ساری،

برگزاری نشست اقتصاد دانش بنیان

نشست اقتصاد دانش بنیان با همکاری و همت پارک علم و فناوری مازندران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و فعالان صنعتی در دانشگاه علمی کاربردی فضا آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدباقر لیمویی، رییس دانشگاه علمی کاربردی فذا آمل اظهارداشت: این مرکز از سال 82 با 2 رشته کار خود را شروع کرد که در حال حاضر 1500 دانشجو و 40 رشته گرایش دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه پردیش دانشگاهی فذا شامل دانشکده برق و الکترونیک، مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی کاسپین، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس، زمین ورزشی، سلف، انتشارات، کافی نت و دیگر امکانات می باشد که در حال حاضر بالغ بر 40 نفر نیروی کارآمد و 170 مدرس در این مرکز مشغول خدمت می باشند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی فذا آمل به اهم عملکرد و دستاوردهای آموزشی دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: تدوین بعضی از رشته های کارشناسی ارشد و بازنگری در رشته های کارشناسی، افزایش تعداد دانشجو، جذب مدرسین با تخصص، برگزاری جلسات منظم شورای آموزشی، توسعه کمی رشته ها، فارغ التحصیلی بالغ بر 3600 دانشجو و برنامه ریزی جهت تحصیل شاغلین از جمله فعالیت ها بوده است.

لیمویی بیان داشت: آغاز بهره برداری از مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آمل، برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی عملیات حرارتی، هوشمندسازی دانشگاه، راه اندازی مجتمع کارگاهی و آزمایشگاهی، افزایش کتب کتابخانه، تالیف چندین نسخه کتب درسی، انتشارات مقالات علمی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، تشکیل انجمن های دانشجویی علمی و بسیج و برگزاری سمینارها از جمله موفقیت های این مرکز بوده است.

وی افزود: ماموریت دانشگاه علمی کاربردی بحث مهارت افزایی و کارآفرینی است که می خواهیم با صنایع مختلف ارتباط برقرار کنیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی فذا آمل با بیان این که دانشجویان خلاقی داریم که یکی از رسالت های مراکز رشد در راستای پرورش ایده ها است، بیان داشت: نمایشگاه معرفی مشاغل را در سال گذشته برگزار کردیم و امسال نیز این برنامه را صورت می دهیم.

علی معتمدزادگان رییس پارک علم و فناوری مازندران اظهارداشت: رهبری تاکید بر توانمندسازی اقتصادی دارند که باید امسال در این عرصه اقدام و عمل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه های ما باید کارآفرین باشد که صنایع و دانشگاه های خوبی داریم و می توانیم صاحب تکنولوژی برای محصولات خود باشیم.

معتمدزادگان ادامه داد: تکیه بر اقتصاد دانش بنیان امری ضروری است که سودآوری بیشتری برای صنایع دارد و دولت فرصت های خوبی به شرکت هایی که وارد اقتصاد دانش بنیان می شود می دهند.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با بیان این که دولت برای کارهای با فعالیت های دانش بنیان معافیت های مالیاتی و گمرکی می دهد و حمایت های شایسته ای دارد، بیان داشت: حمایت از شرکت های کوچک داریم که شاهد رشد گسترده آن هستیم و شرکت های بزرگ هم که در این عرصه وارد می شوند اگر مسیر را با هم شروع کنیم به نتایج خوبی می رسیم.

معتمدزادگان افزود: تلاش می کنیم حداکثر خدمات را صورت دهیم که مراکز رشد در شهرستان ها داریم و قوانین و مزیت های آن همانند مناطق آزاد تجاری است.

رییس پارک علم و فناوری مازندران بیان داشت: صندوق پژوهش و فناوری در مازندران راه اندازی می شود که به دنبال ایجاد آن هستیم که صندوق از شرکت ها و طرح های مورد نظر حمایت می کند و سود و سهام آن میان اعضا پخش می شود.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین علم و فناوری در مازندران راه اندازی شد که هر جایی مردم وارد شوند کارهای خوبی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.