صدور حکم اعدام برای 6 مصری به اتهام جاسوسی برای قطر/ اعلام حکم مرسی به 18 ژوئن موکول شد

دادگاه جنائی قاهره 6 نفر از متهمان پرونده جاسوسی برای قطر را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، جلسه دادگاه اعلام حکم  محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، و شماری دیگر در ارتباط با قضیه جاسوسی برای قطر آغاز شد.

دادگاه جنائی قاهره 6 نفر از متهمان این پرونده را به اعدام محکوم کرده و حکم آنها برای تأیید به مفتی مصر ارجاع داده شده است.

بر اساس این  گزارش، حکم باقی متهمان از جمله  مرسی 18 ژوئن (29 خرداد) اعلام خواهد شد.

دادگاه ماه گذشته صدور حکم برای محمد مرسی و ده متهم دیگر را به تعویق انداخته بود. این دادگاه محمد مرسی و دیگر مته‌مان را به ارتکاب جرایمی چون افشای اصرار حکومت، سرقت و اختفای اسناد و مستندات محرمانه مربوط به امنیت ملی مصر و افشای آن‌ها برای کشور دیگر و جاسوسی برای‌‌ همان کشور به هدف ضربه زدن به مراکز نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی کشور متهم کرده است. 

این پرونده یکی از جنجالیترین پرونده‌های جاری در دادگاههای مصر است که افکار عمومی این کشور را به خود مشغول کرده است و از حیث مدت زمان محاکمه در دادگاه و تعداد شهود مهم‌ترین پرونده در مصر محسوب می‌شود. 

قطر یکی از کشورهای حامی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، بود و مقام‌های قاهره، دوحه را به حمایت از اخوان المسلمین متهم می‌کنند که فعالیت آن درمصر غیرقانونی اعلام شده است. 

رئیس جمهوری برکنار شده مصر در پرونده قتل معترضان در برابر کاخ الاتحادیه در دسامبر ۲۰۱۲ که به کشته شدن ۱۰ نفر منجر شد، به ۲۰ سال زندان محکوم شد؛ وی در پرونده فرار از زندان وادی النطرون دردوران حسنی مبارک نیز به اعدام محکوم شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار