قم؛

بعثت پیامبر(ص) نجات جامعه از انحراف و جاهلیت بود

حجت الاسلام واعظ موسوی استاد حوزه علمیه قم گفت: تمام جوامع بشری باید پیام بعثت را درک کنند و دست از ظلم نسبت به دیگران بردارند، زیرا هدف بعثت پیامبر (ص) نجات جامعه از جهالت و گسترش عدالت بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جهان تاریک جاهلیت، برای طلوع خورشید هدایت، ثانیه ‌شماری می‌‌کرد، همه چیز بیانگر ضرورت بعثت و نیاز به وجود آیین سازنده و رهایی‌ بخش، و رهبر بزرگ، مدبر، نجات دهنده و دلسوز بود. در چنین وضع نابسامانی، لطف خدا شامل حال انسان‌‌های آن عصر و نسل‌های آینده شد، که محمد بن عبدالله(ص) را برای رهایی مردم به پیامبری مبعوث فرمود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: آنچه که از مطالعه در تاریخ به دست می‌آید رسول خدا(ص) با توجه به فرصتی که پیش آمده بود و ادیان توحیدی و یکتاپرستی رنگ باخته بودند و بت پرستی و پیروی از هوای نفسانی زمین را فراگرفته بود از سوی خداوند برای نجات بشریت نازل شد.

وی افزود: مردم دوران جاهلیت شبه جزیره عربستان برای زندگی خود ارزشی قائل نبودند و فرزندان دخترشان را سبب ننگ می‌دانستند و دخترانشان را با دست خویش زیر خاک مدفون می‌کردند.

حجت الاسلام واعظ موسوی عنوان کرد: تمام جوامع بشری باید پیام بعثت را درک کنند و دست از ظلم تعدی نسبت به یکدیگر بردارند؛ زیرا هدف بعثت پیامبر(ص)نجات جامعه انسانی از جهالت و گسترش عدالت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای رسول خدا(ص) برانگیخته شدند تا حق و نورانیت اسلام جامعه انسانیت را در بر بگیرد و امروز مشاهده می‌کنیم که دین مبین اسلام در اثر حقانیت بسیار قوی و برخورداری از آئین، فرهنگ، اخلاق و اجتماعیات برجسته بیش از یک میلیارد پیرو در سراسر جهان پیدا کرده است و به عنوان نخستین دین آسمانی بین بشریت نجات‌گری خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عید مبعث یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان و شیعیان است که در این روز بزرگ پیامبر(ص) از سوی خداوند برای نجات انسان‌ها از انحراف و جاهلیت فرستاده شد و جامعه بشری را نجات داد.

انتهای پیام/ج/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.