واشینگتن فری بیکن: آزمایش بزرگ موشکی ایران هم‌زمان با آغاز دوره رئیس‌جمهور جدید آمریکا

به ادعای وب‌سایت واشینگتن فری بیکن، ایران و کره شمالی در حال همکاری برای دست‌یابی به فناوری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما برای تهدید آمریکا هستند.

واشینگتن فری بیکن: آزمایش بزرگ موشکی ایران هم‌زمان با آغاز دوره رئیس‌جمهور جدید آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت «واشینگتن فری بیکن» در گزارشی ادعا کرد: ایران در حال آماده‌سازی برای انجام یک آزمایش بزرگ موشک بالستیک در ماه فوریه 2017 (31 روز منتهی به 14 اسفند 95) است. با توجه به جدول زمانی اعلام شده از سوی ایران، این آزمایش با آغاز فعالیت رئیس‌جمهور جدید آمریکا مصادف خواهد شد.

به ادعای این گزارش، ایران مشغول فعالیت برای پیشرفت فناوری موشکی خود است و تاکنون چندین آزمایش موشکی به منظور نیل به این هدف انجام داده است. این کشور اوایل ماه جاری میلادی (اواسط فروردین) یک موشک بالستیک را بوسیله ماهواره‌بر «سیمرغ» پرتاب کرد. به نظر می‌رسد تهران قصد دارد بوسیله سیمرغ به قابلیت پرتاب موشک‌های قاره‌پیما که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای دارد دست یابد تا از این طریق آمریکا را تهدید کند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده بوسیله «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» آزمایش فوریه 2017 ایران یکی از کلیدی‌ترین موارد خواهد بود؛ زیرا تهران قصد دارد این سامانه را به طور کامل پرتاب و مورد آزمایش قرار دهد.

به ادعای این گزارش، کارشناسان معتقدند آزمایش مذکور در ادامه تحرکات ایران در این زمینه انجام می‌گیرد و هدف تهران از انجام آن‌ها، بررسی «عزم و تعهد آمریکا به مفاد قراردادهای بین‌المللی» است که انجام چنین آزمایش‌هایی را منع می‌کند. گفته می‌شود ایران برای توسعه این سامانه از کره شمالی مشورت می‌گیرد. این مسئله به نگرانی‌های بسیاری در خصوص  مراوده پنهان هسته‌ای میان این دو کشور دامن زده است.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس سازمان فضایی ایران ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) در مصاحبه‌ای اعلام کرد این پرتاب 3 مرحله دارد. نخستین مرحله در بهار، دومین مرحله در فاصله ماه‌های اوت تا سپتامبر «نیمه اول مرداد تا نیمه اول مهر) و در نهایت پرتاب کامل در فوریه 2017 به احتمال زیاد در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام خواهد شد.

انجام این اقدام از سوی ایران در ماه‌های نخست آغاز به کار رئیس‌جمهور آتی آمریکا، به لحاظ دیپلماتیک شرایط سختی را برای وی به وجود خواهد آورد. به خصوص با توجه به این مسئله که بسیاری از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تهدید کرده‌اند به محض تصدی منصب مذکور، توافق هسته‌ای ایران را پاره می‌کنند.

به ادعای این گزارش، تحقیقات ایران در زمینه فناوری فضایی، مدت‌هاست مانند پوششی برای فعالیت در زمینه توسعه موشک‌های بالستیک فراقاره‌ای است. بنابر تخمین مقامات آمریکا، ایران تا سال 2020 به طور کامل می‌تواند به این فناوری دست یابد و آن را به کار بگیرد. کره شمالی که خود نیز انواع مشابهی از این سامانه را آزمایش می‌کند، در دست‌یابی ایران به آن بسیار مؤثر خواهد بود.

به ادعای بنیاد دفاع از موکراسی‌ها، همکاری ایران و کره شمالی در انجام چنین آزمایش‌هایی، پرچم‌های قرمز بیشتری را به اهتزاز درمی‌آورد. سیمرغ که گنجایش حمل کلاهک هسته‌ای دارد در واقع از روی راکت «یونها» متعلق به کره شمالی شبیه‌سازی شده است. همکاری میان پیونگ‌یانگ و تهران در این زمینه مستند شده است.

در انتهای این گزارش ادعا شده است: بنابر اعلام جامعه اطلاعاتی آمریکا، کره شمالی از سپتامبر 2015 (31 روز منتهی به 11 مهر 94) دست‌کم دو محموله قطعات مهم موشکی برای ایران ارسال کرده است. به گفته بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، ایران نیز در آزمایش موفقیت‌آمیز موشک سوخت جامد در مارس 2015 (31 روز منتهی به 12 فروردین 94) به کره شمالی یاری رساند.

این ادعا‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که دولت آمریکا تعهدات خود را در خصوص برجام زیر پا می‌گذارد و از آزمایش‌های دفاعی موشکی کشورمان برای افزایش فشار بر تهران استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
الله واکبر،پاینده رهبر،تاکورشودآنکه نتوانددیدبه کوری شماوسگهای هارشدتان آل سگهای نجس،خخخ‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
من نظرم اینه که سیاست کره جنوبی سیاست بهتریه وما هم باید امریکا رو به حمله اتمی تهدید کنیم چون امریکا اگه سیاستهاش شکست بخوره امکان حمله اتمی به ایران رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
در مقابل شما جنایتکاران تا میتوانیم قدرتمان رااارتقا خواهیم داد و در سایه رهبری در مقابلتان ایستادگی میکنیم کور شود هر انکس که نتواند دید
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود برکره شمالی!آمریکا دیگه هیچ غلطی نمیتونه بکنه با وجود قدرت اول منطقه ایران
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۶:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
کره شمالی با بزرگترین همفکر و همپیمانش که چین کمونیست باشه مرز داره بیشتر این تکنولوژی هاشو هم از چین داره شرایط ما سخت تره یکه و تنها در دنیا در برابر استکبار ایستادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوشبختانه ترامپ دلقک در امریکا نظر مردم انجا را جلب کرده که روحیه مردم امریکا هم همینطور است لذا چیز خوبی که گفته که روز اول توافق نامه هسته ای را پاره میکنم !>بمیرم برات حسن روحانی ببینم دیگر چی داری برای گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنیاد دفاع از دموکراسی ها چه ربطی به قضیه ی موشکی ایران دارد ؟پس آنها هستند که با القاب ظاهر فریب کارهای دیگری می کنند نه ایران
Germany
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
چطور شده آمریکا در بیشتر کشور ها پایگاه نظامی داره اونوقت ما تو کشور خودمون نمیتونیم موشک درست کنیم!!!!!!زرشک!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خداروشکر .انشاللله که ما بتوانیم موشک های قاره پیما بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسائل دفاعی ایران قابل مذاکره و معامله نیست.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من ب سیاست رهبر ایمان دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما اصلا آمریکا را آدم حساب نمی کنیم که بخواهیم تهدیدش کنیم
یه کشور تازه تاسیس که یه گوشه ای از دنیا افتاده که نیازی به تهدید نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای روحانی خواهشا سر این مسئله دیگر مذاکره نکنید که مثل برجام بی فایده است...دفاع موشکی خط قرمز ماست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
هسته ای تموم شد سرمون کلاه گذاشتن حالا نوبت موشکی هست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکا یداند ایران را نباید تهدید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
به به عجب خبر خوبی گذاشتی باشگاه



خاستم اولین نفری باشم که در باره این مطلب نظر میده(:
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خخ دوم شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
محورهای شرارت
آخرین اخبار