نحوه پذیرش داوطلبان دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: ترکیبی از سوابق تحصیلی به همراه برگزاری آزمون کتبی ملاک سنجش و پذیرش داوطلبان دکتری است.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ملاک های ارزیابی دکتری در دانشگاه شهید بهشتی  در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ترکیبی از سوابق تحصیلی به همراه برگزاری آزمون کتبی ملاک سنجش و پذیرش داوطلبان دکتری در دانشگاه شهید بهشتی است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی در دانشگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: گروه های علمی دانشکده ها این اختیار را دارند که آزمون کتبی را برای 2 درس برگزار کنند.

طهرانچی با بیان اینکه شایسته گزینی مهمترین اصل در پذیرش دانشجویان دکتری به شمار می آید؛ تاکید کرد: راستی آزمایی بین قدرت علمی داوطلب و سوابق تحصیلی اش، در آزمون کتبی مشخص می شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی و پژوهشی در پذیرش داوطلبان، گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان، بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که 40 درصد امتیاز به مصاحبه و 60 درصد به سوابق تحصیلی از جمله پایان نامه کارشناسی ارشد، سوابق آموزشی و پژوهشی، اختصاص پیدا می کند.

وی درباره  افزایش یا کاهش سخت گیری ها در نحوه پذیرش این دانشگاه گفت: دانشگاه های خوب در همه دوره ها دنبال جذب بهترین دانشجویان هستند. نتایج نشان داده است که هر وقت آزمون دکتری به تست، کلاس ها و سازمانهای تجارت کنکور واگذار شده، در شایسته گزینی دچار مشکل شده ایم. مسلماً بین سازمان های تجارت کنکور و دانشگاه ها باید به دانشگاه ها اعتماد کرد.

لازم به ذکر است که فرایند مصاحبه با داوطلبان کنکور دکتری طی روزهای 22 اردیبهشت تا هشت خرداد برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.