در نود و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد؛

آخرین جزییات مرگ اولادی/ جزییاتی از حضور مجری شبکه ماهواره‌ای در ایران/ 8 عضو موسسه حقوقی دستگیر شدند

حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر غرامت 2 میلیارد دلاری که برای ایران در نظر گرفته‌اند، خلاف موازین است و وزارت خارجه و بانک مرکزی باید به طور جد اقدام کنند تا جلوی این کار غیرقانونی گرفته شود.

بیش از 37 هزار هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد/ شکایت 196 نفر از خانواده‌های حادثه دیدگان منابه قوه قضاییه
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در نود پنجمین نشست خبری قوه قضاییه اظهار داشت: سال گذشته، 19 هزار و 990 پرونده در خصوص رفع تصرف از اراضی ملی که به طور غیر مجاز در استان‌های مختلف تشکیل شده بود، منجر به حکم و صدور رأی نهایی شد.

*بیش از 37 هزار هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

وی ادامه داد: از این تعداد، 37 هزار 297 هکتار از اراضی تصرف شده به شکل غیرمجاز به دولت بازگردانده شده که رقم قابل توجهی است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص قیمت اراضی رفع تصرف شده تصریح کرد: بعضا قطعات بزرگی رفع تصرف شده، گرچه به طور تخمین قیمتی اعلام کرده‌اند ولی به دلیل اظهار نظر قطعی کارشناسان با توجه به ارزش زمین در استان‌های مختلف از ارائه قیمت آن صرف نظر می‌کنیم.

حجت‌السلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص تصرفات و ساخت و ساز غیر مجازدر استان زنجان گفت: تعدادی از ساخت و سازهای غیرمجاز در دو روستا تخریب شده و برای برخی دیگر حکم قلع و قمع صادر شده است.

وی افزود: از طریق دادستان و مقامات جهاد کشاورزی به تمام کسانی که اقدام به تصرف کرده و یا احتمال دارد در آینده چنین اقدامی را انجام دهند، اعلام شده که بدون هیچ اغماضی ساخت و ساز و تصرف غیر مجاز آن‌ ها تخریب خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: کسانی که هنوز شروع به ساخت و ساز نکرده و یا در مراحل اولیه این اقدام خود به سر می‌برند درخواست می‌شود که از ادامه فعالیت خود برای جلوگیری از هدررفت سرمایه خود به فعالیت ادامه ندهند.

*تاکنون 185 نفر از خانواده شهدای منا شکایت کردند

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره کسانی که از عربستان سعودی در خصوص حادثه منا به دستگاه قضا شکایت کرده‌اند گفت: تاکنون 185 نفر از خانواده شهدای منا و یازده نفر از کسانی که مصدوم شده‌اند، شکایت خود را به دستگاه قضا تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حادثه منا نتیجه قصور مقامات عربستانی بوده است، گفت: الباقی خانواده‌های قربانیان منا هنوز شکایت خود را ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص افراد سودجو و دلالی که با اخذ پول از مردم به عنوان تأثیر در پرونده قضایی فعالیت دارند، گفت: از صاحبان رسانه بارها خواسته‌ام که به مردم عزیز هشدار دهند که افرادی که با عنوان نفوذ و تأثرگذاری در پرونده قضایی از مردم هزینه‌ دریافت می‌کنند، بر حذر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این افراد متخلف دلال و سودجو هستند، گفت: اینگونه افراد هیچگونه تأثیری در حکم قضایی ندارند و مردم نه تنها پول خود را از دست می‌دهند بلکه خود به عنوان پرداخت رشوه برای اعمال نفوذ صاحب پرونده قضایی شده و متخلف شناخته می‌شوند.

*دستگیری اعضای یک موسسه حقوقی در تهران

وی  از دستگیری یک باند 8 نفره در تهران خبر داد و بیان داشت: این باند 8 نفره یک مؤسسه حقوقی در تهران و یکی از شهرستانهای نزدیک تهران تشکیل داده بودند و با برخی افراد در قوه قضاییه ارتباط داشتند و از مردم تحت عنوانین مختلف پول می‌گرفتند.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه این پرونده همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ممکن است در این پرونده افراد بیشتری دستگیر شوند و حتی اگر این پرونده شاکی خصوصی نداشته باشد به دلیل این که دادستانی مدعی العموم است می‌تواند نفوذ پیدا کند.

* تعیین تکلیف 800 هزار از حساب‌های مردم در مؤسسه ثامن‌الحجج 

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و پنجمین نشست خبری خود به پرونده شرکت تعاونی ثامن الحجج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این پرونده بانک مرکزی یک نفر را به عنوان مسئول تعیین کرد و آن فرد شب و روز در ارتباط با این پرونده وقت گذاشت و دادستانی تهران نیز یک بازپرس را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات نیز یکی از ادارات کل خود را برای رسیدگی به این قضیه تعیین کرد، افزود: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در ارتباط با این پرونده صورت گرفته اما هنوز کار پایان نیافته است.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه تا به امروز حدود 800 هزار حساب‌ مردم در موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج تعیین تکلیف شده و برای این تعداد یک هزار و 225 میلیارد تومان پرداخت شده است.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد که تلاش می‌شود با کمترین هزینه هم جلوی کارهای غیرمجاز گرفته شود و هم تاجایی که ممکن است مردم ضرر نکنند یا میزان ضرر و زیانشان کم باشد.

*در پرونده سیگار مارلبرو 8 نفر به دادگاه رفتند

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سیگار مارلبرو گفت: در این پرونده 8 نفر به دادگاه رفتند که دادگاه پرونده را دارای نقص دانست و این پرونده برای رفع نقص به دادسرا بازگشت و در حال حاضر در حال رفع نقص است.

*کشف 1500 میلیارد تومان فاکتور صوری در سازمان امور مالیاتی کشور

معاون اول قوه قضاییه گفت: یک باند رشا و ارتشا در سازمان امور مالیاتی کشور به مبلغ 1500 میلیارد تومان فاکتور صوری در تهران کشف شده است که پرونده هنوز در ابتدای کار است.

*تشکیل 943 پرونده تخلف انتخاباتی 

سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: در انتخابات دور اول مجلس دهم چه در زمان قبل و چه در زمان قانونی و همچنین روز  انتخابات در مجموع 943 پرونده در کل دادسراهای سراسر کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: دربرخی از این پرونده تخلف مستقیم با انتخابات صورت نگرفته بود و دربرخی هم تخلف جرم محسوب نمی‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تأکید کرد: از مجموع 943 پرونده تخلف در خصوص 133 مورد تعیین تکلیف قطعی و برخی دیگر تحت بررسی در دادگاه و دادسرا است.

*کسب اجازه از مقام معظم رهبری در پرونده بورسیه ها

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها، گفت: بعد از کسب اجازه ریاست قوه قضاییه از مقام معظم رهبری، از ایشان خواستند همانند احکامی که در دادگاه‌ها صادر و قطعی می‌شود مانند ماده 477 که مشابه آن در مورد تصمیماتی که دیوان اجازه می‌دهد، مقام معظم رهبری اجازه فرمودند و ریاست قوه قضاییه از وزارت علوم خواستند شاکیان مربوط به پرونده بورسیه‌ها معرفی شوند.

سخنگوی دستگاه قضا، بیان کرد: تعدادی معرفی شدند و چند قاضی باید نظر مشورتی در این خصوص به ریاست قوه قضاییه بدهند و اگر تخلفی در این خصوص صورت گرفته باشد از دیوان عالی می‌خواهند نظر نهایی را ارائه کند.

*صدور حکم بانک صادرات

معاون اول قوه قضاییه از صدور حکم بانک صادرات خبرداد و گفت: احکام بانک صادرات صادر شده ولی هنوز حکم ابلاغ نشده است.

*برخورد با هنجارشکنان اجتماعی از وظایف نیروی انتظامی 

معاون اول قوه قضاییه گفت: اقدامات پیشگیرانه و یا برخورد با هنجارشکنان اجتماعی توسط نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی هم حکومت و هم آحاد مردم مستلزم رعایت آن هستند که در موارد مختلف بر عهده‌ی دولت و قوه قضاییه تکلیف شده امر به معروف و نهی از منکر از طریق عملی روانی قلبی و نوشتاری انجام می ‌گیرد که مرتبه عملی آن بر عهده دولت نهاده شده است و دولت بر اساس این قانون که لازم‌الاجراست وظیفه دارد این قانون را به نحو درست اجرا کند.

وی تأکید کرد: بر دولت، وزارت علوم، وزارت ارشاد و وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های وابسته به دولت تکالیفی بر عهده آن‌ها گذاشته شده و باید از آن‌ها سوال کرد که آیا به وظایف خود عمل کرده‌اند؟

معاون اول قوه قضایه در ادامه گفت: طبق قانون تولید و توزیع و استفاده از لباس‌های خلاف شرع تخطی از قانون محسوب می‌شود و اگر نیروی انتظامی در زمینه برخورد  با این هنجارشکنان کوتاهی کند باید بازخواست بشود و ما هم وظیفه داریم با نیروی انتظامی در این زمینه همکاری کنیم.

*پلیس در انتخاب گشت نامحسوس خوش‌سلیقگی نکرده است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص گشت نامحسوس پلیس تصریح کرد: اینکه چرا پلیس این عنوان را مطرح کرده به نظر من خیلی خوش سلیقگی نکرده و البته توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده و روشی برای برخورد به جرائم مشهود با بدحجابی اتخاذ کرده است.

وی تصریح کرد:نسبت به اصل برخورد با جرایم مشهود کار خوبی است و ما از آن حمایت می‌کنیم، در خصوص شیوه و روش برخورد دستگاه‌های ذیربط دیگر می ‌توانند بررسی‌های خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با باین اینکه احتمال سوءاستفاده از این عنوان در جامعه وجود دارد گفت: پلیس باید مراقب باشد که این اتفاق نیافتد و قاعدتا این کار را هم می کند چرا که باید مراقبت کنند و کسی از  این مجرا مرتکب خلاف و سوءاستفاده نشود.

*پرونده قضایی ستایش با شدت دنبال می‌شود

معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده ستایش، گفت: این پرونده چند وجه دارد که یکی از وجه‌های آن وقوع این جنایت بوده که به طور طبیعی همه از چنین جنایتی متأثر شدیم و همه مسئولان،‌ دستگاه‌ها،‌مردم و حکومت با مسئولیت تمام وارد این پرونده شدند و همه با آن همدردی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تأکید کرد: دستگاه مسئول به جد در اولین مرحله وارد عمل شده و با حساسیت بالا به طور فوق‌العاده پرونده را مورد بررسی قرار داده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه هم‌اکنون در بسیاری از خیابان‌های آمریکا جنایت و قتلی صورت می‌گیرد و بسیار راحت مسئولان از آن گذر می‌کنند و یا حتی بعد از سال‌ها یا ماه‌ها ضارب را تبرئه می‌کنند گفت: زمانی که این اتفاق افتاد نگفتند این مقتول تبعه کجاست و پدر و مادرش چه کسانی هستند بلکه در اولین زمان همه دستگاه ها به طور جد و خارج از روابط دست و پا گیر در حال پیگیری پرونده هستند.

وی تصریح کرد: فردی که مرتکب جنایت شده بالغ بوده و حدودا 17 سال(16 و سال و چند ماه) سن دارد و برای صدور حکم نهایی منتظر نتیجه دادگاه هستیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: الان اعلام می‌کنم که مدعیانی که امروز می‌گویند چرا این پسر را مجازات نمی‌کنید، فردا با مجازات آن فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تأکید کرد: واقعا باید توجه کنیم که گاهی بیان جزئیات نه تنها به نفع خانواده متضرر نیست بلکه به آن‌ها صدمه زده  و قلبشان را جریحه دار می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از نظریات پزشکی قانونی امروز ارائه شده و منتظر نظر نهایی این سازمان در خصوص مقتول و قاتل به دادگاه در جهت اعلام نهایی حکم هستیم.

*بعید می‌دانم خاوری به کشور بازگردد

معاون اول قوه قضاییه در خصوص بانک صادرات در پرونده خاوری گفت: خودم از استکبار نا امیدم و مدعیان مبارزه با فساد دروغ می‌‌گویند چه بهانه‌ای وجود دارد که تحویل نمی‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: محاکمه غیابی خاوری هنوز صورت نگرفته است و بنده نیز بعید می‌دانم که وی به کشور بازگردد.

وی با بیان اینکه روزنه‌هایی در این پرونده پیدا شده گفت: به فرض متهمان این پرونده به کشور برگردند راه باز است و امکان بازگشایی پرونده وجود دارد.

*حکم زنجانی تغییر نکرده است

معاون اول قوه قضاییه در خصوص فروش اموال بابک زنجانی گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم وبا توجه به اینکه بابک زنجانی هم در داخل و هم در خارج کشور وکیل دارد اگر احساس می کند اموالش به ناحق فروش رفته می‌تواند پیگیری کند.

وی ادامه داد: اموال بابک زنجانی تا جایی که شناسایی شده توقیف شده و علاوه بر وکیل بخشی به شرکت نفت واگذار شده که می‌تواند در این خصوص اقداماتی را انجام دهد.

معاون اول قوه قضاییه گفت:امروز لایحه اعتراض وکیل متهم به دفتر دادگاه داده شد و پرونده به مرجع رسیدگی ارسال می‌شود.

وی تأکید کرد: اصلاحی در خصوص سهوالقلم بوده که بر روی حکم صورت گرفته و در اصل حکم بابک زنجانی اتفاقی نیافتاده است.

*محکومیت 10 ساله کوکبی قطعی است 

سخنگوی قوه قضایه در خصوص امید کوکبی که هم‌اکنون به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان بستری شده گفت: این شخص به جرم جاسوسی به 10 سال حبس محکوم شده و از انجایی که خیانت او به دلیل تخصصش تأثیر بیشتری علیه کشور داشته است هم‌اکنون در حال گذران دوران محکومیت خود است.

وی با بیان اینکه در مورد اصل جرم رسیدگی شده و محکومیت 10 ساله کوکبی قطعی است گفت: افرادی که در زندان هستند وقتی دچار یک بیماری می‌شوند اگر امکان معالجه او در بهداری زندان مهیا نباشد به بیرون منتقل می‌شوند هماهنطور که اگر فردی در بیرون از زندان دچار بیماری حادی شود جهت معالجه به مراکز تخصصی مراجعه می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اگر پزشکی قانونی نظر بدهد که حضور یک زندانی در زندان به طور مطلق و یا در شرایطی بیماری او را  تکذیب می‌کند با موافقت سازمان زندان‌ها تسهیلاتی برای او فراهم می‌شود.

*اتهام جاسوسی بقایی تفهیم نشده است

حجت‌اسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص اتهام بقایی گفت: اتهام جاسوسی به بقایی تفهیم نشده و بخشی از اتهامات او مالی است و از آنجایی که پرونده به دادگاه نرفته و حکمش صادر نشده من قانونا مجاز به ارائه جزئیات نیستم.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با موضوع یک زن مشهدی و دخترش که توسط مرد خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند، گفت: این خبر که گفته می‌شود شوهر این خانم با 20 میلیون وثیقه آزاد شده دروغ بوده و صحت ندارد. این فرد در حال حاضر بازداشت و پرونده آن تشکیل شده است.

*پرونده‌های فساد آقازاده‌ها

معاون اول قوه قضاییه در این باره تصریح کرد: پرونده‌هایی که برای فساد آقازاده‌ها تشکیل شده ربطی به آن دولت و این دولت ندارد و همه آن‌ها در حال رسیدگی است.

*حضور مجری شبکه ماهواره‌ای در ایران

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مجری شبکه ماهواره‌ای برای شرکت در جشنواره فیلم فجر گفت: کسانی که در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره به ترویج فساد و فحشا و همکاری با بیگانگان می‌پردازند، سیستم اطلاعاتی و پلیس  فتا آن‌ها رصد و تعقیب می کند.

وی ادامه داد: در موارد اولیه به فرد تذکر داده شده و چنانچه متوجه نشده و به کار خلاف ادامه دهد شناسایی و دستگیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: فرد و مصداق موردنظر شما در ذهنم به شخص خاصی معطوف نشد.

*نامزدی احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص نامزدی احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری گفت: تشخیص صلاحیت الزاما به داشتن  یا نداشتن پرونده و محکوم شدن و یا نشدن آ‌ن نیست چرا که صلاحیت یک فرد باید احراز شود.

وی ادامه داد: ممکن است کسی پرونده نداشته و صلاحیت او احراز نشود و یا حتی در مواقعی محکومیت مانع احراز صلاحیت فرد نباشد.

*حمایت قوه قضاییه از تولید داخل 

معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای سیاست‌های کلی و قوانین هستند و چنانچه کسی اصول و مقررات اجرایی را انجام ندهد بازرسی کل کشور به دولت گزارش تخلف را ارائه کرده و در صورت ابلاغ گزارش جرم به دستگاه قضا ما ورود پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تشکیلاتی برای رسیدگی در خصوص متضرران تولیدات داخلی نداریم گفت: اگرچه کسانی در دستگاه‌های دولتی چوب لای چرخ مردم می‌گذارند و عمدا کسی را معطل کرده و برایش جواز صادر نمی کنند این عمل در نهایت موجب ضرر به تولید ملی شده دراین راستا دستگاه قضا وارد عمل می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: حمایت از فعالان اقتصادی سالم و برقراری امنیت سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

وی ادامه داد: از سال گذشته جلساتی در ستاد استان‌ها با حضور دادستان، بازرسی و فعالان اقتصادی سالم برگزار می‌شود تا این افراد مشکلاتشان را بیان کرده و تا حدی که لازم است حمایت دستگاه قضا را برای انجام فعالیت‌‌های خود کسب کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده‌ای در قوه قضاییه درخصوص خرید یا اجاره هواپیما چند برابر قیمت تشکیل شده است، اظهارداشت: در جریان نیستم و اطلاع ندارم اما اگر درباره گران‌ خریدن یا تبانی باشد دادستان کل کشور وارد می‌شود.

*خودکشی مهرداد اولادی منتفی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص علت مرگ مهرداد اولادی بازیکن ملوان گفت: پرونده مرگ مهرداد اولادی تشکیل شده و منتظر جواب نهایی پزشکی قانونی هستیم.

وی ادامه داد: با ارائه نظرات ابتدایی از پزشکی قانونی خودکشی او منتفی است و برای بیان علت مرگ او منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

*طرح دعوی درباره شرکت نفت بهران 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که شرکت نفت بهران درباره خرید مواد اولیه قراردادی منعقد کرده و فساد مالی 10 میلیون دلاری مرتکب شده است، آیا پرونده‌ای در قوه قضاییه در این خصوص تشکیل شده یا خیر؟ گفت: بله، طرح دعوی درباره شرکت نفت بهران شده ولی از اتهام و میزان آن اطلاعی ندارم.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده ارتباط برخی افراد با خارج از کشور و بازداشت آن‌ها گفت: 4 نفر از  این 5 نفر در دادگاه محاکمه شده و حکم دریافت کرده‌اند ولی حکمشان هنوز ابلاغ نشده است.


*وزارت خارجه و بانک مرکزی به حکم غیرقانونی دیوان عالی آمریکا واکنش نشان دهند

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر غرامت 2 میلیارد دلاری که برای ایران در نظر گرفته‌اند، گفت: اقدامات آمریکا نه نخستین مورد است و نه آخرین مورد. و وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و همه دستگاه ها باید واکنش جدی نسبت به این حکم نشان دهند. این حکم ظالمانه و خلاف موازین است و وزارت خارجه و بانک مرکزی باید به طور جد اقدام کنند تا جلوی این کار غیرقانونی گرفته شود.

وی بیان کرد: من نسبت به موضوعات قبلی هم اطلاع ندارم ولی بی انصافی است هر جا کم بیاوریم، فرافکنی کنیم و گناه را گردن دیگری بیندازیم. اشکالی ندارد سهم خودمان از کوتاهی را بیان کنیم ولی اینکه نسبت به ناکامی ها و کم کاری خودمان، همه چیز را گردن دیگری بیندازیم، به دور از انصاف است و مشکلی را حل نمی کند.

*شاکیان پرونده نگین غرب می توانند وکیل داشته باشند

 حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت پرونده نگین، اظهار داشت: این دو پرونده مربوط به آقایان فروغی و ریاضی است که وضعیت آنها با هم متفاوت است.

وی افزود: از 10 تا 15 هزار شاکی که وجود داشت خبر ندارم چقدر مرتفع شد اما شاکیان می‌توانند وکیل داشته باشند و هر کسی که می گوید نمی گذارند وکیل بگیرم به من ارجاع دهید تا ببینم چه کسی به وی اجازه گرفتن وکیل را نمی دهد.

*محکومیت 4 نفر از نفوذیان درون رسانه‌ای کشور 

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده افرادی که در اواخر سال 94 تحت عنوان جریان نفوذ فعال در رسانه‌های کشور دستگیر شدند ، گفت: حکم 4 نفر از آن 5 نفر صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است، اجازه دهید تا حکم ابلاغ شود و درباره آن صحبت کنیم.


* مولاوردی مطالب ارائه شده از سوی خبرنگار را تکذیب کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به احضار معاون امور بانوان ریاست جمهوری به دادگاه، گفت: معاون امور بانوان ریاست جمهوری یک بار به دادگاه احضار و مطالب ارائه شده از سوی خبرنگار را تکذیب کرد و حالا مقرر شده تا خبرنگار در دادگاه حضور یافته و در این خصوص توضیحاتی ارائه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
شاکیان پرونده نگین غرب سالهاست منتظرند که به حقشون برسند . با وجود اینکه قول داده بودن تا پایان شهریور ۹۴ این پرونده تکمیل بشه ولی متاسفانه هنوز برخی از ساکیان به حقشون نرسیدن ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
کسانی که در منا فوت کردند،دیه آنها دوبرابر می باشد ،چون در حج کشته شدن،به هر دلیلی،وشما مسلمان عربستان پیرو کتاب قرآن هستیدودیه را به خانواده آنها بپردازید،مبلغ دیه نفری ۴۰۰ ملیون تومان می باشد
آخرین اخبار