سمنان;

اخذ سند تک‌برگی برای اراضی ملی شهرستان آرادان

بیش از 214هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: صدور سند مالکیت و انفال در سال 94 بیشتر از مجموع عملکرد صدور سند مالکیت در 10 سال گذشته در این شهرستان بوده است.
علیرضا رهایی به اجرای طرح کاداستر در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر از بسیاری از جعل اسناد و خرید و فروش و اشتباه در تشخیص ملی بودن یا نبودن اراضی جلوگیری می‌شود.
وی  از ایجاد شرایط تولید و بهره‌برداری از 20 سامانه مرتعی در مساحتی بالغ بر 10 هزار هکتار در آرادان خبر داد و افزود: در این 20 سامانه مرتعی شرایط تولید و بهره‌برداری گیاه و شیرابه باریجه فراهم شده است.
وی از ممنوعیت برداشت باریجه در آرادان خبر داد و اظهار داشت: به‌دلیل اقلیم منطقه‌، شرایط گیاه باریجه و همچنین تولید بذر برداشت این گیاه در سطح مراتع ییلاقی شهرستان آرادان توسط بهره‌برداران و مرتع‌داران ممنوع شد.
رهایی خاطرنشان کرد: گیاه باریجه هر چند سال یکبار به مرحله بذردهی می‌رسد و امسال کشور با کمبود بذر این گیاه مواجه بود و این در حالی است که در آرادان 200 کیلوگرم بذر باریجه جمع‌آوری و در قالب قراردادی از مردم خریداری شد.
به گفته وی همین بذر به صورت رایگان در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت تا کشت و برداشت این گیاه دارویی گسترش یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه گیاه دارویی باریجه علاه بر استفاده دارویی استفاده های دیگری نیز دارد، افزود: استفاده در صنعت و از جمله چسب سازی از مهمترین استفاده های این گیاه ارزشمند است.
رهایی ادامه داد: شهرستان آرادان دارای 471 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی است که 150هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد که شامل مراتع ییلاقی به مساحت 50 هزار هکتار، مراتع قشلاقی با مساحت 80 هزار هکتار و مراتع میان‌بند با مساحت 20هزار هکتار وسعت است..
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آرادان همچنین از اجرای پروژه ساماندهی چرای دام در مرتع و مدیریت کنترل پروانه چرای دام و حفاظت ازعرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح 150 هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان آرادان خبر داد.
رهایی در ادامه از رسیدگی به تخلفات 15 پرونده متخلفین و متصرفین اراضی ملی خبر داد و گفت: 65 هکتار از اراضی که توسط متخلفین و متصرفین برداشت غیرقانونی شده بود به نفع دولت بازگردانده شد.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: اراضی ، ملی ، سند ، آرادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار