همدان

ورود عشایر کوچ نشین به همدان

مدیر امور عشایری استان همدان گفت : از فردا به تدریج حدود هزار و ششتصد خانوار عشایری از سمت ملایر و اسدآباد وارد همدان می‌شوند.


ورود عشایر کوچ نشین به همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛

آقای یزدانی افزود : این تعداد خانوار عشایری با سیصدو پنجاه هزار رأس دام از استان‌های لرستان ، خوزستان و ایلام در مکان های تعیین شده در همدان مستقر خواهند شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر در مسیر کوچ عشایر به سمت همدان، آبرسانی با تانکر انجام می‌شود خاطرنشان کرد : حدود یک ماه برای استقرار کامل عشایر در سامانه‌های تعیین شده طول می‌کشد تا وضعیت آب عشایر در همدان بررسی شود.

مدیر امور عشایری استان همدان گفت : کلاس‌های آموزشی ترویجی برای جمعیت عشایری برای استفاده درست از مراتع برگزار شده تا بتوانند در مدت استقرار در همدان از مراتع استفاده کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان نیز بابیان اینکه شش درصد مراتع استان هر ساله در اختیار دامهای عشایری قرار می گیرد ، ورود زودهنگام و چندین برابری دامهای عشایر به استان همدان را تهدید جدی برای منابع طبیعی دانست.

آقای همتی گفت : 180 هکتار از منابع طبیعی استان هر ساله برای استفاده دامهای عشایر پیش بینی می شود که متاسفانه 15 برابر ظرفیت منطقه ، دام عشایر وارد استان همدان می شود .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.