بندرعباس؛

بهره مندی دانش آموزان هرمزگانی از خدمات رایگان دندان پزشکی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا پایان سال تحصیلی 94-95 بیش از 192 هزار دانش آموز هرمزگانی از این خدمات بهره مند می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، میرزاده افزود: با انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش استان مقرر شد در مدت 6 سال تعداد دندان های پوسیده دانش آموزان به 2 درصد کاهش یابد.
وی گفت : مهر امسال با راه اندازی و تجهیز 2 پایگاه سلامت دانش آموزان در شهر بندرعباس ، تمام خدمات دندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال در این پایگاه ها اجرا می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای سهولت در اجرای خدمات بهداشت دهان و دندان 60 مرکز دندانپزشکی راه اندازی شد و تا مهر امسال نیز تعداد این مراکز به 80 مرکز افزایش می یابد.
میرزاده افزود: از ابتدای اجرای طرح سلامت بهداشت دهان و دندان تا پایان سال گذشته بیش از 500 هزار هرمزگانی از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره مند شدند.
وی گفت: پارسال نیز بیش از 213 نفر خدمات جرم گیری ،معاینه ،کشیدن دندان و آموزش بهداشت دهان و دندان رایگان دریافت کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با رایزنی وزارت بهداشت با بیمه ها قرار شده در سال های آینده خدمات دندانپزشکی برای دیگر افراد جامعه نیز به صورت رایگان ارائه شود.
در این طرح که از تیر پارسال در هرمزگان اجرایی شده مادران باردار و دارای نوزاد و کودکان بین 6 تا 14 سال از خدمات دندانپزشکی رایگان مانند ترمیم و کشیدن دندان، جرم گیری و وارنیش فلوراید برخوردار می شوند.
وارنیش فلوراید یکی از راه های کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان است که در این روش به منظور افزایش مقاومت دندان های کودکان در برابر پوسیدگی ، فلوراید روی دندان‌های آن ها قرار داده می شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.