عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رأی 73 درصدی مردم در انتخابات 92 قربانی برجام شد/ ایجاد تغییر جدی با انتخابات 96 در دستگاه اجرایی

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم با انتخابات سال 96 تغییر جدی در دستگاه اجرایی ایجاد شود.

امیدواریم با انتخابات سال 96 تغییر جدی در دستگاه اجرایی ایجاد شود/ باید از معادله قدرت استفاده کنیمفریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آینده برجام اظهار داشت: روحانی در جریان مذاکرات مبدع این نظریه بود که اگر ما دستاوردهای کشور را یکجا واگذار کنیم، طرف مقابل را در حالت گیجی و سردرگمی قرار خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: طرف ایرانی در مذاکرات قصد داشت کاری انجام دهد که طرف مقابل در برابر عمل بزرگی قرار گیرد، از این رو در مذاکرات اول ژنو در سال 92 این اقدام صورت گرفت.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تمام دستاوردها و رای 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری پشتیبان مذاکرات بود که قربانی این موضوع شد، گفت: رای مردم ابزار قدرت ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور می‌توانست به پشتوانه قوی مردم عزتمندانه مذاکرات کند، اما این درک در آنها ایجاد نشد و با نظریه‌ای دیگر دستاوردها یکجا تعطیل شد تا دشمن مقداری کوتاه بیاید.

عباسی با اشاره به اینکه دشمن در مذاکرات در مقابل خود فروشنده مقرض را دید، ادامه داد: آنها مطمئنا دست از زیاده‌خواهی‌ها بر نمی‌دارند و اینگونه مذاکرات و واگذاری دستاوردها به طرف مقابل، نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از معادله قدرت استفاده کنیم، افزود: باید از توانمندی‌های‌مان در منطقه و فشار بر روی جناح مقابل استفاده کنیم و همچنین به داخل کشور و سرمایه‌های فعلی‌مان نیز توجه داشته باشیم که متاسفانه این کار صورت نگرفته است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه باید به انتخابات سال 96 امیدوار باشیم تا تغییر جدی در دستگاه اجرایی ایجاد شود، ادامه داد: از این رو می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه برجام از سوی ما اجرا شده و ما تمام دستاوردهای‌مان را واگذار کرده‌ایم، اما طرف مقابل کار خودش را انجام می‌دهد، گفت: در حال حاضر از طرف مقابل حرف‌های جدیدی می‌شنویم، از این رو دستگاه اجرایی و تیم مذاکره کننده باید مصاحبه‌های گذشته خودشان را نگاه کنند، چرا که هنوز دیر نشده و می‌توانند تفکرات قبیله‌ای و طایفه‌ای را کنار بگذارند و به منافع ملی فکر کنند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید بورزند و از خط قرمزها عبور نکنند و همچنین از مواضع مشخص نظام عبور نکنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار