عوامل لغو پرتاب سایوز در روسیه پیگرد قضایی می شوند

همزمان با لغو نخستین پرتاب موشك حامل ماهواره از پایگاه فضایی در شرق روسیه، ولادیمیر پوتین دستور قضایی رسیدگی به این موضوع را صادر كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ریانووستی، نخستین برنامه پرتاب موشك «سایوز —2.1 آ» از پایگاه فضایی واستوچنی در استان آمور در شرق روسیه كه از صبح چهارشنبه به فردا (پنج شنبه) منتقل شده ، ممكن است برای روشن شدن كل وضعیت لغو شود.

این خبرگزاری با اعلام این موضوع به نقل از رییس جمهوری روسیه نوشت: اقدام های زیادی در این باره انجام گرفته و مسائلی هنوز وجود دارد كه تاكنون چهار نفر بازداشت شده اند و اگر تقصیر و جرم آنها محرز شود به حبس محكوم خواهند شد.

یك منبع آگاه در این باره به ریانووستی گفته است برنامه تنظیم شده پرتاب اول، ممكن است انجام نگیرد و اگر در آینده ای نزدیك مساله تخلیه سوخت و قطعات از موشك حل نشود، ممكن است گواه آن باشد كه پرتاب به زمان نامشخصی پس از معلوم شدن وضعیت منتقل خواهد شد.

روسیه تنها دارنده ارائه امكانات پرتاب موشك برای حمل ماهواره و تاسیسات فضایی به كشورهای دیگر است كه آمریكا و اتحادیه اروپا از این سامانه های روسی استفاده می كنند و حتی از پایگاه های خارج از روسیه عملیات پرتاب را برای كشورهای دیگر اجرا می كند.

مسكو افزون بر درآمد پرتاب های فضایی، اعتبار ویژه ای در این حوزه برای خود قائل می باشد و در صدد حفظ آن و ایمنی كامل پرتاب های آینده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار