کرمانشاه؛

رشد سه برابری سطح آب های زیر زمینی دشت های استان

مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از رشد سه برابری افزایش سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌هایاستان در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود فتوت گفت: بررسی‌های انجام شده از مهر ماه سال گذشته (ابتدای سال زراعی 94_95) تا آخر اسفند نشان می‌دهد که سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌های استان 2.4 متر افزایش یافته است.

وی میانگین این افزایش در بلندمدت را76 سانتیمتر اعلام کرد و ادامه داد: افزایش سطح آب‌های زیرزمینی استان نسبت به مدت مشابه در بلندمدت رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

این دکترای مهندسی آب در ادامه در خصوص منابع آب موجود در کوه‌ها، سازندهای سخت و چشمه‌ها نیز اظهار کرد: 50 چشمه را در این بخش بررسی کردیم که 31 چشمه افزایش آبدهی و 19 چشمه کاهش آبدهی را نسبت به میانگین بلندمدت داشتند.

فتوت گفت: در چشمه‌هایی که افزایش آب‌دهی داشتیم، این افزایش نسبت به بلندمدت 48 درصد بوده و در چشمه‌هایی که کاهش آب‌دهی داشتیم این کاهش 62 درصد بوده است.

وی افزود: بررسی این 50 چشمه نسبت به سال گذشته هم نشان می‌دهد که 44 چشمه افزایش آب‌دهی و مابقی کاهش آب‌ دهی داشتند که میزان افزایش آب‌دهی نسبت به سال گذشته 61 درصد و میزان کاهش آب‌دهی در چشمه‌هایی که کاهش دبی داشتند نیز 51.8 درصد بوده است.


مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: سه چشمه "برناج"، "میله‌سر" و "بی‌ابر" بیشترین افزایش دبی را در استان داشته‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، سه ، برابر ، زیرزمینی ، سطح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.