وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

موانع قانونی زیاد بود، نتوانستم کاری برای کارگران انجام دهم/ ترویج مشروب خواری در «بفرمایید شام»

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران باید بدانند اگر نتوانستم کاری برای بهبود زندگی آن ها انجام دهم به دلیل وجود موانع قانونی زیادی است که در کشور وجود دارد هرچند من از تمامی آن ها عذر خواهی می کنم.

موانع قانونی زیاد بود، نتوانستم کاری برای کارگران انجام دهم/ ترویج مشروب خواری در «بفرمایید شام»به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش بهزیستی و سلامت اجتماعی که امروز( سه شنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هم‌اکنون ماهیت مسائل اجتماعی تغییر کرده است، اظهار داشت: وقتی ماهیت تغییر می‌کند بازیگران آسیب‌های اجتماعی نیز تغییر می‌کنند و ما باید برای آن‌ها فکری کنیم و به دنبال عوامل آن باشیم.

وی گفت: ما باید خود را در بخش اورژانس اجتماعی و مطالعات آماده کنیم و در این بین ماهیت مسائل اجتماعی که تغییر کرده را در نظر بگیریم.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی باید تماس‌هایی که گرفته می‌شود تحلیل کنیم و روش برخورد و مشاوره‌های جدید را به وجود آوریم،  در این راستا از نهادهای مدنی و گروه‌های اجتماعی نیز کمک بگیریم.

ربیعی با اشاره به این‌که  اگر امروز به سلامت اجتماعی توجه نکنیم، جامعه‌ای داریم که اعتماد در آن پایین خواهد بود، گفت: باید زمینه را برای حرکت افراد به سوی سلامت اجتماعی مهیا کنیم و جامعه را به سمتی تحریک کنیم که سلامت اجتماعی در آن افزایش یابد.

وی درباره این‌که در تحلیل محتوا از فیلم ها با تغییرات ارزشی زیادی مواجه می شویم، افزود: ما درحال حاضر با دو دسته از  آسیب اجتماعی مانند برخورد با فرد معتاد و مسائل نو پدید روبه رو هستیم.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در تحلیل مجموعه بفرمایید شام که توسط  دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد انجام شد به عادی شدن خوردن مشروب برخورد کردیم.

ربیعی با بیان این‌که در اولین گام سازمان بهزیستی مکلف شده است، سامانه ای برای رصد مسائل اجتماعی راه اندازی کند، بیان کرد: در همین راستا افزایش دو برابری نظام مشاوره در کشور و  هماهنگی بین بخشی هلال احمر نیز از برنامه های این سازمان در سال 95 است. 

وی گفت:مداخلات اجتماعی از دیگر برنامه های این سازمان است که  در بخش هایی اجازه قضایی لازم است اما در بخش هایی موردی وارد این مسئله شده و اقدامات لازم را انجام می دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حضور خانواده ها در رفع مشکلات را بسیار مهم دانست و بیان کرد:بر اساس نظر گروه های کارشناسان ترک اعتیاد در صورتی که  فرهنگ سازی  شود میزان رهایی از اعتیاد بالا رفته و  به جای متادون درمانی خانواده ایفای نقش می کند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که اگر شما جای کارگران بودید چه درخواستی از وزیر کار داشتید، گفت:من درخواست داشتم که وزیر هرآنچه را که در توان دارد برای کارگران انجام دهد .

وی خاطر نشان کرد: البته کارگران باید بدانند اگر نتوانستم کاری انجام دهم به دلیل وجود موانع قانونی زیادی است که در کشور وجود دارد هرچند من از تمامی آن ها  عذر خواهی می کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار