ارومیه؛

شروع فصل عمراني در جاده هاي آذربايجان غربي

پيگيري پرداخت تمامي مطالبات سالهاي گذشته پيمانكاران، فعالسازي حجم گسترده اي از پروژه هاي راهسازي و راهداري در اداره كل راه و شهرسازي استان عملياتي شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مديركل راه و شهرسازي استان در اولين جلسه شوراي حمل و نقل استان در سال 95 گفت: بخش عظيمي از مطالبات پيمانكاران به ارزش 380 ميليارد ريال را توانستيم با استفاده بهنيه از ظرفيت و فرصت صندوق خزانه اسلامي پرداخت كنيم و به حداقل رسيدن مطالبات پيمانكاران را با جديت پيگيري مي كنيم.

داريوش نصر با اشاره به آغاز اجراي طرح بهسازي و آسفالت راههاي روستايي شمال استان به شكل اماني و استفاده از امكانات و منابع اين اداره كل، تصريح كرد: طرح بهسازي و آسفالت راههاي روستايي جنوب استان در قالب اماني در روزهاي آتي شروع خواهد شد.

وي با تاكيد براينكه نگاه بخش خصوصي به منابع را در مديريت دولتي پياده سازي كرده ايم، گفت: اداره كل راه و شهرسازي استان مقيد به برنامه ريزي، هدف گذاري، افزايش بهره وري و اثربخشي و كنترل و نظارت است.

نصر همچنين از حضور مستمر مديران و مسئولان اين اداره كل در ادارات شهرستانهاي تابعه خبر داد و ادامه داد: تيم ارزيابي و كارشناسي با بازديد محسوس از روند اجراي پروژه ها، عملكرد ادارات را مميزي و ارزيابي مي كنند.

وي همچنين از اجراي هفت پروژه فني و اجرايي در استان خبر داد و افزود: تكميل پروژه هاي بيمارستاني از مهمترين برنامه هاي اولويت دار مديريت فني و اجرايي اين اداره است.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان ضمن ارائه گزارش عملكرد به بيان برنامه هاي آتي پرداخت و تصريح كرد: توسعه پايانه مرزي به ويژه تكميل طرح جامع پايانه مرزي رازي، توسعه محوطه پايانه مرزي بازرگان و ساماندهي پايانه مرزي پلدشت در دست اقدام است.

علي اكبري به گسترش مجتمع هاي خدماتي و رفاهي درحاشيه جاده هاي استان اشاره كرد و گفت: 10 فقره مجوز ساخت مجتمع گردشگري، خدماتي و رفاهي در مناطق مختلف شبكه راههاي استان صادر شده است.

مدير كل فروردگاههاي استان نيز از بازسازي و توسعه ترمينال داخلي مسافربري فرودگاه اروميه خبر داد و گفت: طرح بازسازي و توسعه ترمينال خارجي مسافربري فرودگاه اروميه نيز در حال اجراست.

كمال پرهيزگار با اشاره به اينكه پرواز اروميه- استامبول دوبار در هفته داير است، افزود: پيگير راه اندازي پرواز هاي مستقيم اروميه- اربيل و اروميه- وان هستيم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.