برنامه های دانشگاه شیراز برای بین المللی شدن/ تبادل استادان خارجی در دستور کار قرار گرفت

قائم مقام دانشگاه شیراز از تلاش این دانشگاه برای بین المللی شدن خبر داد.

علی اکبر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که بین المللی کردن دانشگاه ها الگوی علمی توسعه ی کشور ها است، بیان کرد: برای توسعه دانشگاهها لازم است استانداردهای برنامه ریزی و ارتباطات علمی دانشجویان و اساتید بین المللی سازی شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در مجامع اتحادیه دانشگاههای جهان عضویت دارد، اظهار داشت: دانشگاه شیراز تا چندسال گذشته در این اتحادیه فعالیت های چشمگیری داشت اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها، این ارتباط هم قطع شد.

قائم مقام دانشگاه شیراز از تلاش دوباره دانشگاه های بزرگ برای برقراری مجدد این ارتباط خبر داد و گفت: درصددیم برنامه های متعددی را در زمینه های همکاری، بین المللی سازی، آموزش پرسنل و کارشناسان مرتبط با این موارد و نشست روسای دانشگاه های کشورهای دیگر عملیاتی کنیم.

صفوی در خصوص دیدار مسئولان امور بین الملل دانشگاه شیراز با مقامات دانشگاهی اتریش، ابراز داشت: این سفر با هدف برگزاری کارگاههای آموزشی برای بین المللی سازی دانشگاهها برنامه ریزی شد و اکنون برخی از مسئولان مرتبط، در سفر اتریش به سر می برند.

وی در خصوص همکاری دانشگاه شیراز با سایر کشورها از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا، گفت: تفاهم نامه هایی با دانشگاههای بلژیک، آلمان، فرانسه، اتریش و ایتالیا داریم، در این تفاهم نامه ها تقاضا برای تبادل استادان داخلی و خارجی برای یک ترم، مطرح شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.