احتمال برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه در تیرماه 95

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: جشنواره دانشجوی نمونه احتمالا در تیر 95 برگزار می شود.

ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جشنواره دانشجوی نمونه گفت: دانشگاهیان برگزیدگان خود را براساس شاخص ها و آیین‌نامه‌های مربوط تعیین کردند. 

وی با بیان اینکه هیات داوران نهایی مشخص شده‌اند، ادامه داد: انتخاب برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه در مرحله داوری نهایی است و امیدواریم این جشنواره در اواخر تیرماه 95 برگزار شود.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزیده‌ها را براساس دانشگاه‌های جامع و دانشگاه‌های تخصصی، بین یک تا سه نفر در هر زیرگروه دانست و اظهار داشت: درواقع دانشگاه‌ها بین یک تا سه نفر را در هر زیرگروه می توانند به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب کنند؛ مثلا دانشگاه تهران که در هر پنج گروه کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر؛ پنج گرایش را دارد، می تواند در همه گرایش‌ها حداکثر یک نفر را انتخاب کند.

ریاضی گفت: افراد برگزیده دانشگاهی براساس شاخص ها به ستاد معرفی شدند و در نهایت حداکثر 40 دانشجوی نمونه کشوری در مقاطع تحصیلی مختلف انتخاب می شوند. طبیعتا برگزیدگان کشوری براساس هرم دانشجویی، مثل قبل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری متمرکز است اما اعلام برگزیدگان از یک مقطع خاص را به طور مشخص پیش داوری نمی کنیم. 

وی عنوان کرد: برای دانشجویان نمونه جایزه نقدی، امکان ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع بالاتر، امکان فرصت مطالعاتی رایگان به دانشجویان دکتری در خارج از کشور پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار