همدان؛

نهاوند برای مقابله با زلزله دو درصد امکانات دارد/ با توجه مسئولان از حادثه بم در نهاوند جلوگیری کنیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت : دو نقطه استان همدان شامل رزن و نهاوند زلزله خیز بوده و باید آمادگی لازم در این زمینه وجود داشته باشد و البته عواملی چون آمادگی مردم، مقاوم سازی منازل، معماری شهری و راه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای مقابله با زلزله در نهاوند دو درصد امکانات در اختیار داریم افزود: باید در این زمینه آمادگی کامل را داشته باشیم زیرا اگر در نهاوند زلزله ای صورت گیرد یک حادثه بم دیگر اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: در صورت بروز حادثه باید از معین شهرستان نهاوند استفاده شود و از آنجایی که هر لحظه ممکن است در نهاوند زلزله ای رخ دهد این شهرستان نیازمند بررسی و آموزش های عمومی بیشتر در خصوص زلزله است.

کارخانه ای بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا با شناسایی کسانی که کار نیک انجام میدهند و معرفی آنها به دنیا اهمیت نیکوکاری را نشان داده و مروجی برای کارهای خیرخواهانه باشیم.

کارخانه ای با اشاره به اینکه جامعه ما در حال حاضر نیازمند یک احیا گری در ابعاد اخلاقی و نیکو کاری است افزود: ایران و فرهنگ ایرانی شایسته فرهنگ نیکو کاری است که توجه به وقف یکی از این نمونه ها است.

وی با اشاره به اینکه کمک های وقفی پایدار است، اظهار داشت: در سال جاری طرح خانه هلال کلید می خورد که شبیه خانه های بهورزی و در سه گروه جوانان، امداد گران و داوطلبان تشکیل می شود.

نهاوند نیازمند بررسی های بیشتر و آموزش های لازم عمومی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از برگزاری طرح خادم خانواده و مخاطرات خبر داد و گفت: در این طرح در مدت زمان پنج دقیقه ضرورت های امداد اولیه به خانواده ها آموزش داده می شود.

کارخانه ای در خصوص برپایی دوره های آموزشی این جمعیت نیز گفت: در سال گذشته ۲۴۹دوره آموزشی انجام شده و پنج هزار و ۵۱۰ نفر آموزش دیده اند.

وی در مورد اجرای طرح دادرس در مدارس استان هم عنوان کرد: سهم جمعیت هلال احمر استان در این طرح ۲۰۰ مدرسه بود که در همین زمینه ۱۲هزار دانش آموز در استان همدان از این طرح بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در سیل های اخیر هزار و ۳۰ نفر اسکان داده شدند و در سال گذشته هزار و ۸۱ مورد حوادث جاده ای توسط چهار هزار و ۶۲۴ امدادگر پوشش داده شد که از حوادث جاده ای ۶۲ درصد مربوط به واژگونی خودرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۷۲ نفر در سال گذشته از طریق هلال احمر کارت اهدای عضو دریافت کردند، اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۰ دوره کلاس در جمعیت هلال احمر استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰امداگر عضو جمعیت هلال احمر استان همدان هستند، گفت: تعداد اعضای فعال در جمعیت هلال احمر استان همدان 5 هزار و ۳۰۰ نفر است.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار