ارتقای خدمت رسانی، مهمترین ماموریت صندوق رفاه دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ارتقای خدمت رسانی به دانشجویان از مهمترین ماموریت‌های صندوق رفاه است.

ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:‌ با همراهی و همفکری مجموعه آموزش عالی و حمایت وزیر علوم، موفق شدیم در حوزه درآمدزایی 140 میلیارد تومان افزایش نسبت به سال گذشته و در مجموع، 320 میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته باشیم و از طرفی در بخش ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان، نسبت به سال قبل رشد 110 درصدی داشته ایم، به طوری که در وام ویژه دانشجویان دکتری 400 درصد و در وام شهریه 200 درصد رشد داشته ایم.

وی با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: اهتمام به کاهش وابستگی به بودجه دولتی و حرکت به سمت خودکفایی و ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان از مهم‌ترین ماموریت های صندوق رفاه دانشجویان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یکپارچه سازی مدیریت خدمات رفاهی دانشجویی را ضروری دانست و افزود:‌ با ایجاد مدیریت واحد خدمات رفاهی دانشجویی و افزایش خدمات در این حوزه، می‌توانیم به  تمرکز هرچه بیشتر روسای دانشگاه ها بر مسائل علمی و تحقیقی کمک کنیم. این یکپارچه سازی به انسجام بخشی و سازماندهی بهتر ارائه خدمات در دانشگاه‌ها منتهی می شود و درآمدزایی و بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهادهای عمومی و مردمی را نیز تسهیل می كند.

وي تقویت درآمدزایی صندوق با بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری موثرتر از ظرفیت نهادهای عمومی، مردمی و خیرین، ارائه تسهیلات ویژه تغذیه برای تمرکززدایی و حرکت به سمت ارتقا و تنوع غذایی و طرح ویژه تعمیرات اساسی برای ارتقا و بهبود خوابگاه‌ها از رتبه 5 به 3 را از برنامه‌های اولویت دار صندوق در سال جاری خواند و بیان کرد: افزایش ملموس وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل، تقویت سرمایه گذاری و ذخیره استراتژیک صندوق در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار دانشجویی و کارگاه‌های مهارت محور از دیگر برنامه‌های صندوق در سال جاری است. 

یزدان مهر گفت: چابک نبودن ساختار و عدم تناسب سرمایه انسانی با ماموریت‌ها، ناکارآمدی قوانین و مقررات، فرآیندها و زیرساخت‌ها و نبود تعامل موثر و پرتحرک با دولت، مجلس، رسانه ها و مجموعه آموزش عالی پیش از این از آسیب های گریبان‌گیر صندوق رفاه بوده است که سازماندهی سرمایه انسانی و دور کردن صندوق از حاشیه‌های فرصت‌سوز، اصلاح قوانین و مقررات و فرآیندها، اهتمام به اصل تمرکز زدایی و تقویت نظارت و ارزیابی و.. از جمله اقدامات کوتاه مدت صندوق در جهت رفع این معضلات در سال94 بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
اگر دوست داشتین خبری در رابطه با تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 95 تهیه و منتشر کنید ، بخدا ما هلاک شدیم از استرس و بلاتکلیفی ، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خواهشا مبلغو ببرید بالا.کفاف خرج دانشجو رو نمیده.کسایی که تمتع مالی دارن هم انصراف بدن