ها و مقامات  سعودی ادعاهایی را درباره توان نظامی عربستان در رویارویی با ایران مطرح می‌کنند که قابل تامل است.  

 "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها را از توهم حمله به ایران بازداشت. در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( CNN)سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.  
 
"کالین پاول" وزیر خارجه  اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم . صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.



صورت رویارویی مستقیم عربستان با ایران سعودی ها فرصت نمی‌کنند حتی تلفن را بردارند تا از آمریکا تقاضای کمک کنند؛ مصداق این جمله قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است که با داشتن انواع موشک های برد بلند و متوسط می‌تواند منافع و اهداف سعودی را هدف قرار دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به  "وزارت جنگ عربستان"، "شرکت نفتی آرامکو"، "پایگاه های شاهزاده سلطان" و پایگاه‌های نظامی دیگر اشاره کرد که موشک‌های ایرانی می‌توانند آن ها را هدف قرار دهند. 


مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان در سال 2016 + آمار و جزئیات


سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.

در مجموع شاید قدرت تجهیزاتی و  نیروی هوایی رژیم سعودی از جمهوری اسلامی بیشتر باشد؛ اما ایران یگانه قدرت موشکی منطقه است که می تواند در صورت بروز هرگونه درگیری،  پاسخی دردناک به دشمنان بدهد.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریبوار
۱۹:۳۲ ۰۸ تير ۱۳۹۸
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۴:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
من ١٧سالمه و میگم که تا پای جون پشت ایران زمینم
Iran (Islamic Republic of)
سعادت
۱۲:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
من12سالمه . امیدم اینه که مکه پایتخت ایران بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ایران عربستان راباخاک یکسان میکنددرعرض ۴۸ساعت اگر جنگی رخ دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
چه قدر حرفت شبیه پوتین و صدام بود
اگر با جهالت دوران کفار فقط خودت رو ایرانی میدونی و تعصبی هستی و جهل نژادی و خود برتر بینی داری که ارزش پاسخ نداره
اگر هم مسلمان هستی که در شرع مقدس اسلام نگفته هر کجا کافر و منافق دیدید در دقیقه یک جنگ به راه بندازید

اولویت اسلام دفاعی است. اگر به شما حمله شد در آن صورت پاسخی کوبنده داشته باشید. یا اگر کافران سرکشی و گستاخی و ظلم و فتنه و تبلیغ انحرافات کفر و.... داشتند در آن صورت دستور سریع جهاد و حمله به آنان

عربستان 5 میلیون شیعه و چندین میلیون بی طرف جنگ داره اگر شروع جنگی از طرف شما باشه ممکنه این ها هم به طرف آن ها بروند و بسیاری شان به ارتش آل سقوط ملحق شوند
در حالی که اصل جنگ ما با رژیم عامل فتنه و ملعون آل سقوط هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
قدرت تسليحاتي هرگز تعيين كنندهء جنگ نيست ! وگرنه عربستان بايد صدبار يمن رو شكست ميداد ، ويا در جنگ تحميلي ٨ سالهء صدام ملعون كه همه گونه تسليحات شرقي و غربي رو داشت و پولهاي بيحساب عربستان وامارات وكويت ، بايد صدام پيروز ميشد ! در جنگ ٨ساله ما حتي يك رزمندهء حتي خورد سال ايراني از جنگ با دشمن فرار نكرد ! اما عربستان در مقابل تك تير اندازان يمني فرار را بر قرار ترجيح ميدادند ! سخنان كالين پاول وزير دفاع اسبق امريكا ويا سخنان اخير دونالد ترامت كه ميگويد اگر حمايت ما نباشد عربستان ظرف دو هفته فارسي صحبت ميكنند ! امريكائيها شناخت دقيقي از روحيهء سعوديها دارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
درود هم وطن .ایرانی غیرت دارد .ایرانی خدادارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
قصد توهین ندارم ولی بعضی ایرانی ها از ده تا کافر هم بدترند. فحش و ناسزا می‌دهند. به یکدیگر ظلم دارند حرف های زشت و کفر آلود می‌زنند و.....
دیگه خودتون دیدید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۱:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
بايد به اين عربستانيهاي وهابي درسي بهشان داد كه تاعمر دارن نام ايران رابه نيكي نام كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
عزیزان بزرگترین قدرت قدرت دیپلماسی است که قدرت نظامی یکی از ابزار قدرت دیپلماسی می باشد
راحت از جنگ صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بله اولویت صلح ولی با خوبان
چون ال سقوط همانند حیوان وحشی است که حرف حساب و آدمی نمی‌فهمد
Iran (Islamic Republic of)
ادم
۲۲:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
دورود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۳:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
سلام دوستات وهم وطن های عزیز بنده متاهل واهل خوزستان بندر ماهشهر هستم نزدیک یک سال بیکار هستم ودنبال شغلی هستم ک بتونم نون زن وبچه هام بدم اگر کسی اشنایی داره خواهش میکنم را هنمایی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام هرچقید ایران قدرتمند باشد باعث افتخار ایرانیان است واینجرت را به دیگر کشور نمدهد که بفکر همه به خاک کاباشد مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام هرچقید ایران قدرتمند باشد باعث افتخار ایرانیان است واینجرت را به دیگر کشور نمدهد که بفکر همه به خاک کاباشد مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام
چند کشور پولدار عربی هنوز از پس انصار الله نتواستند بر بیایند چه برسه بخواهند به ایران حمله کنند
آنها اگر جرعت داشتند به آمریکاییها نمی گفتند به ایران حمله کنید ما خرجش را می دهیم
نیروهای قدرتمند دفاعی ایران بر اساس جنگ قدرتمند ترین کشورهای نظامی جهان تنطیم شده اند خنده داره که یک کشور به این ضعیفی چنین ادعایی بکنه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۷:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
ســـــلام یک کلام ختم کـــــلام من طرفدار هیچکس نیستم فقط کسی حق نداره به خاک کــــــــــشورم ایـــــران تجاوز کنه چه غریـــــبه چه خودی مــــــــــرگ بر متـــــجاوز تمام...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام من کار با هیچ چیز و هیچ کس ندارم طرفدار هیچکس هم نیستم فقط کسی حق نداره به خاک کشورم تجاوز کنه چه مسلمان چه جهود چه غریبه چه خودی مرگ بر متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درودبرایران وزنده بادرهبرمقدرمان
مرگ برآمریکاوآل سعود
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۵:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلامی به همه اونای که همیشه اماده دفاع از ایران هستن ماشاالله به این همه از خود گذشتگی مافقط منتظر دستور رهبر هستیم تا ثابت کنیم به دنیا که ایرانی حرف و عملش یکی هست
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۵:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلامی به همه اونای که همیشه اماده دفاع از ایران هستن ماشاالله به این همه از خود گذشتگی مافقط منتظر دستور رهبر هستیم تا ثابت کنیم به دنیا که ایرانی حرف و عملش یکی هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
من یک افغانم آماده درجنگ ایران باامریک خبیث هستم
۱۲:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
امریکا فکرنکد که ما افغانها درجنگ باایران آرام مینشنیم ما آماده حمله فدایی هستیم ایرانیها هرگز ازامریکا نترسید هیچ کاری نمیتونه
United States of America
حامدنصر
۱۹:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
بدبختا ایران بخواد ظرف 1ساعت عربستان که هیچ اسرائیلم باهاش باخاک یکسان میکنه
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۵ تير ۱۳۹۷
درود برا ایران اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
درود بر ارتش میهنم.5ارتش بدون بمب اتمی جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
ایران قدرتمند ترین است
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۰:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
انشاالله ایران حرف اول در دنیا خواهد زد روزی ایران بر دنیا حکومت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
یکی از چیزای عجیبی که در ال سقوط دیدم ترسو بودن اوناست اون در حمله به کشور فقیری مثل یمن از ترسشان همه کشورای ثروتمند و قارونهای منطقه رو با خود همراه کردن اونا هیچی نیستن هیچی
مرگ بر السعود
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۰:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
درودبه ایران وموشکهایش.ماایرانیهاازگشنگی بمیریم حاضرنمیشویم موشکهایمان متوقف شودبرعکس بایدبیشترازهرروز موشکهایملن رابهترودوربردتروقویترونوقطه زن بشود.انشاالله.
Germany
اندایش
۱۴:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
شیر خاورمیانه روپای خودشه همینجورم میره جلو خاری تو چشم اون آل سعود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
امیدواریم هر چه زودتر شاهد نابودی ال سعود توسط ایران باشیم
Iran (Islamic Republic of)
کازی
۱۷:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
عربستان گاو شیردس کجا توان جنگ دارد
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۲:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر همه دلاوران ایران کشور ماست ناموس ماست همه ما مثل ی خانواده هستیم. اگه مشکلی هم تو کشور هست ک این ملاک نیست پشت کشور و خانوادمون رو ول کنیم . بالاتر از سیاهی رنگی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگه ما متحد باشیم و پیرو حرف حضرت افا باشبم حتی اگه کل دنیام متحد باشن نمیتونن کاری بکن ......زنده باید ایران
France
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ايران اراده كنه تو ٤٨ساعت عربستان با خاك يكسان ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
دشمن مثل ما ساده و احساساتی نیست که همه امکانات و توان خودشو رو کنه،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر دلاور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۰۳:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام به تمامه ایرانیهای با شرف وسلام به مرد بزرگ ایران رهبر دوس داشتنی ایران سید علی خامنه ای که جانم به فدایش که این عربستانیهای حیوان اگر رهبری هم چون سید علی نداشتیم بارها به ایران حمله میکردن
سایه رهبری عزیز مستدام؛ ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
تا ایران ایرانی هست (سپاه)(ارتش)هیچ قدرتی جرات فکر کردن جنگ با ایران را نخواهد داشت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر نیروهای ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر ارتش میهنم.5ارتش بدون بمب اتمی جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر کسایی که به ایران حسادت می‌کنند و میخواهند با ایران وارد جنگ شوند شمایی که چشم دیدن موشک های ایران رو ندارین پس برای چی ایران را تهدید به جنگ میکنید مرگ بر امریکا و صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا نکنه جنگی بشه
یا عربستان یا هیچ جای دیگه ای
قرار نیست که هرکی زورش بیشتر باشه به اون یکی بجنگه
اگه اینطور بود سنگ رو سنگ بند نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ارتش میهنم.5ارتش بدون بمب اتمی جهان
Iran (Islamic Republic of)
خویی
۱۹:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
بنده به عنوان یکی از رزمندگان دران دفاع مقدس دفاع از کشورم را برخود واجب میدانم ولی با جنگ مخالف هستم دوستان بلایای جنگ فراتر از ان چیزی میباشد که حدس زده شود هنوز اثار مخرب جنگ تحمیلی عراق به ایرا ن از بین نرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
درود بر نخبگان ایرانی
قدرت موشکی ایران هراس به دل دشمنان افکنده خسته نباشید ادامه بدهید..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
من ایران هستم و ایرانی خواهم مرد،اگر ایران هیچ سلاحی نداشته باشد آل سعود باز هم در مقابل شکست میخورن چون عرب‌های عربستان همیشه به هم حتی به هم خون خودش هم خیانت میکنه،پس تو لحظه‌های اول اشتباه عربستان در خصوص جنگ با ایران همه‌ی شاهزاده‌های عرب فرار میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
باید
یکبار برای همیشه جواب قاطع ومحکم بدون تعارف سیاسی بدیم فقط ایران راعشق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
عربستان هر چی داره از آمریکا داره فقط
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۶:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
آخ که چقدردوس دارم دونه دونه این آل سعودی را سرببرم
Netherlands
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم که حتی اگر قرار باشه یک قطره خون از دماغ یه ایرانی یا عرب بیاد بهتره که تنشی رخ نده. تعجب میکنم از کسایی که انقدر راحت در مورد جنگ صحبت میکنن. مطمئنا سنشون به زمون جنگ ایران و عراق و قربانیان اون جنگ و خسارتی که به جون و مال مردم وارد کرد قد نمیده
Netherlands
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم که حتی اگر قرار باشه یک قطره خون از دماغ یه ایرانی یا عرب بیاد بهتره که تنشی رخ نده. تعجب میکنم از کسایی که انقدر راحت در مورد جنگ صحبت میکنن. مطمئنا سنشون به زمون جنگ ایران و عراق و قربانیان اون جنگ و خسارتی که به جون و مال مردم وارد کرد قد نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
فقط ایران میتونه جواب دندان شکن به اون ها بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
فقط ایران میتونه جواب دندان شکن به اون ها بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
من ایرانی اصیلم عشقم ایران و ایرانیهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
جانم فدای ایران ایرانی زنده باد ایران جاودان باد ایران با این قدرت موشکی که ایران دارد می‌تواند کل عربستان را موشک باران کند و با خاک یکسان کند زنده باد ایران ما باید خودمان را با قدرت های برتر مقایسه کنیم نه با عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من که سعودی ها یه مشت جنایتکار است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
واقعا عربستان قابل مقایسه با ایران ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
شما ایرانی ها را با آل سعود نادان مقایسه میکنید اون ها آنقدر نادان هستن که بلد نیستن برای خود ابزار جنگی درست کنن
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
باد با چراغ خاموش کاری ندارد اگر در سختی هستی بدان که روشنی درود بر ایران و ایرانیان غیور و با شرافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
درود به ایران
Iran (Islamic Republic of)
kazem
۱۱:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
فقط یک اجازه از فرمانده معظم کل قوا کافی هست تا ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عربستان سعودی رو به جز اماکن مذهبی با خاک یکسان کنند .مرگ بر السعود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
انشالله نابودی السعود واسرائیل
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من به ایرانی بودنم افتخارمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
عربستان کجا میتونه موشک بسازه صبح تا شب میخورنو میخوابن
Iran (Islamic Republic of)
کویری
۱۳:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
بسیارعالی
Netherlands
مدهنی
۰۶:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر عربستان
Netherlands
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
درود بر ایران کسی جرات چپ نگاه کردن ایران نداره تا دلاوران هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
.زنده بادایران
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
عربستان بخواد حمله کنه قبر خودشونو با دستاشون کندن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
15 سال دارم وحاضرم در هر لحظه در جنگ حاضر شوم
یاشاسین ایران ونیروهای نظامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
جانم فدای میهنم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۳۹ ۲۲ دی ۱۳۹۶
موشک داشته باشی همه چیز داری دیگه جنگی که انسان به طور مستقیم شرکت کنه داره از مد میوفته ایران همه چیزشم از سعودی ها پایین تر باشه ولی موشک داره
Iran (Islamic Republic of)
مهد
۲۲:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
عربستانیها نه پیغمبر قبول داره نه خدا را داره در کنارشان پول پارو می کنه یکبار نشود برای پیامبر جش بگیره . مرگ بر ال سعود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
آل سعود از سایه دلاورمردان ما می ترسه پس قدرت ما بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۲۱:۴۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
انشاالله ایران عزیز بهترین وپیشرفته ترین جنگنده ها را در اختیار خواهد گرفت به امید خدا و دستور رهبر انقلاب
انشاالله
Afghanistan
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
درود بر بزرگ مردان ایران
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
alli
۱۲:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
اگه شوروی و چندین تا از کشورایه ۵+۱ با ایران متحد نبود حتما امریکا جنگ جهانیو علیه ایراان شروع میکرد واقعا ایران در مقابل امریکا فقط موشکش خیلی خوبه با امادگی دفاعی و خودسازیو مردم هر لحظه اماده این خیلی خوبه ولی خوب اسلحه های ایران ی قسمت کوچیکی از امریکاهم نمیشه بزرگترین نیرو هوایی دنیا رو داره بیشتریین هزینه نظامیو میکنه موشک های هسته اییی اتمی هیدوژنی و ده ها هزار تا داره و البته f35 و ... ولی خو بنظرمن همه ی این ویژگیا نمیتونن مقابل ایران وایسن اونم بخاطر سابقه و ملت از خودگذشته
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام بر رهبر عزیزم من واقعا جانم را برای رهبرم حاضرم فداکنم واز خدا میخوام انقدر به من عمر بدهد تا روز حمله ایران به عربستانه بی ارزش را ببینم جانم فدای سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
درود بررزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
عربستان سعودی با حمله به کشور ما ایران گور خود را با دستانش خواهد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
نباید دشمن را دست کم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
نباید دشمن را دست کم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
نابودی با عربستان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر آل سقوط خائن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران پایدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
درود بررزمندگان اسلام
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
درود بر ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
من به ایرانی بودنم افتخارمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ارتشی
۱۱:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
سپاس
Germany
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
ماشالله به این همه توانمندی سخت افزاری و همچنین توانمندیهای بسیار بالاتر مغزافزار و نیروی انسانی متعهد و با غیرت.
Canada
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
اخه عربستان مال این حرفها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
ایران بیشه شیران ایران خاک دلیران. زنده باد ایران پایدار
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
سلام برعزیزان وغیور مردان کشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
ما ایرانیا نسل برتر هستیم
Canada
حسین
۰۰:۱۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
خدا به این عزیزان قوت وسلامتی دهد
Canada
حسین
۰۰:۱۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
خدا به این عزیزان قوت وسلامتی دهد
Canada
حسین
۰۰:۱۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
خدا به این عزیزان قوت وسلامتی دهد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
یه چیزی که شما بالا ننوشتید حس وطن پرستی و عشق به شهادت ایرانیاست که سعودیا ندارن.
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
به نظرمن قدرت موشکی مابایدبره بالا نبایدبه همین بسنده کنیم بگیم کافیه شکرخداخوبه ولی چرانبایدموشک قاره پیماداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
سلام برعزیزان وغیور مردان کشورم
۱۲۳
آخرین اخبار