کشت فراسرزمینی فرصتی برای رونق کشاورزی

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به آنکه از 609 دشت کشور، نیمی از آن به مرحله بحرانی رسیده ، کشت فرا سرزمینی می تواند جایگزینی موثر برای حل این بحران باشد.

عباس پاپی زاده عضوکمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کشت فرا سرزمینی اظهار داشت: با توجه به آنکه از 609 دشت کشور، نیمی از آن به مرحله بحرانی رسیده و دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد، کشت فرا سرزمینی می تواند جایگزینی موثر برای حل این بحران  باشد.

وی افزود: کشت فرا سرزمینی توسط سرمایه گذاران ایرانی در کشور های آفریقا و آسیای مرکزی برای کشت برخی محصولاتی همچون غلات و دانه های روغنی دنبال می شود چرا که این رویکرد هزینه های کمتری در مقایسه با واردات دارد.

پاپی زاده  در پاسخ به این سوال که کشت فرا سرزمینی وابستگی ایجاد می کند یا خیر؟ گفت: اگر تکنولوژی روز در بخش کشاورزی فراهم شود، دیگر نیازی به کشت فرا سرزمینی نداریم اما اکنون به سبب کشاورزی سنتی و محدودیت منابع آبی این نیاز در کشور احساس شده و می توان گفت که این امر یک حرکت روبه جلو است .

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به واردات برخی محصولات بیان داشت: با توجه به اجرای دو برنامه در خصوص خودکفایی دانه های روغنی ، اکنون 95 درصد دانه های روغنی وارداتی است و حال با این وجود می توان گفت که کشت فرا سرزمینی ایده جدیدی است که در صورت اجرایی شدنش ارزش افزوده نصیب کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
برتر از کشت فرا منطقهای الگوی علمی کاشت ونوع کاشت است ونگاه جدید به کاشت ونوع کاشت دولت برای یافته های علمی قابل قبول خود هزینه چرداخت نماید در ان صورت زاویه های جدید ارائه خواهدگردید
آخرین اخبار